Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rea schreef:In de dierencrematie blijft het skelet over na verbranding en dat gaat dan in een cremulator waarin het verbrijzeld wordt en mee in de urne kan.
Hoe dit echter bij mensen gedaan wordt, weet ik niet ?!
StalNollie schreef:maar word er dan ook een hele zaal naar ingericht. ik bedoel mensen nemen toch afscheid en dat word meestal in hetzelfde gebouw gedaan. ben wel benieuwd naar de meerprijs ervan
Amigo_stan schreef:Opzich vet grappig! Kan je samen met je paard gecremmeerd worden! haha! Of kan dat nou weer niet? Lijk me wel leuk(bvd als je samen met je paard een ongeluk hebt gehad en bijde dood bent dan..)
max66 schreef:wist ook niet dat dikke mensen niet gecremeerd konden worden. De moeder van een kennis van me is laatst overleden en die paste niet in een standaard kist (zij werd ook begraven). Ze moesten een extra brede kist, dit kostte weer een paar 100 euri extra.
Het duurt toch ook veel langer voordat zo'n lichaam vergaan is? Het schijnt trouwens dat de grond op begraafplaatsen ernstig vervuild is vanwege alle chemicalien in de lichamen tegenwoordig......
nb: "leuke" praatjes voor de zondagmiddag, ahum....