Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bonita_Bon schreef:Weer van die berichten met een ronduit valse ondertoon. Denk je dat de eigenaren zich nu helemaal te gek voelen? Dat ze fluitend naar stal gaan straks? Mochten ze deze teksten ooit onder ogen komen dan hoop ik maar dat ze kunnen relativeren en de walgelijke 'eigen schuld' berichten niet letterlijk nemen.
Heeft 1 van jullie wel eens een ongeluk veroorzaakt? Of een ongeluk gehad waarbij je het zelf had kunnen voorkomen? Ik wel, en behalve dat je jezelf voor je kop kunt slaan en er weken slecht van slaapt en er ziek van kan zijn, krijg je daar bovenop altijd te maken met mensen die van een afstandje keihard gaan roepen dat je dom, gevaarlijk en achterlijk bent. Want zoiets zou hen noooooit overkomen. Nee misschien dat specifieke ongeluk niet, maar niemand is perfect, hoewel de 'veroordelers' in dit topic het wel zo willen doen voorkomen, maar er gebeurd hen weer wat anders waarvan een ander denkt 'dat had mij nooit kunnen gebeuren'. Wil jij dan horen dat je geen dieren verdient en een egoist bent? Terwijl jij iedere dag door weer en wind voor je beesten zorgt en het hen aan niets ontbreekt? Gatver.
Doet het pijn om te reageren met "wat vreselijk voor het dier en zijn eigenaren, sterkte, hopelijk letten andere eigenaren nu nog beter op zodat hen niet hetzelfde overkomt, toch maar een extra draadje plaatsen of wat verder van de sloot af". Want daarin hebben jullie gelijk, maar de manier waarop getuigt van het inlevingsvermogen van een pantoffel. Succes daarmee.
valine schreef:Hey![]()
B stuurde mij een berichtje of het klopte dat ik daar wel eens een veulen uit de sloot had gevist... Ik vond het veulen toen om 6 uur geloof ik. Toen sliep iedereen nog... Ook toen was er geen omheining langs de sloten en nu wss nog steeds niet. Sommige mensen willen het ook niet leren en ik vraag me serieus af of deze man er ook maar een minuut slechter van slaapt nu er weer een paard in de sloot is gekukeld. Ik denk dat ie van de rekening slechter slaapt dan van het overleden paard
Shirley schreef:valine schreef:Hey![]()
B stuurde mij een berichtje of het klopte dat ik daar wel eens een veulen uit de sloot had gevist... Ik vond het veulen toen om 6 uur geloof ik. Toen sliep iedereen nog... Ook toen was er geen omheining langs de sloten en nu wss nog steeds niet. Sommige mensen willen het ook niet leren en ik vraag me serieus af of deze man er ook maar een minuut slechter van slaapt nu er weer een paard in de sloot is gekukeld. Ik denk dat ie van de rekening slechter slaapt dan van het overleden paard
En dan wordt het ons kwalijk genomen dat we het wel erg vinden en het voor het paard opnemen in plaats van voor de eigenaar
mbkaatje schreef:Het is helemaal niet erg dat je het voor een paard opneemt. Het gaat me erom dat door veel hier in dit topic nalatigheid wordt aangenomen, zonder de preciese omstandigheden te kennen.
Shirley schreef:valine schreef:Hey![]()
En dan wordt het ons kwalijk genomen dat we het wel erg vinden en het voor het paard opnemen in plaats van voor de eigenaar
dees_daan schreef:valine schreef:Hey![]()
Nee hoor, jullie hebben meteen een oordeel klaar zonder te weten wat er gebeurd is, je had er niet eens beeld bij maar ging af op andere reacties zonder eerst zelf een beeld te hebben, dat werd je kwalijk genomen.
Caira schreef:In de krant stond iets heel anders vanochtend, dat het dier al langere tijd in de sloot gelegen had.