Kittel niet aanwezig op Duits Forum vanwege kritiek rijstijl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:19

femiaans schreef:
Ik heb geen naam genoemd , ik heb het over een fijn gereden paard in het algemeen. Ik ben dus geen aanhanger van wie dan ook, maar ik kan alleen genieten als ik een fijn gereden paard zie. (En die zie ik sowieso niet in het tweede filmpje. Over het eerste filmpje laat ik me niet uit, het tweede is namelijk als voorbeeld neergezet hoe het zogenaamd zou moeten, terwijl dat een regelrechte aanfluiting is)
Verder vind ik het persoonlijk zeer onbeschoft dat de term "bek houden" maar blijft vallen.
En ja, ik blijf het vreemd vinden dat talentloze hobbezakken zoveel kritiek hebben op mensen die (misschien op hun eigen wijze) hun ziel en zaligheid in de paarden leggen. (wederom, uitzonderingen daar gelaten, natuurlijk zijn er mensen die goed en fijn kunnen rijden.Maar als mensen een voorbeeld nemen aan het tweede filmpje als zijnde zo vreselijk goed, verteld mij dat genoeg over het beeld van bepaalde mensen)
Verder distantieer ik me maar weer uit dit topic, ik heb altijd een beetje een "sekte"gevoel als er op zo`n grove manier de AR wordt verdedigd.
:evaw:

Kortom: film 1 is beter? Of weet je diep van binnen zelf ook wel dat film 1 een stuk beroerder is dan film 2 ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:26

Ailill schreef:
Klopt helemaal, maar de piaffe/passage zijn wel onderdeel van het einddoel, daar gaat jaren training aan vooraf. Je basis MOET goed zijn om de PI/PA goed uit te kunnen voeren, als die niet goed worden uitgevoerd kan je maar tot een conclusie komen: de basis is niet goed.

Aanleg??

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:27

Janine1990 schreef:
Ailill schreef:
Klopt helemaal, maar de piaffe/passage zijn wel onderdeel van het einddoel, daar gaat jaren training aan vooraf. Je basis MOET goed zijn om de PI/PA goed uit te kunnen voeren, als die niet goed worden uitgevoerd kan je maar tot een conclusie komen: de basis is niet goed.

Aanleg??

Wat bedoel je met aanleg?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:31

Nog 1 reaktie dan. Over begrijpend lezen gesproken.. Ik geef geen mening over filmpje 1 aangezien ik daar mijn eigen moverende redenen voor heb.
Filmpje 2 is om te huilen zo slecht, en wordt als voorbeeld gezet als zijnde vele malen beter dan filmpje 1, maar dat durf jij dus ook niet te beamen. Je praat er maar over heen en wil alleen maar uitspraken hebben dat filmpje 1 slecht is.
En om het helemaal duidelijk te maken, ik zie liever aan de ring een fijn gereden paard zodat ik die kan beoordelen met fijne punten. Als ik iemand in de ring krijg zoals filmpje twee, gaan ze resoluut met verlies naar huis.
Nu voor de laatste keer, ik heb namelijk niet zoveel zin in een agressieve woordenwisseling :evaw:

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:42

femiaans schreef:
Nog 1 reaktie dan. Over begrijpend lezen gesproken.. Ik geef geen mening over filmpje 1 aangezien ik daar mijn eigen moverende redenen voor heb.
Filmpje 2 is om te huilen zo slecht, en wordt als voorbeeld gezet als zijnde vele malen beter dan filmpje 1, maar dat durf jij dus ook niet te beamen. Je praat er maar over heen en wil alleen maar uitspraken hebben dat filmpje 1 slecht is.
En om het helemaal duidelijk te maken, ik zie liever aan de ring een fijn gereden paard zodat ik die kan beoordelen met fijne punten. Als ik iemand in de ring krijg zoals filmpje twee, gaan ze resoluut met verlies naar huis.
Nu voor de laatste keer, ik heb namelijk niet zoveel zin in een agressieve woordenwisseling :evaw:

Hou je vast: film 1 is om te huilen, de manier van rijden staat me zo ontzettend tegen dat ik haar niet eens serieus kan nemen.

Film 2: ook hier genoeg op en aanmerkingen, maar ik zie wel een vrolijk paard en een amazone die wil samenwerken met haar paard.

betadine

Re: Kittel niet aanwezig op Duits Forum vanwege kritiek rijstijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:24

2de filmpje vind ik toch wel een heel slecht voorbeeld. Zo onrustig rijden is toch ook niet bepaald paardvriendelijk.
Wel vind ik ook dat ze die paardonvriendelijke technieken achterwege mogen laten zoals de rollkur. Als het op een vriendelijkere manier kan en dat er zo veel kritiek op is, waarom dan toch nog verder doen hier mee.
Paardvriendelijk rijden is dat dan zo een probleem ? Het duurt natuurlijk wel langer om een paard netjes aan de hulpen te krijgen, maar moet een paard dan echt op 5 jaar al op GP niveau getraind worden ? Volgens mij ligt hier het hele probleem. Ruiters hebben bijna geen keuze niet meer, want het moet snel gaan. Als het paard niet snel genoeg top prestaties kan neerzetten dan haalt de eigenaar het dier zonder pardon weg bij de ruiter. Het hele probleem aan topsport is dat het gedreven en betaald wordt door een groot deel mensen die paarden alleen maar als een investering zien die moet opbrengen.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:29

De Zweedse dressuurruiter Patrik Kittel vind ik vreselijk rijden :r :n 8)7 _-:(

Je zou maar /3 zijn met zo ruiter %)

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:42

Het blijft een heikel punt hier op bokt. De dressuursport wordt door een aantal mensen steeds weer in een zeer kwaad daglicht gesteld.
Er zijn mensen die er plezier in lijken te hebben hun gifbeker vol met theoretische kennis en frustraties over de paardensector uit te schenken.
Logisch dat liefhebbers van de sport zichzelf en hun collega-dressuurruiters willen verdedigen tegen de vaak kwaadaardige berichten van deze "kenners', die- als je de berichten goed leest- zelden blijk geven van enige kennis van zaken.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:43

femiaans schreef:
En ja, ik blijf het vreemd vinden dat talentloze hobbezakken zoveel kritiek hebben op mensen die (misschien op hun eigen wijze) hun ziel en zaligheid in de paarden leggen.

Het gaat er niet om of je zelf op niveau rijdt. Er is gewoon een collectief afgrijzen inzake de rijwijze die o.a. Kittel toepast. Overmatig zweepgebruik vindt de massa eveneens paardonvriendelijk, of deze massa nu wel of niet op niveau wedstrijden rijdt.

En dat recht heeft de massa. Hoe groter de verontwaardiging in de maatschappij, hoe sneller er maatregelen getroffen zullen worden om deze trainingsmethode te verbieden.

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:46

scoxx: Welke trainingsmethode?

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:56

Ik denk dat je bij geen een "grote jonge" op stal wil kijken hoe de paarden getraind worden.. Er gebeurt overal wel wat waar mensen hun twijfels en commentaar over hebben..

Vind het echt jammer dat ze Patrick eerst uitnodigen en later afzeggen omdat een paar schreeuwers het niet eens zijn met zijn rijstijl. Laat hem dan juist komen om het allemaal uit te leggen.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:04

tagger schreef:
scoxx: Welke trainingsmethode?

Je hebt gelijk: het probleem is eigenlijk veel groter. Dressuur sub-top vereenzelvigt zichzelf min of meer met de top.
9 van de 10 combinaties op het voorrij-terrein rijden inmiddels al op die manier ja.

Hoog tijd dat de KNHS een standpunt inneemt in deze trainingsmethode ipv politiek correct niet op de lange tenen van de Grunsven-clan probeert te trappen.

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:05

Scoxxx; ik ben nu toch wel heel benieuwd naar welke trainingsmethode Patrick Kittel gebruikt waartegen zo snel mogelijk maatregelen genomen zouden moeten worden?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:32

Amigo_ schreef:
Ik denk dat je bij geen een "grote jonge" op stal wil kijken hoe de paarden getraind worden.. Er gebeurt overal wel wat waar mensen hun twijfels en commentaar over hebben..

Vind het echt jammer dat ze Patrick eerst uitnodigen en later afzeggen omdat een paar schreeuwers het niet eens zijn met zijn rijstijl. Laat hem dan juist komen om het allemaal uit te leggen.

Mwoh, dat ben ik niet met je eens. Ik kan je zo (via) pb een aantal namen geven waar dat zeer zeker NIET het geval is.

Feit blijft dat het bij Patrik Kittel zelfs op youtube staat.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:32

tagger schreef:
Scoxxx; ik ben nu toch wel heel benieuwd naar welke trainingsmethode Patrick Kittel gebruikt waartegen zo snel mogelijk maatregelen genomen zouden moeten worden?

Alstu:

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:45

femiaans schreef:
Filmpje 2 is om te huilen zo slecht,

Uitleg graag waarom jij dat vindt?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:00

Ailill schreef:
tagger schreef:

Alstu:
[ Video ]

Dus op basis van 1 flimpje van een half rondje wordt PK veroordeeld en bestempeld tot een slechte ruiter/dierenbeul....

Even heel concreet: paard steekt tong tussen beide bitten. Dit klemt af. Ruiter merkt dit binnen een rondje en legt de tong weer goed en rijdt verder.
Paard heeft dusdanig veel ruimte in de mond dat dit mogelijk is. Neusriem zit dus duidelijk niet aangesnoerd. Wsl. heeft hij een stang met weinig tongboog omdat Scandic blijkbaar fijner loopt als de stang op de tong en de lagen rust. Het is duidelijk dat hij aan het losrijden is en de spieren aan het opwarmen. Er wordt niet getrokken of geschopt maar het paard wordt wat contra gesteld en aan het been gemaakt. Paard heeft geen kale plekken op de hals of spoorplekken. Ruiter zit netjes mee in de beweging en oh foei, hij heeft geen cap op.....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:05

plus dat het filmpje al een beetje grijs begint te worden, want hoelang is dit ookweer geleden? :O

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:09

ik vind het echt jammer dat mensen nog steeds denken dat LDR/ rollkur/ Kittel/ v Grunsven etc ok rijden..
In deze tijd van steeds meer aandacht voor paardenwelzijn is dit niet ok!
Bovendien kan een paard veel beter "berg op gereden worden" als hij niet met zijn neus tussen zijn benen getrokken wordt..
Verder vind ik dat mensen best verantwoordelijk gehouden kunnen/ mogen worden voor hun acties: een Kittel en een Armstrong bijvoorbeeld..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:20

knollentuin schreef:
plus dat het filmpje al een beetje grijs begint te worden, want hoelang is dit ookweer geleden? :O

En dat is een excuus voor?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:22

Anne_GTI schreef:
Ailill schreef:
Alstu:
[ Video ]

Dus op basis van 1 flimpje van een half rondje wordt PK veroordeeld en bestempeld tot een slechte ruiter/dierenbeul....

Even heel concreet: paard steekt tong tussen beide bitten. Dit klemt af. Ruiter merkt dit binnen een rondje en legt de tong weer goed en rijdt verder.
Paard heeft dusdanig veel ruimte in de mond dat dit mogelijk is. Neusriem zit dus duidelijk niet aangesnoerd. Wsl. heeft hij een stang met weinig tongboog omdat Scandic blijkbaar fijner loopt als de stang op de tong en de lagen rust. Het is duidelijk dat hij aan het losrijden is en de spieren aan het opwarmen. Er wordt niet getrokken of geschopt maar het paard wordt wat contra gesteld en aan het been gemaakt. Paard heeft geen kale plekken op de hals of spoorplekken. Ruiter zit netjes mee in de beweging en oh foei, hij heeft geen cap op.....

Dat hoor je mij nergens zeggen, maar ik ken genoeg ruiters die het beter doen, kijk bijvoorbeeld eens naar Engeland.

Ruiter merkt dit NIET binnen een rondje, hij had het pas na een paar minuten in de gaten. Paard stak niet op het moment van filmen zijn tocn uit zijn mond, het filmen was een reactie op het uitsteken van zijn tong. De tong wordt ook niet na een rondje blauw, daar heb je langer voor nodig. Daarnaast: de tong mag NOOIT uit de mond komen, nog geen seconde.

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:28

In deze tijden van paardenwelzijn hebben deze mensen bewezen hun paarden over een lange periode in topconditie te kunnen houden. Dit zijn topsporters die hun paarden met topzorg omringen. Hier wordt niet bezuinigd op hoefbeslag of veterinaire begeleiding.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:33

Ailill schreef:
knollentuin schreef:

En dat is een excuus voor?

het gaat mij erom dat dit geweest is, van iedereen zijn er mindere dingen te vinden. van iemand die op zoveel evenementen in het openbaar losrijdt zal er dan toch meer te vinden zijn..haal niet steeds dezelfde koe uit de sloot en flikker m er dan weer in ,zodat je m over een half jaar nog eens tevoorschijn kan halen of over 3 jaar... zoek een nieuwe koe }:0 nogmaals, het is ook niet my way , maar ik kan er een beetje slecht tegen als mensen zo lang ergens over blijven zagen. dat punt over dit filmpje is ondertussen wel gemaakt

Joeri_AD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:47

femiaans schreef:
Over afbranden gesproken, bij dit soort onderwerpen komen de voor en tegenstanders gelijk in opstand. Toevallig wordt er dan een bizar slecht voorbeeldfilmpje neergezet waarop in mijn ogen terecht commentaar komt. Daarbij is de doel van de dressuur de harmonische samenwerking tussen paard en ruiter. En die is in het filmpje heel ver te zoeken. Paard is bang voor de hulpen. Afbranden? Nee, het is gewoon héél erg slecht gereden. En om dan gelijk beginnen dat we ons bek maar moeten houden? Ik hoop dat er met wat meer respect wordt paard gereden..
Daarbij blijf ik het in het algemeen toch wel "bijzonder" vinden dat er op bokt zoveel experts zitten, die vooral op de mensen die heel wat bereikt hebben zoveel commentaar hebben, terwijl ik zeker weet dat het gros van de tegenstanders niet eens weet wanneer ze op het verkeerde been lichtrijden. (Uitzonderingen daargelaten!) Steek eerst eens hand in eigen boezem, hoeveel van jullie hebben ooit een wedstrijd gereden, hoeveel van jullie hebben ooit een wissel gereden? Hoeveel van jullie weten écht waar jullie het over hebben? Kom op zeg, laten we gewoon eens genieten van een fijn gereden paard waar het plezier en harmonie van afstraalt.

Femiaans, I salute you! _/-\o_ Helemaal mee eens! +:)+

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:49

sanne 1221; je kunt Kittel toch niet vergelijken met Armstrong? Meen je dit nu serieus??