Bijna 100 paarden in beslag genomen [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CP5

Re: Bijna 100 paarden in beslag genomen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:28

Ik vind het echt een schande 100 paarden!
Maar ik moet wel zeggen dat ik het een vaag verhaal vind van die eigenaar.
Hij kan niet zorg dragen over de paarden, maar intimideerde mensen zo dat ze niks durfde te melden aan hulpdiensten? Deze meneer wist dus wel dat hij fout zat, anders liet hij zich wel helpen.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:34

Dat is ook echt een raadsel tot nu toe. Wellicht is er in Italie een soort wet ofzo voor wat betreft grond? Ik roep maar wat hoor... dat je het perse moet bezetten om het te kunnen houden misschien, zoiets?
Want dat zou de enige reden kunnen zijn om mensen te bedreigen, hij wilde dat land waarschijnlijk niet kwijt.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:40

Ach jeetje.. arme dieren. Er zitten echt afschuwelijke foto's tussen.
Fijn dat ze nu geholpen worden (of het nou inslapen betekend of opknappen van de dieren).

miekjuh3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:55

tjonge ik vind dit gewoon echt niet kunnen hier in nederland lopen ze soms al te zeuren dat er paarden op een te klein stukkie staan maar wel veel buiten rijden of ze staan ze lang op stal terwijl ze wel gewoon drinken en eten krijgen nou ik vind inderdaad gewoon ziek we zouden die eigenaren zelf zo eens moeten laten staan vastgebonden zonder eten drinken en in de regen en kou. ik kan me hier zo ontzettend kwaad om maken grrrr ;( :( |( }>

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:32

Walgelijk dat dit nog steeds kan gebeuren, maar wat ik ook erg vind zijn sommige reacties van wat men zogenaamd een goede straf zou vinden, kom op zeg overdrijven is ook een vak. Opsluiten zonder voedsel en water... Nou ja -O-

Zelf spreek ik geen italiaans, echt geen woord... Heb daarom (en ook om de beelden) het filmpje niet gekeken, maar is dit een geval van een hoarder oid die het niet meer aan kan? Heel erg dit, voor alle partijen denk ik zo.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 28-01-13 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:32

Arme dieren... Hopelijk vallen er een paar te redden.

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:16

Godsakkeju! Hoe haal je het toch in je hoofd en zó veel! Echt schandalig! |o

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:29

Het idiote is dat er genoeg mensen op deze wereld zijn die wel goed willen zijn voor een dier en dolgraag zo'n dier willen helpen, maar het niet kunnen door financiële omstandigheden. Als ik die dieren kon helpen pfff had ik het allang gedaan.
En dit soort dingen kunnen me echt boos maken en ik kan dit echt niet begrijpen -O-

xSerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 07:54

Oh gatver, zo ziek van deze mensen die dit doen!!
Snap dit totaal niet..

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:32

Update over het veulen op de kliniek: het gaat iets beter met hem, hij heeft 2 bloedtransfusies gehad en deze ochtend gaan ze zijn bloedwaardes bekijken. Hij is al iets alerter.

skylar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:47

In en in triest....spreek de taal niet, maar zijn gezicht spreekt boekdelen....interesseert hem helemaal niets, behalve zijn eigen haggie:(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:40

Ah gelukkig zeg voor het veulen, heeft hij zijn moeder eigenlijk nog?

En hoe zit het met de andere dieren, zijn die al buiten direct levensgevaar?

123Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 18:54

Chinas schreef:
Jeetje. Ik snap niet dat het zo ver heeft kunnen komen :n
Ik hoop dat de meesten lekker worden ingeslapen, het lijkt me niet dat sommigen nog een normaal leven kunnen hebben.

vind ik ook, ik denk dat die paarden die tijd der verwaarlozing niet snel vergeten als ze er weer bovenop (zouden) komen
zo zielig en zeker die foto's van die appaloosa en die foto's van die liggende paarden en hoe kan het zo ver komen dat een paard of ezel geen staart meer heeft? arresteer de eigenaar !!!

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:01

Telpeva: ik weet niet of hij zijn moeder nog heeft eigenlijk...?

123Simone: uit mijn aldaar weet ik dat paarden het wel snel vergeten, want ze leven echt in het moment. Lichamelijke mishandeling bijvoorbeeld slaat grotere gaten en dat vergeten ze minder snel als zoiets. Daarbij weten ze ook niet beter, in de vorm van, een paard denkt niet: potjandrie, vroeger had ik het beter en kreeg ik beter eten.
En dat is maar goed ook. Op het moment dat ze veilig zijn zie je er weinig psychische sporen meer van.
En dat is denk ik ook hetgeen dat ze in leven houdt...leven in het moment. Ik heb het NU goed. Punt.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 19:07

Jeetje wat erg... Verschrikkelijk dat het kan..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 20:52

Filmpje even bekeken, en de foto's maar fimpje vind ik ook schokkend. Is dat de eigenaar die op een gegeven moment door de reporter gestalkt wordt? Hoe kunnen mensen het zover laten komen?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 23:22

Cassidy, in mijn beste Italiaans (wat dus echt hopeloos is...) lijkt dat me inderdaad de eigenaar. Dat idee kreeg ik ook uit andere berichten op de Facebook pagina's van de hulpverlenende organisaties.

Inmiddels is er ook een tweede veulentje gevonden op het terrein, ook van afgelopen voorjaar. Deze is er iets beter aan toe dan de vorige die ze vonden. Allebei de veulens zijn nu in de universiteitskliniek en hebben infuus e.d. Beiden hebben in elk geval al gestaan, dus dat is hoopgevend, maar door de zware ondervoeding en onderkoeling hebben hun organen e.d. mogelijk wel schade opgelopen. Dat is dus afwachten, maar voorlopig ziet het er, naar ik begrijp uit de berichten, niet negatief uit.

Tweede veulentje aan het infuus (zo te zien is ze voorzichtig wat aan het eten):
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6328_n.jpg

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:25

jeetje mina!!! 8)7 wat een ongelofelijke nare foto's... hoe kan zo iets zo ver oplopen %)

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:27

Vreselijke manier op aan hun einde te komen.. Sterven aan ontbering is schijnt zo pijnlijk.
Ik hoop dat wat er te redden valt, gered wordt. En de andere uit hun lijden verlost worden.
Ik kom er trouwens niet bij hoe het zo ver is kunnen komen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:29

ieuw ieuw ieuw, die foto waar zo'n pony zn hals half is weg gerot... bah bah bah... afschieten die mensen!

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 23:33

Frederieke_ schreef:
ieuw ieuw ieuw, die foto waar zo'n pony zn hals half is weg gerot... bah bah bah... afschieten die mensen!
nee dat i veel te makkelijk, laat ze zelf maar zo lijden en wegrotten te ze erbij neervallen!! -:(-

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:17

marlonFloris schreef:
Frederieke_ schreef:
nee dat i veel te makkelijk, laat ze zelf maar zo lijden en wegrotten te ze erbij neervallen!! -:(-

zo iets had ik ook lekker laten lijden precies het zelfde wat hij bij tientallen dieren heeft gedaan,

word ik nog gecorigeerd ook, dat mijn reactie nergens op slaat en hier staat soort gelijkbare iets :Y)

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:02

Geen woorden voor.. Terecht dat er nu word ingegrepen..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:34

Tof dat mensen blijkbaar precies weten wat er aan de hand is en een straf kunnen verzinnen voor die man. We hebben geen rechter of onderzoek meer nodig joh := waar zijn we beland, de middeleeuwen? Het wilde westen?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:37

nee, we zitten in het knuffel-de-dader-tijdperk.
vooral veel begrip hebben , geen straf.
:r