Adelinde Cornelissen wint Kür in Mechelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:27

emma525 schreef:
Sorry dat ik het zeg maar cap en slipjas ziet er toch niet mooi uit..... -O-

Eerlijk? Kheb daar echt een paar combinaties achter elkaar zien rijden met echt een mooie tok (adelinde ook trouwens) en dan is het hoedje ineens oersaai en lelijk :o }:0

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:32

Hermelientje schreef:
The_Stig schreef:
Ik denk wel dat zij bokt leest, waarom denk je anders dat ze steeds zoveel beter gaat rijden??? Komt vast door al die tips en opmerkingen hier.

:')
Ze moet niet alleen meelezen maar ik geef haar als tip om onmiddellijk een eigen account aan te maken. Dan kan ze temmen op al die aanvallende berichten want dan zijn ze persoonlijk en dat mag niet. En misschien kan ze zelfs nog wel een instructeur vinden op Bokt die wel weet hoe het moet. ;)

Wie zegt dat ze bokt niet leest?
Ze heeft zelf gezegd dat ze nu meer aan harmonie en lichtheid werkt, o.a. door al het commentaar tijdens de OS.
Bokt is niet heel onbereikbaar ofzo :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:50

Ik heb een stukje kur gezien en ik vindt het er een stuk beter uitzien al in piaffe en passage,idd meer lichtheid en veel meer souplesse dan eerder..ze lest mischien ook niet voor niks meer bij Sjef..

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:23

Tieneke schreef:
Het dressuurgevoel in België ontbreekt nogal, dat is zeker zo, ook bij het publiek. Ik heb me zo geërgerd aan de mensen die continu op en van de tribune gingen en lawaai maakten, terwijl men volop bezig was.

Tieneke, ik heb vroeger nog de tribunes bewaakt in Mechelen en daar kwam je echt niet op of af tijdens de proef.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:59

FriesWytske schreef:
PLM schreef:
Ik vind dat Adelinde een mega goede kur heeft neergezet! Ik vind t fijn om te zien dat ze werkt aan de lichtheid en harmonie. Ik vond het en zeer fijn om te zien! Ook vind ik het zeer fijn om te zien dat ze een cap draagt.

Ik vind het echt heel jammer dat er mensen zijn die alleen maar commentaar leveren. Ik zie het ze zelf niet doen....

Er mag dus alleen commentaar geleverd worden door mensen die op dat niveau rijden.

Ik vind het er nu zo nu en dan een beetje gehaast uitzien. Vooral in de appyementen. Maar voor de rest vind ik het er beter uitzien dan voorheen.

Ik ben het met PLM eens. En wat voor verstand hebben hier de meeste nou van? De meeste denken het verstand te hebben.. Wees nou eens trots op Nederland, Adelinde laat tenminste zien wat wij waard zijn in de dressuursport, wat zij heeft gepresteerd horen wij trots op te zijn. Iedereen heeft verbeterpunten, ook Adelinde, maar dat hoeft niet op zo'n manier. Er zijn genoeg mensen/GP juryleden die het wel ECHT weten! Ik vind het super knap van Adelinde!

GenerationR

Re: Adelinde Cornelissen wint Kür in Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:17

Ze heeft het gewoon goed gedaan en ze laat een goede instelling zien om te willen veranderen. Daar mogen we trots op zijn ! Ze hebben het samen goed gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:20

Wat is beter? Ik zie nog steeds een scheef, continue naar rechts gesteld paard die nog al eens onregelmatig gaat.
Het kan mij nog niet blij maken. :n

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:22

Air schreef:
Hermelientje schreef:
:')
Ze moet niet alleen meelezen maar ik geef haar als tip om onmiddellijk een eigen account aan te maken. Dan kan ze temmen op al die aanvallende berichten want dan zijn ze persoonlijk en dat mag niet. En misschien kan ze zelfs nog wel een instructeur vinden op Bokt die wel weet hoe het moet. ;)

Wie zegt dat ze bokt niet leest?
Ze heeft zelf gezegd dat ze nu meer aan harmonie en lichtheid werkt, o.a. door al het commentaar tijdens de OS.
Bokt is niet heel onbereikbaar ofzo :+

Je gelooft toch niet echt, dat Adelinde zich iets aantrekt van kritiek van bokkers? :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:47

Als zij zelf zegt dat ze het o.a. het doet vanwege het commentaar, zou ik niet weten waarom het niet ook over bokt zou gaan. Bokt staat al snel bovenaan op google.

Ook bekende mensen zitten doodnormaal op internet :+ Of ze krijgen het wel door via andere mensen.

We leven niet meer in het stenen tijdperk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:47

Wow nu ik het filmpje heb gezien stel ik mijn mening over Adelinde eindelijk eens bij! Ze is niet meer zo aan het roeien en het ziet er een stuk lichter uit. Maar vooral dat hangen van haar is een stuk minder, knap hoor!!

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:55

Air schreef:
Als zij zelf zegt dat ze het o.a. het doet vanwege het commentaar, zou ik niet weten waarom het niet ook over bokt zou gaan. Bokt staat al snel bovenaan op google.

Ook bekende mensen zitten doodnormaal op internet :+ Of ze krijgen het wel door via andere mensen.

Zucht...hoe dom kan iemand zijn?
Commentaar van de jury, wat dacht je daar van?

Joolien schreef:
Wow nu ik het filmpje heb gezien stel ik mijn mening over Adelinde eindelijk eens bij! Ze is niet meer zo aan het roeien en het ziet er een stuk lichter uit. Maar vooral dat hangen van haar is een stuk minder, knap hoor!!

Dat vind ik nou es een eerlijke reactie!
Ze probeert nu een balletdanser te maken van Parzival en hem met meer lichtheid te tonen en dat gaat ze goed af.
Vergeet niet dat Parzival niet het allermakkelijkste paard was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 21:57

Dat het geen makkelijk paard is ok, maar ik vroeg me altijd af waarom iemand op zo'n manier zulke punten kon rijden omdat ik haar gewoon totaal geen goed voorbeeld vind voor de sport.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:02

covergirl schreef:
Air schreef:

Zucht...hoe dom kan iemand zijn?
Commentaar van de jury, wat dacht je daar van?

Joolien schreef:

Dat vind ik nou es een eerlijke reactie!
Ze probeert nu een balletdanser te maken van Parzival en hem met meer lichtheid te tonen en dat gaat ze goed af.
Vergeet niet dat Parzival niet het allermakkelijkste paard was...

Joh, voel je je nou beter? :(:) Overigens is het wel heel apart om zoiets te zeggen en dan te zeggen dat iemand anders dom is, komop he, zit je wel erg hoog niet? :+ Je hebt zelf vast geen twitter neem ik dan maar aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:06

Joolien schreef:
Dat het geen makkelijk paard is ok, maar ik vroeg me altijd af waarom iemand op zo'n manier zulke punten kon rijden omdat ik haar gewoon totaal geen goed voorbeeld vind voor de sport.

Kijk maar eens rond in de basissport, daar gaat het al regelmatig mis met de punten. Als alle basisruiters de toegang tot de sport ontzegt zou worden omdat ze niet rijden zoals het eigenlijk zou moeten dan was de knhs veel inkomsten kwijt.
Adelinde toont moed en inzicht om met Parzival een nog betere combinatie te worden, fan of niet, dat zouden meer mensen moeten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:09

bigone schreef:
Joolien schreef:

Kijk maar eens rond in de basissport, daar gaat het al regelmatig mis met de punten. Als alle basisruiters de toegang tot de sport ontzegt zou worden omdat ze niet rijden zoals het eigenlijk zou moeten dan was de knhs veel inkomsten kwijt.
Adelinde toont moed en inzicht om met Parzival een nog betere combinatie te worden, fan of niet, dat zouden meer mensen moeten doen.

Breek me de bek niet open over de basissport. Maar idd ik vind het knap dat ze zichzelf blijft verbeteren :) Het kan blijkbaar dus nog beter!

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:10

bigone schreef:

Ja dat is waar. We mogen trots op haar zijn dat ze dit doet.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:13

Sterke proef, wel mooi verwoord, het paard meer als een 'balletdanser' trainen, dat heet toch al heel lang gewoon 'een paard meer op lengte laten lopen' volgens mij ;) Ik was geen Adelinde-fan maar 'k vind haar toch anders rijden dan vroeger, minder bruut! Kan aan het filmpje liggen maar 't ziet er soms wel een beetje gehaast uit precies? Maar 'k weet dat die youtube-dingen soms een ander beeld geven dus ligt mss daaraan...

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:17

GenerationR schreef:
bigone schreef:

Ja dat is waar. We mogen trots op haar zijn dat ze dit doet.

Precies!

Air?? :x

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:18

bigone schreef:

Ja dat is waar. We mogen trots op haar zijn dat ze dit doet.[/quote]

Precies!

Air?? :x[/quote]

Ben ik het ook mee eens! De meeste Bokkers denken het verstand te hebben, maar wie weet het nou beter, jij als amateur ruiter die wel eens naar een proef van Adelinde kijkt of een amazone die zilver wint op de spelen en die vele grote prijzen wist/gaat winnen? Dat antwoord is makkelijk te beantwoorden! De Bokkers moeten trots zijn op zo'n amazone! Of je nou tegen haar methode bent of niet.. Ze doet het allemaal wel!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:21

Ik geloof dat niemand iets moet. Mag iedereen nog voor zichzelf bepalen hoe je je erbij voelt. Ik kijk, ook na de verbetering, nogsteeds liever naar Charlotte en ben nogsteeds van mening dat iets wat in de basis al aanwezig moet zijn niet afwezig mag zijn in de top. :)

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:23

Stral schreef:
Sterke proef, wel mooi verwoord, het paard meer als een 'balletdanser' trainen, dat heet toch al heel lang gewoon 'een paard meer op lengte laten lopen' volgens mij ;) Ik was geen Adelinde-fan maar 'k vind haar toch anders rijden dan vroeger, minder bruut! Kan aan het filmpje liggen maar 't ziet er soms wel een beetje gehaast uit precies? Maar 'k weet dat die youtube-dingen soms een ander beeld geven dus ligt mss daaraan...

Heb de proef van dichtbij (life) mogen zien, en het was werkelijk super gereden! Harmonie en Power zaten echt Top en zeker niet gehaast!
ze had nog meer punten mogen krijgen!

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:24

burl schreef:
Wat is beter? Ik zie nog steeds een scheef, continue naar rechts gesteld paard die nog al eens onregelmatig gaat.
Het kan mij nog niet blij maken. :n

mss best eens afspraak maken met je oogarts dan!!! Denk dat daar het probleem zit :-)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:32

Ik denk dat het probleem er in zit dat zodra het over de nederlandse top gaat men met een roze bril kijkt :D
Want iedereen mag wel kritisch zijn op bijv. Rath, sterker nog je valt bijna buiten de boot als je iets positiefs over em zegt.
En vorige week bij Dujardin was het hé nou poeh wel hoog gepunt.. maar bij NL kan het niet hoog genoeg.

Zelfs mannen kunnen op ons voetbalteam kritisch zijn, maar dat mag blijkbaar alleen bij voetbal.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:51

Volgens mij gaat de discussie niet over de hoogte van de punten hier maar over het rijden van Adelinde. Dus om Charlotte in deze discussie aan te halen, is appels met peren vergelijken en raakt kant noch wal.
Roze bril mag best, we doen het goed in de dressuur. Dat hebben we de afgelopen jaren wel laten zien. Parzival is een zeer getalenteerd paard, Adelinde is een zeer kundige amazone, werkt nu aan een beeld dat men nu graag ziet door Charlotte en Valegro. Alleen dan kan je zo'n combinatie verslaan. En laten we wel wezen, winnen is leuk!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:54

Ailill schreef:
Ik kan inderdaad zien dat ze gewerkt heeft aan bepaalde punten, helemaal super. Maar ze rijdt geloof ik al heel wat jaren mee, en ik ken genoeg combinatie's die het (imo) beter doen. En dan bedoel ik niet alle dressuur/wedstrijdtoppers.

Daarnaast worden er (imo) fouten gemaakt die niet nodig zijn, zo als een paar maanden terug met een bloedende mond, enzovoorts. Dus, respect heb ik zeker. Voor het doorzettingsvermogen van Adelinde en de bereidwilligheid van het paard, niet voor het soort proeven dat ze produceren.

Jouw reacties op Adelinde komen heel rancuneus over, je hebt zoveel kritiek en je weet niet eens waar over je het hebt. Dat bloedplekje op de mond was in Amerika een paar jaar geleden.