Paardenhouder te Texel verwaarloost zijn dieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:02

Ja in de etalage van de slager.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 18:18

Eindelijk is er actie ondernomen. Hopen dat (een deel van) de dieren toch nog goed terecht komt.
Helaas zijn er ook veel paarden bij die gewoon geen toekomst kunnen hebben...

Ben wel bang dat het in de toekomst weer fout gaat als hij paarden mag blijven houden.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:03

Fijn dat er hier nog mensen zijn met genoeg integriteit en fatsoen om de naam van die eigenaar niet te noemen. Respect _/-\o_

Wat een ellende voor die paardjes zeg. Vreselijk.

jenna

Re: Paardenhouder te Texel verwaarloost zijn dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:15

Gister stond er in de krant dat als hij zijn stallen binnen twee weken op orde heeft hij een deel van zijn paarden weer terug krijgt, ik hoop dat dit niet door gaat. Waar zijn ze mee bezig, die man moet gewoon nooit geen paarden meer mogen houden.

jenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:19

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:22

echt te belachelijk voor woorden dit
die man moet toch gewoon nooit meer dieren mogen houden pfff

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:23

Helaas gaat het hier zo..

Even een stipje.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:49

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:56

ja dat stuk heb ik vanmorgen ook gelezen :r
pfff waar gaat heen in nederland deze man heeft kansen genoeg gehad om beter voor ze te zorgen
dit loopt al jaren

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 19:01

Waarom kun je hier op bokt iemand nooit eens het voordeel van de twijfel geven, kijk naar het geval aadorp, blijkbaar onterecht in beslag genomen en afgemaakt. Het kan best zo zijn dat deze man te veel dieren heeft om te verzorgen, verkopen lukt blijkbaar niet, bij niemand tegenwoordig. Hij probeert zijn best te doen zoals gezegd en er zal vanaf nu veel controle zijn. Dan kan er imo minder misgaan dan wanneer de paarden direct naar de slager gaan. In de stront staan en te mager zijn is geen excuus voor maar daarom hoeft deze man niet direct een paardenbeul te zijn.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:27

bigone schreef:
Waarom kun je hier op bokt iemand nooit eens het voordeel van de twijfel geven, kijk naar het geval aadorp, blijkbaar onterecht in beslag genomen en afgemaakt. Het kan best zo zijn dat deze man te veel dieren heeft om te verzorgen, verkopen lukt blijkbaar niet, bij niemand tegenwoordig. Hij probeert zijn best te doen zoals gezegd en er zal vanaf nu veel controle zijn. Dan kan er imo minder misgaan dan wanneer de paarden direct naar de slager gaan. In de stront staan en te mager zijn is geen excuus voor maar daarom hoeft deze man niet direct een paardenbeul te zijn.

"Hij probeert zijn best te doen"
Helaas weet ik uit eerste hand dat hij echt niet genoeg meewerkte, haalde het voer weer weg en ook het zelfde met water.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:50

Als dat zo is dan zal hij ongetwijfeld tegen de lamp lopen bij de volgende controles, als die tenminste regelmatig plaatsvinden, daarnaast, aangezien jij goed op de hoogte bent is het natuurlijk niet verkeerd om de situatie in de gaten te houden en te bellen als dit met enige regelmaat gebeurd.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:59

bigone schreef:

Het is een triest verhaal, maar loopt al jaaaaaaaren. Hij heeft heel veel kansen gehad, is al regelmatig gecontroleerd, toegesproken, geadviseerd, geholpen, maar is en blijft onverbeterlijk.
Voordeel van de twijfel is prima, maar niet als iemand al zoveel kansen gehad heeft. Er zijn lang geleden al eerder paarden bij hem weggehaald. Dit was niet de eerste keer, en kwam zeker voor hem niet onverwacht. Het is voor hem ook hartstikke sneu, maar die beesten zijn van hem afhankelijk en hij kan dus klaarblijkelijk die verantwoording niet aan. Dat is heel vervelend, maar daar hoeven die beesten niet nog langer de dupe van te zijn.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 21:03

bigone bellen haha weet je hoeveel er voor nodig is geweest om eindelijk de paarden weg te laten halen
er zijn er eerder een paar weggehaald
dus ze wisten van de situatie waarom krijgt hij zoveel nieuwe kansen ?
hij heeft nu tijdens het ophalen gedreigd om zichzelf wat aan te doen als ze al zijn paarden zouden afnemen
daardoor staan er nu nog 5 met veulen |o
net zoiets als ik heb een slechte jeugd gehad dus daarom doe ik rare dingen 8)7
hij heeft heeeeel veel tijd gehad om zich te beteren
wij paarden liefhebben texel zijn echt super verbaasd dat hij misschien zijn paarden terug krijgt
nou ja krijgt dit gaat hem heel veel geld kosten want hij draait voor alle gemaakt kosten op

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 13:04

ik begrijp dat er 1 paard per ligbox stond? als in een soort van stand?

als die man ze gewoon 'los' over de roostervloer laat lopen dan is de stal vaak al groot zat, gewoon een groepshuisvesting. ligt wel een beetje aan de aantal koeien waarvoor de stal is, maar mijn verzorgpaarden hebben ook een grote uitloop met als (schuil) stal een oude ligboxen stal. er zijn een paar ligboxen uitgesloopt, maar de meeste staan er nog in. er hebben +/- 30 koeien gestaan ofzo, nu staan er 6 pony's in. maar er hadden er makkelijk nog een paar bijgekunt. de voergang is breed zat, en ze kunnen makkelijk met zijn alle eten.

Het is volgensmij gewoon een probleem met veel 'oude' paardenboertjes hier in Nederland. die beseffen niet dat het 'niet meer kan' om een paard in een klein hok te zetten, zo min mogelijk te bekappen en in de scheit te laten staan. ze houden wel van hun dieren, maar ze zien de problemen niet zo, als wij ze zien.

vervolgens willen ze hun 'bedrijf' houden, met zo veel mogelijk paarden, waardoor ze de verzorging(incl de kosten daarvoor) eigenlijk niet meer aankunnen. Bij mijn oude verzorgpaarden heb ik het ook meegemaakt, ik heb die man vaak genoeg raad proberen te geven, en hem echt geprobeert te helpen, maar ik kreeg altijd de wind van voren(daarom ben ik er toen ook mee gestopt). als je 80 bent en je kan niet meer voor je beesten zorgen, dan moet je ze (gedeeltelijk) weg doen. zodat je er WEL goed voor kan zorgen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:32

PcoGaucha: deze man valt niet onder de categorie "oud paardenboertje"

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:12

:x ik moet echt eens stoppen met aannames maken :').
sorry voor mijn nergens op slaande verhaal dan haha.

zarynxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:52

Ik woon al 18 jaar op texel en heb op verschillende plaatsen verwaarsloosde paarden gevonden. Hebben wij het hier over de paardenfokker met paint horses, verschillende bruine paarden of renpaarden? Ik heb een aantal 'fokkers' gemeld bij de dierenbescherming meer dan eens.

Zwieper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:53

Opsluiten die handel! :

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:08

zarynxa schreef:
Ik woon al 18 jaar op texel en heb op verschillende plaatsen verwaarsloosde paarden gevonden. Hebben wij het hier over de paardenfokker met paint horses, verschillende bruine paarden of renpaarden? Ik heb een aantal 'fokkers' gemeld bij de dierenbescherming meer dan eens.

als jij op texel woont dan weet jij allang om welke stal dit gaat ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:46

Pff ziek , even doorgelezen en dat hij nog paarden mocht houden :n.. Nederland kan een voorbeeld nemen aan andere landen , ach deze paarden belanden wel bij de slagher

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-13 18:22

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 18:34

jury schreef:

Ook dit is een zaak de al járen loopt. Het bedrijf was zelfs nog een leerbedrijf...
Het is gewoon vreselijk dat er in Nederland geen stengere en betere wetgeving is.
Voordat ze wat kunnen doen, moet er eerst veel ellende zijn...

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 19:47

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 22:49

Tja er zijn mensen hard leers...