Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mando schreef:Dat vind ik onzin.
Mensen die alleen administratief lid zijn voor hun startpas zie je ook niet als vrijwilliger langskomen.
luckyfarm schreef:Hier in de USA weten ze pas raad met het duur maken. Hier moet je office fees en haul-in fees (dus parkeergeld voor je trailer op wedstrijd) en drug fees. Daar bovenop 2 memberships USEF en USDF, een paar honderd dollar. Kortom we spreken hier van gemiddeld $ 150 of meer per proefje. Daar bovenop nog eens de vervoerkosten. Ik mag blij zijn als ik 2x per jaar kan betalen.
leonie87 schreef:Een vereniging heeft ook inkomsten aan die starter. Dus al helpt die niet mee, hij betaald wel mee voor het behoud van de vereniging.
Mijn eigen vereniging heeft een groot terrein waar wij alle dagen op mogen rijden. Dit is geen stal. Gewoon een los terrein. Wij kennen behoorlijk wat leden, ruiters en niet ruiter. Er worden vele leuke activiteiten ondernomen en we hebben het geluk dat er altijd voldoende vrijwilligers zijn hierdoor. Zonder deze vereniging zouden deze wedstrijden komen te vervallen omdat het dan enkel een terrein is. Zonder leden zou deze vereniging dus omvallen. Hoeveel van zulke verenigingen zijn er? Ik denk heel veel!
Dees schreef:Ik vind administratieve leden heel ondankbare leden om te hebben, vanuit een vereniging gezien..
Lithya schreef:Dees schreef:Ik vind administratieve leden heel ondankbare leden om te hebben, vanuit een vereniging gezien..
Sommige clubs zijn zo ondankbaar dat administratief lid zijn een beter idee is.
En dat administratieve leden niet willen helpen bij wedstrijden? Hier in de omgeving is een manege waar bij wedstrijden zowel administratieve leden als rijdende leden gewoon helpen. Hangt wel wat van de manege en de organisatie af.
Citaat:Dat het zonder kan geloof ik wel, maar dan mogen degene die ook het vrijwilligerswerk op zich nemen daar dus extra voor betalen + dus het werk met zich meedragen om de wedstrijd voor die andere mensen te betalen die enkel de KNHS spekken.
Nee dan zie ik dat geld liever naar de vereniging gaan zodat deze gezond kan blijven.
tine10 schreef:Nu schijnt knhs ook nog het leuke idee te hebben dat je rechtstreeks bij hun lid kunt worden en je geen lid meer hoeft te worden van een vereniging. Klinkt in eerste instantie heel leuk, want dan heb je die kosten niet meer.
Maar het grote gevaar hiervan: verenigingen gaan massaal op de fles, want zonder leden geen inkomsten meer. Veel maneges die samenwerken met verenigingen moeten ook stoppen, omdat de kosten voor de gebouwen vaak worden gedeeld. Veel mensen zullen dan ook stoppen met lessen bij de verenigingen. Maar, geen verenigingen, dat betekent dan ook geen wedstrijden. Dat vergeten ze maar even bij de knhs. Het zijn wel de verenigingen die de wedstrijden organiseren (en daar nog voor moeten betalen ook aan de knhs. Zeker nu alles digitaal gaat, doen de verenigingen al het werk.)