My_Chimanga schreef:Precies, niets tegen 'dikke' mensen, echt niet... maar er zijn toch dingen die gewoon niet kunnen als je groter bent, daar moet je dan maar mee leren leven of gaan afvallen.. op een levend dier gaan zitten is dan net een van de laatste dingen die ik dan nog zou proberen denk ik! Het zou beter zijn als ze een mooie ontwikkeling bedenken die voor ruiters leuk is om te doen en er voor zorgt dat je eerst in vorm komt voor je op een levend paard komt te zitten...
Dat de lengte van het zadel niet aangepast is lijkt me vreemd, en beangstigend. Dan kan dus nu het zwaardere gewicht, dat normaal over een langere ruglengte wordt verdeeld (waar een groter paard al voor nodig is), geplaatst worden op een kleiner aantal wervels... en dan denken dat deze niet heel rap overbelast raken? :S
(begrijp me niet verkeerd, ik weet dat niet iedereen er voor kiest om zo dik te worden en dat die van paarden kunnen houden net als ieder ander, maar als ik twee linkerhanden heb kan ik ook geen timmerman worden, of als ik zware dyslexie heb wordt ik ook geen lerares Nederlands, zo werkt dat nu eenmaal)
Amen to that!