Overleden paard uit sloot gehaald

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

micksage

Re: Overleden paard uit sloot gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:19

echt sneu voor zo paard en voor de eigenaren ook
ze hebben er niet om gevraagt beetje meer respect mag wel

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:26

Bonita_Bon schreef:
Weer van die berichten met een ronduit valse ondertoon. Denk je dat de eigenaren zich nu helemaal te gek voelen? Dat ze fluitend naar stal gaan straks? Mochten ze deze teksten ooit onder ogen komen dan hoop ik maar dat ze kunnen relativeren en de walgelijke 'eigen schuld' berichten niet letterlijk nemen.
Heeft 1 van jullie wel eens een ongeluk veroorzaakt? Of een ongeluk gehad waarbij je het zelf had kunnen voorkomen? Ik wel, en behalve dat je jezelf voor je kop kunt slaan en er weken slecht van slaapt en er ziek van kan zijn, krijg je daar bovenop altijd te maken met mensen die van een afstandje keihard gaan roepen dat je dom, gevaarlijk en achterlijk bent. Want zoiets zou hen noooooit overkomen. Nee misschien dat specifieke ongeluk niet, maar niemand is perfect, hoewel de 'veroordelers' in dit topic het wel zo willen doen voorkomen, maar er gebeurd hen weer wat anders waarvan een ander denkt 'dat had mij nooit kunnen gebeuren'. Wil jij dan horen dat je geen dieren verdient en een egoist bent? Terwijl jij iedere dag door weer en wind voor je beesten zorgt en het hen aan niets ontbreekt? Gatver.
Doet het pijn om te reageren met "wat vreselijk voor het dier en zijn eigenaren, sterkte, hopelijk letten andere eigenaren nu nog beter op zodat hen niet hetzelfde overkomt, toch maar een extra draadje plaatsen of wat verder van de sloot af". Want daarin hebben jullie gelijk, maar de manier waarop getuigt van het inlevingsvermogen van een pantoffel. Succes daarmee.

Inderdaad! Er wordt hier vaak zo makkelijk naar anderen gewezen. Achteraf is het altijd erg makkelijk oordelen.

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:42

Verschrikkelijk voor beestje en eigennaar...
Voor de gene die zo hard roepen nalatigheid etc etc bij mij wat verder op hebben ze de sloten altijd ruim afgezet lees een meter of 5 of meer met dubbele band.. Paard speelt springt tijdens stijgeren in de band wat niet meteen breekt krijgt vervolgens stroom.. Gevolg rende de sloot in... Wat had deze eigennaar moeten doen?? De sloot dicht gooien...

We zijn er niet bij geweest dus sommige opmerkingen mogen wat mij betreft wel minder..

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:53

Jeetje wat naar voor het betreffende paard en de eigenaren... potverdorie zeg je zal het maar mee moeten maken.

Ja wat sommige opmerkingen betreft als paarden aan de kletter gaan kun je ze nog met een meters hoge muur ombouwen dan nog kun je niet voorkomen dat er ongelukken gebeuren zelfs op stal kunnen rare dingen gebeuren als een paard het in de kop krijgt.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:54

tjah volgens mij kun je het nooit goed doen in de ogen van bokt! ik kan me herinneren dat ik een topic hier heb gelezen van een hafje dat de sloot ingevallen was, en doordat er maar 1 draad was kon ie zelfstandig weer op de kant komen! maar goed ook dus.. of je nu 1 2 of 20 draden spant, 1 2 of 20 meter van de sloot het is toch nooit goed! en de moraalridders hier op bokt, die hun paarden allemaal binnen houden, of op een paddock van 10 bij 10 zetten.. tja ook daar gebeuren de gekste dingen hoor... paardjelief breekt de benen op de harde grond, of verveelt zich op stal en mept zijn been gebroken op stal... het is toch noooooiiitt goed... dat gezegd hebbende... het is verschrikkelijk wat hier gebeurd is.. vreselijk voor zowel paard als eigenaar.. ik mag hopen dat het ze nooit meer gebeurd!

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:03

Dit is niet voor het eerst dat er een paard in de sloot is gevallen op deze stal.
Een paar jaar geleden toen ik dat nog met mijn paard stond heb ik in een aantal maanden tijd 2 keer een veulen uit de sloot kunnen vissen, waarvan de eerste nog geen paar uur oud was.
Dus.... I rest my case

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:08

Dat is wat anders. Je spreekt uit ervaring. Mijn bezwaar is dat sommingen hier op bokt maar iets wordt geroepen, zonder precies de omstandigheden te weten.

Ik dacht al dat het die stal was waar jij en B. stonden.

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:17

Hey :D
B stuurde mij een berichtje of het klopte dat ik daar wel eens een veulen uit de sloot had gevist... Ik vond het veulen toen om 6 uur geloof ik. Toen sliep iedereen nog... Ook toen was er geen omheining langs de sloten en nu wss nog steeds niet. Sommige mensen willen het ook niet leren en ik vraag me serieus af of deze man er ook maar een minuut slechter van slaapt nu er weer een paard in de sloot is gekukeld. Ik denk dat ie van de rekening slechter slaapt dan van het overleden paard :Z

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:22

valine schreef:
B stuurde mij een berichtje of het klopte dat ik daar wel eens een veulen uit de sloot had gevist... Ik vond het veulen toen om 6 uur geloof ik. Toen sliep iedereen nog... Ook toen was er geen omheining langs de sloten en nu wss nog steeds niet. Sommige mensen willen het ook niet leren en ik vraag me serieus af of deze man er ook maar een minuut slechter van slaapt nu er weer een paard in de sloot is gekukeld. Ik denk dat ie van de rekening slechter slaapt dan van het overleden paard :Z

En dan wordt het ons kwalijk genomen dat we het wel erg vinden en het voor het paard opnemen in plaats van voor de eigenaar _-:(

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:26

Ik vind het niet erg dat je het voor het paard opneemt hoor... Vindt het zelf verschrikkelijk voor het beestje, maar eerlijk gezegd kijk ik er niet zo van op bij deze eigenaar.
Het zijn dingen die simpelweg niet hoeven te gebeuren maar die door nalatigheid dus wel gewoon gebeuren.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:30

Shirley schreef:
valine schreef:

En dan wordt het ons kwalijk genomen dat we het wel erg vinden en het voor het paard opnemen in plaats van voor de eigenaar _-:(

Het is helemaal niet erg dat je het voor een paard opneemt. Het gaat me erom dat door veel hier in dit topic nalatigheid wordt aangenomen, zonder de preciese omstandigheden te kennen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:38

mbkaatje schreef:
Het is helemaal niet erg dat je het voor een paard opneemt. Het gaat me erom dat door veel hier in dit topic nalatigheid wordt aangenomen, zonder de preciese omstandigheden te kennen.

Maar soms kan je een situatie toch een beetje lezen. Dat je idd de specifieke details niet kent, maar dat je aan het verhaal eromheen al dingen kunt afleiden.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:06

Wij brengen de jonge paarden juist naar een opfok bedrijf in friesland omdat ze daar tussen de sloten lopen ipv tussen draden.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:12

In de krant stond iets heel anders vanochtend, dat het dier al langere tijd in de sloot gelegen had.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:17

Arm paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:26

Shirley schreef:
valine schreef:

Nee hoor, jullie hebben meteen een oordeel klaar zonder te weten wat er gebeurd is, je had er niet eens beeld bij maar ging af op andere reacties zonder eerst zelf een beeld te hebben, dat werd je kwalijk genomen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:30

Vreselijk, voor zowel het paard als de eigenaren.
Of het nalatigheid is geweest? Daar ga ik het niet over hebben, het is al triest genoeg voor de eigenaren dat ze hun paard verloren hebben. Ze hebben er dus niets aan, om een discussie te gaan voeren hierover.
Veel sterkte voor de eigenaren.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:33

Huh dit zinnetje ''Toen de brandweer het dier uit het water haalde, was het al overleden'' is toch niet waar?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:36

Dat maakt toch eigenlijk niets meer uit?
Het mag wel duidelijk wezen dat ze niets meer voor het paard konden doen, hoe triest het ook is.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:37

Dat maakt mij wel zeker uit. Ik wil weten hoe het gegaan is. Iets met inleven ofzo?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:47

dees_daan schreef:
valine schreef:

Nee hoor, jullie hebben meteen een oordeel klaar zonder te weten wat er gebeurd is, je had er niet eens beeld bij maar ging af op andere reacties zonder eerst zelf een beeld te hebben, dat werd je kwalijk genomen.

En achteraf gezien hadden al die "doemdenkers" dan nog gelijk ook ... helaas ... want in zo'n geval is het helemaal niet fijn om gelijk te hebben :(

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 18:58

Caira schreef:
In de krant stond iets heel anders vanochtend, dat het dier al langere tijd in de sloot gelegen had.

Dat idee had ik ook al. De haflinger heeft er ook in gelegen en die hebben ze er zelf uitgehaald en die heeft het wel gered. Ik vraag me dus af hoelang dit paard in de sloot heeft geleden en hoe lang ze zelf geprobeerd hebben om hem eruit te halen, voordat ze tot de ontdekking kwamen dat het niet lukte en toen pas de brandweer hebben gebeld. En of ze überhaupt wel in de gaten hadden dat er nog 1 in de sloot lag.

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:06

dat paard moet verschrikkelijk geleden hebben, heel sneu!
ik hoop dat voortaan iedereen paaltjes om de wei zet, dan voorkom je dit soort nare dingen grootendeels! want het is echt onnodig dat een paard om zoiets als geen paaltjes bij de sloot dood moet gaan.

Dewi8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:08

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 19:21

En met paaltjes was hij niet in de sloot gekomen? Denk eerder dat het dier er gewoon doorheen gegleden zou zijn. Als ze gaan rennen, dan gaan ze. Met of zonder paaltjes, hekwerken of iets dergelijks.

Dit kan ook gebeuren zonder dat er sneeuw ligt.