Paard uit wak gered [video]+[fotos]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:14

http://rhft.nl/?p=1294

Kijk dit is pas idioot een paard redden. Paard is nadien overleden, ik weet niet hoeveel tijd daar nog tussen zat. Maar de plaatselijk brandweer aldaar zou ik dus niet bij mijn paard willen hebben.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:15

jaa bij koeien kan gewoon ik woon zelf op een boerderij, zolang de boer hem maar in 1 'gangetje' de koe er uit haalt heeft hij echt nergens last van hoor!

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:17

Mindim schreef:

Kijk dit is pas idioot een paard redden. Paard is nadien overleden, ik weet niet hoeveel tijd daar nog tussen zat. Maar de plaatselijk brandweer aldaar zou ik dus niet bij mijn paard willen hebben.

echt getoord gewoon.. dat hele lijf van 500 kilo hang nu aan zo'n hoofd, ik dacht dat iedereen wel kon bedenken dat dit niet kan.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:18

Mindim schreef:

wauw dat is pas lomp

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:18

Wat een braaf beestje. Fijn dat hij eruit is, maar de manier had nog veel meer schade kunnen opleveren, dan door het ijs zakken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:19

minajtje schreef:
Mindim schreef:

Echt getoord gewoon.. dat hele lijf van 500 kilo hang nu aan zo'n hoofd, ik dacht dat iedereen wel kon bedenken dat dit niet kan.

Er is ook een topic over. Het schijnt dat het paard in de nacht is overleden. Tik maar arnemuiden om het te vinden.
Dit soort dingen gaat gewoon te vaak op een barbaarse manier. Bij bovenstaande was zelfs een dierenarts aanwezig. Maar eigenaren zijn er toch ook bij. Ammenooit niet dat ze toestemming kregen mijn paard er op zo een belabberde manier uit te halen. Adviseerd geen enkele eigenaar?

minajtje

Re: Paard uit wak gered [video]+[fotos]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:22

ik had ook niet verwacht dat dat paard zou kunnen blijven leven na zo'n actie.
ik zou ook nooit de toestemming geven, liever 5 minuten langer in het water en op een goeie manier eruit halen dan. ik denk dat het dier dan meer kans heeft om minder schade op te lopen dan wanneer hij er op zo'n manier uit wordt gehaald.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:23

Help die andere is nog erger! in 2012 is er onderzoek gedaan naar de beste en veiligste manieren verplaatsen van grote dieren ( Paard, koe, ezel ) in nood, op een zo verstandig mogelijke manier voor dier en mens.
Zou wat meer algemene aandacht aan moeten worden gegeven voor het grote publiek!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:24

WTF hoe rekken ze het paard uit de sloot? 8)7 |o :?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:25

Jeetje dat ziet er niet echt lekker uit :n

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:27

Mindim schreef:

Die zogenaamde arts moet per direct uit het vak gezet worden. Wat een *tjahoedrukikdatnetjesuit*...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:31

Mindim schreef:

Jeeeezus, wat een idioten! Een ontzettend naar beeld om naar te kijken zeg :x
Vraag me af of je in zulke gevallen verantwoordelijkheid van overlijden bij de dierenarts of brandweer neer kan leggen?

Via de voorbenen eruit trekken ziet er ook niet gezond uit & inderaad, een warme douche daarna? ben benieuwd of het dier het red!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:34

Jezus dat paard wordt gewoon opgehangen, die zijn gestoord 8)7

Moet je dat dier ook zien hangen :oo

Dan zou ik mijn paard liever laten verzuipen dan hem op deze manier zo gruwelijk te martelen...hoe verzinnen ze het _-:(

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:39

Los daarvan, wat denk je dat er met de wervels gebeurt als daar het complete gewicht aan komt te hangen?

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:45

Ik kan het filmpje niet meer bekijken, ik heb zon vermoeden dat ze na wat commentaar het filmpje van internet hebben afgehaald. Dat vind ik dan weet jammer. Ik kan er dus niet helemaal over oordelen maar na alleen het zien van de foto's vind ik het wel meevallen. Die mensen weten niets van paarden waarschijnlijk en hebben allemaal hun beste beentje voorgezet, dus wat dat betreft respect.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:47

Dit is overigens wel gebeurd door mensen met niet werkende hersens.... Ai wat een belachelijk idee. Van een dierenarts nog wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:51

De opmerking van de beste stuurlui staan aan wal, daar wordt ik dus altijd wat nijdig van. Kijk eens hoe belabberd er vele dieren uit het water gehaald worden, het is echt verschrikkelijk. Tik het voor de grap eens in op google. Deze is dan wel extreem, maar het gebeurt dus wel op deze manier.
Er is zelfs een dierenartsenpraktijk die cursussen verzorgt voor hulpdiensten, hoe een groot dier uit de slootte halen. Aan het halster aan de rand trekken en dan een brandweerslang onder de straat en daar de kracht op zetten en het halster voor de stuur. En takelen doe je met een daarvoor bestemde constructie.
Dat dit soort dingen nog gebeuren, is toch niet voor te stellen.

Elk weldenkend mens weet toch dathet niet handig is dieren bij de nek of aan ledematen ergens uit te sleuren.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:56

Mindim schreef:

Dit zou op advies van de DA gedaan zijn! := Die DA zou ik niet in de beurt van mijn paarden willen!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 13:59

En hoe beland een dier in de sloot?
Juist... Slechte hekken, afzettingen bij sloten.. je paard klakkeloos in een weiland zonder water pleuren.. hij drinkt wel uit de sloot!
En dan lekker de hulpverleners een uitbrander geven?
Zorg dat je dier veilig staat! Zet sloten af, zorg voor goed hekwerk.
Het ontbreekt daar helaas zó vaak aan. (Een ongelukje kan gebeuren natuurlijk!)

En zoek korpsen op, vraag of er animo is voor een informatie-avond '' dier uit de sloot halen''
En HELP! ipv alleen maar te mieren over hoe slecht ze bezig zijn... Daar hebben ze geen reet aan.

Ben het ermee eens dat dit niet de juiste manier is.
Maar is er contact opgenomen met dit korps/hulpverleners? Weten zij dat ze fout zitten?
Zo niet, gaat het de volgende keer nét zo.

Een paard kan je prima aan de voorbenen slepen.
Mits je het lijf ondersteund/sleept door een borstband!
De benen zullen naar voren moeten, omdat ze anders omklappen en het gehele gewicht tegenhouden met alle gevolgen van dien.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:08

jeetje, wat een verhaal.. ik hoop dat het goed komt met het paardje.

het beestje had geen eten omdat de trekker stuk was :? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:13

Jolliegirl schreef:
En hoe beland een dier in de sloot?
Juist... Slechte hekken, afzettingen bij sloten.. je paard klakkeloos in een weiland zonder water pleuren.. hij drinkt wel uit de sloot!
En dan lekker de hulpverleners een uitbrander geven?
Zorg dat je dier veilig staat! Zet sloten af, zorg voor goed hekwerk.
Het ontbreekt daar helaas zó vaak aan. (Een ongelukje kan gebeuren natuurlijk!)

En zoek korpsen op, vraag of er animo is voor een informatie-avond '' dier uit de sloot halen''
En HELP! ipv alleen maar te mieren over hoe slecht ze bezig zijn... Daar hebben ze geen reet aan.

Ben het ermee eens dat dit niet de juiste manier is.
Maar is er contact opgenomen met dit korps/hulpverleners? Weten zij dat ze fout zitten?
Zo niet, gaat het de volgende keer nét zo.

Een paard kan je prima aan de voorbenen slepen.

Mits je het lijf ondersteund/sleept door een borstband!
De benen zullen naar voren moeten, omdat ze anders omklappen en het gehele gewicht tegenhouden met alle gevolgen van dien.

Dier wordt enkel aan zijn voorbenen eruit getrokken, niets band verder.

Tuurlijk moet een eigenaar voor goede afrastering zorgen. Maar als het dier eenmaal in de sloot ligt, heb je er op dat moment geen bal aan, dat er hekken omheen hadden gemoeten. En dan moet men bij de brandweer gewoon weten, hoe dit aan te pakken. Dit soort dingen gebeurt namelijk vaak zat. En met een beetje nadenken, snapt men toch ook zelf wel dat dit niet kan.
Verder vraag ik me werkelijk af waar die eigenaren allen met hun gedachten zitten, als ze hun dier er op die manier uit laten slepen. Dan stond je er bij en keek er naar, of niet dan.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:13

jenn0dv schreef:
Das een koeienboer. Die snapt t niet helemaal...

Ik weet bij wie dit paard staat, absoluut geen koeienboer :n
Verder laat ik me er niet over uit ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:14

Dat zie ik ook wel. :)
Daarom zet ik er ook bij dat deze manier niet de juiste is.

Je leest mijn reactie denk ik niet goed. :)

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:33

Ik vind iedereen ontzettend negatief reageren. Als die brandweermannen geen oefeningen of weinig oefening hebben gehad in dit soort dingen moet je toch wat?
Ik zeg niet dat dit de juiste manier is, maar om die brandweermannen nu de schuld te gaan geven?

En die dierenarts komt niet standaard, die moet je zelf bellen.
Mijn paard is een poos geleden ook in de sloot gevallen door een uitval, en kwam de brandweer ook met ideeën die je bij een paard beter niet kan doen. Doordat mijn dierartsen erbij waren is dit toch goed gekomen. http://www.youtube.com/watch?v=VEjOFpmEquM

En mensen die zeuren op de brandweer: stuur hun dan een mail over hoe het dan wél moet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:42

cynthia5 schreef:
Ik vind iedereen ontzettend negatief reageren. Als die brandweermannen geen oefeningen of weinig oefening hebben gehad in dit soort dingen moet je toch wat?
Ik zeg niet dat dit de juiste manier is, maar om die brandweermannen nu de schuld te gaan geven?

En die dierenarts komt niet standaard, die moet je zelf bellen.
Mijn paard is een poos geleden ook in de sloot gevallen door een uitval, en kwam de brandweer ook met ideeën die je bij een paard beter niet kan doen. Doordat mijn dierartsen erbij waren is dit toch goed gekomen. http://www.youtube.com/watch?v=VEjOFpmEquM

En mensen die zeuren op de brandweer: stuur hun dan een mail over hoe het dan wél moet

Maar dat is een heel ander plaatje Cynthia5. Top!