Burger King verkoopt paardenburgers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:28

malih schreef:
Misschien niet, maar t zijn toch echt beesten. Begrijp niet zo goed waar de opstand vandaan komt tegen over paarden vlees... Kijk naar t leven van een paard en naar een varken/koe. Dan heeft een paard zo veel beter leven gehad. Dat ik eigenlijk zieliger vind om een koe/varken te eten.

Daar heb je een punt, maar ik voel me altijd zo: 'Ik heb hem bedrogen' als ik een paard naar de slacht breng, zo'n paard heeft je zijn hele leven gediend, heeft je lol gebracht enzo, en dan laat je hem (vaak) op een grove manier afmaken, nee, liever niet..

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:30

minajtje schreef:
en dan ben je dierenbeul als je je paard naar de slacht brengt..

Ik vind dat je geen dierenbeul bent als je een paard naar de slacht brengt, maar ik zou het gewoon nooit zelf doen, dat kan ik gewoon niet.. ;(

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:31

Chroosje schreef:
minajtje schreef:
en dan ben je dierenbeul als je je paard naar de slacht brengt..

Ik vind dat je geen dierenbeul bent als je een paard naar de slacht brengt, maar ik zou het gewoon nooit zelf doen, dat kan ik gewoon niet.. ;(

nee dat kan ik begrijpen, veel mensen vinden dat moeilijk.
maar dat zei iemand anders in dit topic. was niet tegen jou bedoeld ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:34

Ik heb mijn paard vast gehouden toen ze geschoten werd, ik heb het gezien toen ze haard uit elkaar haalden...het was het mooiste wat ik voor haar kon doen. Ze heeft geen seconde stress of pijn gehad ervan en het ging sneller dan het licht.
Ik hecht persoonlijk geen waarde aan het stoffelijke overschot. Zelf ga ik mijn lichaam afstaan voor de wetenschap omdat ik het niks vind in de grond te verdwijnen waar mense een hoop geld en tijd moeten stoppen in mijn onderhoud...niet zo nodig vind ik zelf ;)

Iedereen moet zelf weten wat ze vinden, maar heb er wat moeite mee dat mensen een paard maar zien als enkel en alleen een huisdier. Stel nou dat je in afrika terecht komt en je komt een paard tegen. je hebt al een week niet gegeten...zou je hem slachten? geloof mij maar dat je hem sneller slacht dan je kan knipperen...maar omdat we hier niet hoeven te overleven doen we moeilijk en gaan we onderscheid maken tussen wat we wel en niet mogen eten...Nog mooier...alles wat niet naar de mensen consumptie gaat verdwijnt in honden brokken, zie ik liever dat iemand haar op een bord had liggen dan bello die toch niet proeft wat hij eet.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:35

Chroosje schreef:
malih schreef:
Misschien niet, maar t zijn toch echt beesten. Begrijp niet zo goed waar de opstand vandaan komt tegen over paarden vlees... Kijk naar t leven van een paard en naar een varken/koe. Dan heeft een paard zo veel beter leven gehad. Dat ik eigenlijk zieliger vind om een koe/varken te eten.

Daar heb je een punt, maar ik voel me altijd zo: 'Ik heb hem bedrogen' als ik een paard naar de slacht breng, zo'n paard heeft je zijn hele leven gediend, heeft je lol gebracht enzo, en dan laat je hem (vaak) op een grove manier afmaken, nee, liever niet..

heb je weleens een paard naar de slager gebracht?

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:37

Woogy schreef:
Ik heb mijn paard vast gehouden toen ze geschoten werd, ik heb het gezien toen ze haard uit elkaar haalden...het was het mooiste wat ik voor haar kon doen. Ze heeft geen seconde stress of pijn gehad ervan en het ging sneller dan het licht.
Ik hecht persoonlijk geen waarde aan het stoffelijke overschot. Zelf ga ik mijn lichaam afstaan voor de wetenschap omdat ik het niks vind in de grond te verdwijnen waar mense een hoop geld en tijd moeten stoppen in mijn onderhoud...niet zo nodig vind ik zelf ;)

Iedereen moet zelf weten wat ze vinden, maar heb er wat moeite mee dat mensen een paard maar zien als enkel en alleen een huisdier. Stel nou dat je in afrika terecht komt en je komt een paard tegen. je hebt al een week niet gegeten...zou je hem slachten? geloof mij maar dat je hem sneller slacht dan je kan knipperen...maar omdat we hier niet hoeven te overleven doen we moeilijk en gaan we onderscheid maken tussen wat we wel en niet mogen eten...Nog mooier...alles wat niet naar de mensen consumptie gaat verdwijnt in honden brokken, zie ik liever dat iemand haar op een bord had liggen dan bello die toch niet proeft wat hij eet.

helemaal met je eens.
volgens mij is slachten nog sneller gebeurd dan inslapen, en iemand heeft nog wat aan je paard. daarom heb ik voor mijn paard ook voor de slacht gekozen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:42

Chroosje schreef:
malih schreef:

Ga je maar inlezen dan. Schieten is zeker niet op een grove manier afmaken. Net zoals woogy weet ik waarover ik spreek uit ervaring, en jij?

Maar het topig ging dus over burgers met een ongewenste inhoud. Persoonlijk heb ik er geen probleem mee om paard te eten, mijn ouders hebben op vakantie in Roemenië in de jaren '80 daar ook rat gegeten en die zeiden ook: als je het niet weet, proef je niks speciaal of vies. Maar ik vind het al consument niet meer dan normaal om te weten wat ik eet en dus waar mijn geld heen gaat. En of een rundsburger nou zo gezond is? Kreuzfeld-Jacob iemand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:43

dakota schreef:
Verder ben ik het met Chroosje eens; huisdieren hoor je niet te eten! Mensen die hun huisdier (paard, eendje, konijn of wat dan ook) voor menselijke consumptie laten slachten hebben, volgens mij, een kronkel in hun kop of zijn gewoon harteloze wezens waar ik geen respect voor heb.

WTF, hou jij je paard in huis? :wow:

Mij boeit het niks dat het erin zit, zouden ze vaker moeten doen, dan word het vlees beter gebruikt.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:44

Mijn merrie sloeg veeartsen altijd het licht uit de ogen, werd woest bij het inenten en kon het idee niet aanzien dat ze zou gaan vechten. Nu wandelde ze binnen en was het gebeurd voor ze ook maar enigszins kon bedenken wat er gebeurde. wellicht interessant om te lezen [VVDD] Mijn meisje haar laatste dag

Ik heb in Japan smerige dingen gegeten maar een vis met hoofd, ingewanden en al smaakt hetzelfde als een moot...

Niemand kan vertellen dat er paard in de beef burgers zit door het eventueel te proeven...

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:48

Hmm je paard in laten slapen en zichtbaar zien vechten voor zijn dood is ook geen pretje hoor, maar daar gaat het niet om.
Je wordt bijna overal voor gelogen of op zijn minst misleid en dat vind ik wel kwalijk. Echter daar doen we allemaal aan mee. We hebben er jaren lang niet voor geïntereseerd of te weinig druk om gemaakt voor wat er gebeurd voor dat ons stukje vlees op ons bord terecht komt. We eten met ze alle gewoon te veel vlees en het vlees zou gewoon duurder moeten worden zodat we net als vroeger veel minder vlees eten. Ik zie geen verschil tussen huisdier of vee. Het zijn voor mij dieren en daar ga je met respect mee om en als je een stukje vlees eet moet je beseffen dat er een dier voor is gestorven. Overigens vind ik het wel een grotere verspilling om niks met een dier te doen dan alles van het dier te gebruiken. Dus persoonlijk heb ik geen probleem met het gebruik van paarden vlees of ander vlees. Wel heb je het recht om te weten wat je eet.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:52

malih schreef:

Ik dacht dat de junkfood-paarden vaak uit Zuid-Amerika kwamen, althans dat heb ik gelezen. Weet niet of die paarden het wel zo goed hebben als de paarden hier :P

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 21:55

Tegenwoordig komen veel slacht paarden ook uit Nederland, worden in België geslacht en naar het buitenland geëxporteerd is laatst een documentaire over geweest.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:13

Miepie77 schreef:
Snap niet dat mensen hier verbaast om zijn, in het meeste fastfood eten is paard en varken verwerkt, lees de Mora verpakkingen maar eens goed, ik koop alleen waar duidelijk kip of rund op staat.

Ik heb voor de grap eens al die verpakkingen zitten bekijken in de supermarkt:
Mora had bijna overal paard in zitten, de huismerken niet.

pillow

Re: Burger King verkoopt paardenburgers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:06

Sinds wanneer is een paard een huisdier? Honden en katten zijn huisdieren. Koeien paarden varkens schapen ed zijn landbouwhuisdieren dat is iets heel anders. ps Trouwens mijn schapen willen nog wel eens mijn huis in wandelen om de bloemen van tafel te vreten. dus dat zijn huisdieren. mijn paard doet zoiets niet dus die niet. Wat weer een gemiep, eet zo'n scharrelpaard toch lekker op, meest reine vlees zo langzamerhand.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:07

Paarden vallen onder de grote huisdieren, bij mijn weten. :)

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:31

Volgens de wet de ene keer onder gezelschapsdier en de andere keer onder vee. Heel ingewikkeld. Is al eerder discussie op bokt over geweest. Voor mij maakt dat persoonlijk niet uit. Het is een levend wezen en de meeste mensen eten wel eens vlees.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:39

Wat ik mij meer afvraagt, in hoeverre van ingredient van het paard is er in verwerkt.

Is dit eigenlijk ook in Nederland? Want dan kan ik het meenemen voor de gasten die eventueel allergisch zijn voor het paarden vlees.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:25

allergisch voor paardenvlees ? nooit geweten dat dat bestaat

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 00:47

En we eten allemaal frikandellen bij de vleet en die vindt men o zo lekker. Uitjes, mayo en ketchup erop, mmm.
Gôh, daar zit ook paard in hoor. Meer als je denkt.
Paardenvlees is gezond en het zijn nog altijd landbouwhuisdieren net als koeien. Dat men er anders mee omgaat sinds de landbouw totaal is gemechaniseerd in het westen, is een ander verhaal.

Maar ik ben het er 100% mee eens, dat ze de burgers dan niet bestaand uit puur rundvlees mogen verkopen. Zoveel ik onderweg gezien heb, staat dat ook zo goed als nergens meer. Niet bij de Mac, niet bij de Burger en ook niet bij de supers.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 01:00

mac adverteerd anders met een quaterpounder van puur rundvlees

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 09:43

10y schreef:
En we eten allemaal frikandellen bij de vleet en die vindt men o zo lekker. Uitjes, mayo en ketchup erop, mmm.
Gôh, daar zit ook paard in hoor. Meer als je denkt.
Paardenvlees is gezond en het zijn nog altijd landbouwhuisdieren net als koeien. Dat men er anders mee omgaat sinds de landbouw totaal is gemechaniseerd in het westen, is een ander verhaal.

Maar ik ben het er 100% mee eens, dat ze de burgers dan niet bestaand uit puur rundvlees mogen verkopen. Zoveel ik onderweg gezien heb, staat dat ook zo goed als nergens meer. Niet bij de Mac, niet bij de Burger en ook niet bij de supers.

Helemaal mee eens maar Mac adverteert wel degelijk met Rundvlees. Ik heb net even gekeken. Kan het nu hebben heb totaal geen trek.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:18

Woogy schreef:
heb je weleens een paard naar de slager gebracht?

Nee, ik niet, maar de mensen waar mijn verzorgpony staat wel, maargoed..

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:20

vienna1987 schreef:
Hmm je paard in laten slapen en zichtbaar zien vechten voor zijn dood is ook geen pretje hoor, maar daar gaat het niet om.

Nee, daar heb je gelijk in, maar ik vind het toch fijner om te zien dat hij daar ligt, en niet wordt afgeschoten ofzo.. (dit is mijn mening dan hé? En het inslapen doet ook geen pijn)

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:28

Miepie77 schreef:
Snap niet dat mensen hier verbaast om zijn, in het meeste fastfood eten is paard en varken verwerkt, lees de Mora verpakkingen maar eens goed, ik koop alleen waar duidelijk kip of rund op staat.

Idd iedereen in "paniek"om die burgers...maar ondertussen eten ze wel de ene frikandel na de andere...
Dus mensen die zo fel tegen het eten van paardenvlees zijn...lezen jullie elke x de ingredienten van je produkt die je naar binnen werkt?

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:17

Ik vind het eten van paarden vlees geen probleem. Ik zou mijn eigen nooit kunnen eten omdat ik ze persoonlijk gekend heb. Gaat mij met flessen lammetjes en kalfjes net zo hihi. Maar daarom eet ik nog wel lams en rundvlees. En paard eet ik ook af en toe. Ik vind het wel een heel groot probleem dat er dingen in zitten die niet op de verpakking staan. Ik weet niet of er mensen met een paarden vlees allergie zijn... Maar stel je voor je bent zwaar alergisch voor een product en dat word zomaar ergens in gestopt... Dan kun je nog zo voorzichtig zijn, de verpakkingen nog zo goed nalezen en met zware hoofdpijn van het winkelen thuis komen door het lezen van al die kleine lettertjes, en vervolgens een alergische reactie krijgen van heb ik jou daar en eventueel zelfs naar het ziekenhuis moeten omdat een fabrikant verzuimd de consument goed te informeren, het zij bewust het zij onbewust ( alhoewel ik het moeilijk te geloven vind dat het "perongeluk" gebeurd).