Mechelen: rijtuig Chardon kantelt [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:53

Billy schreef:
Nee, omdat Ijsbrand ten koste van alles wil winnen, en dan echt ten koste van alles...
En als je een rustigere ronde rijdt, heb je een stuk minder kans op fouten. Daarbij heeft hij zich toch al geplaatst voor de finale, dus dan gaat het alleen om de centen....
Een wedstrijdrijder wil winnen, ik denk dat de centen toch op een tweede plaats komen.
Als je de grenzen durft op te zoeken loop je ook het risico er overheen te gaan. Dat blijkt maar weer. Het binnen-achterpaard was denk ik net iets enthousiaster dan ie op gerekend had.

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:54

Heel goed ingegrepen van de omstanders. Goed dat iedereen ongedeerd is gebleven en er geen letselschade is.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:27

Cayenne schreef:
Billy heeft wel vaker commentaar op IJsbrand gehad, dus niet al te serieus nemen ;)

Ik vind dat er heel kordaat en netjes werd gereageerd. Naderhand zijn ze ook helemaal nagekeken in de andere hal en ja, ook door IJsbrand :)

Vreemde reactie!!!
Dus als je vaker een reactie geeft op iets of iemand, dan moet je niet serieus genomen worden. Apart. Jij bent hier ook vaak te vinden, niet meer serieus nemen dan??

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:32

[quote="sambagirl"]jammer Dilayla dat jij zo'n negatieve ervaring hebt, ik rij er nu meer dan 15 jaar en heb nog nooit een paard met een wond zien staat wat niet behandeld wordt[/quote

Zo zie je maar weer. 1 menner, en twee totaal verschillende meningen over dezelfde persoon en zijn paardenbedrijf. Fascinerend.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:43

CharleyT schreef:
sambagirl schreef:
jammer Dilayla dat jij zo'n negatieve ervaring hebt, ik rij er nu meer dan 15 jaar en heb nog nooit een paard met een wond zien staat wat niet behandeld wordt[/quote

Zo zie je maar weer. 1 menner, en twee totaal verschillende meningen over dezelfde persoon en zijn paardenbedrijf. Fascinerend.

Welkom op bokt -O-

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:19

In de reactie van ijsbrand mis ik idd ook over het welzijn van de paarden en zijn bij rijders
Hij heeft het alleen maar over de wild card en de volgende de wedstrijd.... Beetje jammer

Ik ben ook een paar keer bij hem op stal geweest en vind het verschrikkelijk ....
Ik ga er nooit meer heen en zal hem ook niet aanbevelen

Denk eens om je paarden inplaats van de wedstrijd .....

Billy

Re: Mechelen: rijtuig Chardon kantelt [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:37

Zn grooms interesseren hem niet. Ik heb een aantal jaren geleden in Breda gezien dat er een groom afgeslingerd werd en keihard tegen een paal klapte. Het enige wat Ijsbrand interesseerde was dat de groom zsm weer op de kar moest zitten, want hij moest verder. En gek genoeg pikte die man dat ook nog...
Ik had hem met kar en al in de stront laten zakken....

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:38

Paarden vind ik ook erg goed reageren, scheelt ook al veel. Heb het wel ernstiger gezien :=

En het gebeuren er zoveel hoor, want het kan nog harder door zo'n bocht, erg balen voor ze.
Ik vind niet dat hij hier zo roekeloos rijdt waardoor het gekomen is. Ik verwachtte ook niet dat het in die bocht zou gebeuren toen ik ging kijken.

Laten we nu maar met zijn allen IJsbrand afzaniken, gezellig! het zal heus niet zijn dat hij niet om zijn paarden geeft.

Maar als je dit doet om je brood te verdienen, ja dan ga je misschien iets minder soft om met dit soort dingen. Voor hen is het niet jammer dan, wat wij dus wel kunnen denken na een slecht parcours.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:43

wow dat ziet er behoorlijk scary uit...
wat super dat gelijk al die mensen hielpen en ingrepen.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:44

Vind het toch wel leuk dat er alleen maar mensen reageren die nog nooit iets gepresteerd hebben of uberhaupt een wedstrijd hebben gereden.

In een adrenaline kick kan je veel nare dingen zeggen maar ik denk dat Ijsbrand toch echt wel om zijn kinderen geeft die achterop staan.

Ik heb eens een vierspan gezien dat gewoon over zijn groom heen reed dat vind ik onrespectvol maar schreeuwen tegen je groom tja dat gebeurt wel eens :D

Iedereen kan het eens of oneens zijn met hoe hun hun paarden houden maar dat moet toch iedereen voorzich zelf weten, iedereen heeft daar zijn eigen mening over, ik vind het erg als ze een dag binnen staan een ander vind dat heel normaal, en ja die van mij hebben ook wel eens wondjes als ze wat raars gedaan hebben. Mijn pony had van de zomer haar hele achterbenen onder de wonden omdat ze gestoken werd en daardoor is gaan slaan en daardoor zou ik slecht zijn voor mijn pony?

Laat iedereen gewoon in zijn waarde en de ene vind Chardon wel een voorbeeld en een andere niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:14

CharleyT schreef:
Vreemde reactie!!!
Dus als je vaker een reactie geeft op iets of iemand, dan moet je niet serieus genomen worden. Apart. Jij bent hier ook vaak te vinden, niet meer serieus nemen dan??

Er is een verschil tussen gewoon reageren of steeds in verschillende topics iedere kans aangrijpen om iemand volledig af te branden.
Ik ken zowel Koos de Ronde en IJsbrand Chardon en het zijn stuk voor stuk vakmensen met hart voor de paarden en grooms. Het zijn onderling ook vrienden, dus ik snap deze poppenkast eigenlijk niet zo. Laat ze gewoon in hun waarde. Er was verder helemaal niets vreemds aan de hand en er is kordaat gereageerd. Ook IJsbrand heeft zijn paarden gerustgesteld en nagekeken. Hij was ook bezorgd om zijn grooms.
Verder niets aan de hand en dat lijkt me nou juist het belangrijkste.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-01-13 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:33

Ijsbrand is wel degelijk al zijn paarden een aai over hun bol gaan geven. Ik was er zelf bij... snap dus niet waar al die nare reacties vandaan komen.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:41

Dilayla schreef:
Tijdens een stage bij IJsbrand ben ik al mijn respect voor hem verloren... Mooi naar buiten maar wat er werkelijk daar afspeelde is toch diep en diep triest soms.
Ben toen helaas getuige geweest van de laatste momenten van een van zijn ex-toppers, en iets paardwaardigs was daar niet meer aan, evenals de wonden waar sommige paarden mee thuiskwamen ;( ... gelukkig was het winter en onder een mooie deken zie je de etterende wonden niet (en nee, die wondes stonden nu niet onder controle van hunzelf of een DA, maar zwaar geïnfecteerd waren ze wel).

Tja, IJsbrand, ooit keek ik tegen hem op, wand ja, hij kan best rondsturen, en je doet deels ook mee om te winnen maar in mijn ogen doe je dat samen met je 4 paarden en je team en niet over de rug van...

Er is heel netjes ingegrepen, daar zeg ik niets van. Zo op het eerste gezicht lijkt het een ongeluk wat voorkomen had kunnen worden. En hij zal het vast gaan analyseren. Maar respect voor Ijsbrand, sorry, niet bij mij

je bent niet de enige!

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 16:41

Heleennn schreef:
Ijsbrand is wel degelijk al zijn paarden een aai over hun bol gaan geven. Ik was er zelf bij... snap dus niet waar al die nare reacties vandaan komen.

ddit gaat niet over de ene wedstrijd, maar hoe het er thuis aan toe gat, ga er eens kijke of stage lopen, menige stagair was er niet happy. maar dat is nu niet van belang

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:02

Musiess schreef:
Heleennn schreef:

ddit gaat niet over de ene wedstrijd, maar hoe het er thuis aan toe gat, ga er eens kijke of stage lopen, menige stagair was er niet happy. maar dat is nu niet van belang

dit heeft inderdaad niets met de wedstrijd te maken, maar is een persoonlijke mening en sterk afhankelijk van je verwachtingspatroon wat niet matcht met het bedrijf Chardon. Welcome to the real world. Waar de ene stagiaire lyrisch is over het bedrijf, is de ander dat totaal niet. Dat kan, dat zal bij meer (hippische) bedrijven zijn. Het is ook absoluut geen makkelijke werkgever.

Je kunt het eens zijn met hem of niet, maar hij is absoluut goed voor de paarden.
Laatst bijgewerkt door sambagirl op 01-01-13 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:05

Billy schreef:
Zn grooms interesseren hem niet. Ik heb een aantal jaren geleden in Breda gezien dat er een groom afgeslingerd werd en keihard tegen een paal klapte. Het enige wat Ijsbrand interesseerde was dat de groom zsm weer op de kar moest zitten, want hij moest verder. En gek genoeg pikte die man dat ook nog...

Ahum ik ken de groom die deze smak heeft gemaakt en maandenlang bij de fysio heeft gelopen, maarre die ging toch echt uit eigen vrije wil (en ook winnersmentaliteit) de kar weer op.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:07

sambagirl schreef:
Billy schreef:

Ahum ik ken de groom die deze smak heeft gemaakt en maandenlang bij de fysio heeft gelopen, maarre die ging toch echt uit eigen vrije wil (en ook winnersmentaliteit) de kar weer op.....

Dat klopt inderdaad. Daarom is het juist zo jammer dat sommige mensen indianenverhalen de wereld in typen. Nergens voor nodig.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:14

Het was me nooit zo opgevallen Chayenne, nu ik wat topics na lees.....bizar al die meningen van de voor- en tegenstanders. En zoals jij al eerder meldde als er ergens gewonnen wordt zitten de families gezamelijk te BBQ......

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:20

Pfff schrok wel even zeg, maar idd super opgelost van hun allemaal :)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:08

sambagirl schreef:
Billy schreef:

Ja, dat vind ik bizar. Ze pikken het, en waarom?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:12

Misschien omdat ze zelf ook bloedje fanatiek zijn?

Ik snap niet zo goed wat het nu voor zin heeft om zo af te geven op Chardon.
Kennelijk ziet een aantal bokkers dit topic als vrijkaartje om flink af te geven op de werkzaamheden daar op stal. Grappig om verschillende ervaringen te lezen.

applejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:22

sambagirl schreef:
Billy schreef:

Ja, dat vind ik bizar. Ze pikken het, en waarom?[/quote]

Waarom, dat is ook hun passie,Maar ook hun werk!! De grooms verdienen hier hun brood mee.
Dus ze zullen ,net als een werknemer ook een hart heeftnvoor de zaak, altijd hun best doen.

En zo hoort het ook.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:27

Billy schreef:
sambagirl schreef:

Ja, dat vind ik bizar. Ze pikken het, en waarom?

Ha ha Billy, sorry ik moet een beetje lachen om je reactie, je doet voorkomen alsof de grooms een stelletje randdebielen is die niet kunnen praten. Je subjectiviteit neemt een beetje de overhand. Ze 'pikken' het omdat ze deel uit maken van een team. In een team heb je een voorman en helpers...en als je helper ben, ben je onderschikt aan de voorman. Zo werkt het nou eenmaal en daar moet je tegen kunnen. Kan je er niet tegen, zal je geen deel uitmaken van zijn team. Enne dit is niet alleen bij Chardon hoor, that's real life
Laatst bijgewerkt door sambagirl op 01-01-13 19:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:28

Je kunt veel van de Chardons vinden, maar ze zijn absoluut goed voor hun paarden qua verzorging! Dat hierboven met die wonden, verborgen onder een deken herken ik totaal niet. Jammer dat mensen op deze manier in een kwaad daglicht gesteld worden.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 18:33

Monica24 schreef:
Je kunt veel van de Chardons vinden, maar ze zijn absoluut goed voor hun paarden qua verzorging! Dat hierboven met die wonden, verborgen onder een deken herken ik totaal niet. Jammer dat mensen op deze manier in een kwaad daglicht gesteld worden.

Hé Monica, alles goed met Robijn? had je nog gehoord dat Zorro zware koliek heeft gehad? Ze hebben hem laten opereren in Utrecht, slecht he zijn ze voor de paarden. Inmiddels is hij weer volledig genezen en inzetbaar.

Sorry lezers, kon het even niet nalaten om te laten lezen dat ze echt wel goed zijn voor de paarden. Bovengenoemd paard betreft een 'gewoon' manegepaard