Taakstraf voor vrouw voor verwaarlozen 31 pony's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:10

ik blijf er gewoon bij dat dit soort mensen goed aangepakt moeten worden en niet de goede verzorgers onder ons die een paardje toevallig een middag in de blubber heeft staan omdat ze de stal aan het uitspuiten zijn. Ze moeten ongeacht de situatie gewoon standaard straffen stellen. Want bewust of onbewust, verwaardelozen van dieren is iets wat je als mens kan zien en ernaar KAN handelen. Zelfs als je geestelijk niet in orde zou zijn. Net als een moord plegen.. verzachtende omstandigheden, jaja, sorry hoor maar je had het kunnen weten dat t niet mag.
Dus bij deze... Pipo for president!! :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 14:10

Tasserd schreef:
Sammie schreef:
Een jaar gevangenisstraf voor het stelen van 9 ct bijv. Vinden mensen dat hierwel in verhouding staan?

Is dit de daadwerkelijke straf die daarbij is gegeven?
Ja in Japan. Welles waar. Maar de beste man mag een jaar de bak in.

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... 9-cent.xml

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:14

Sammie schreef:
Tasserd schreef:

Is dit de daadwerkelijke straf die daarbij is gegeven?
Ja in Japan. Welles waar. Maar de beste man mag een jaar de bak in.

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... 9-cent.xml

Dat is bizar. Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat Japan zo dicht bevolkt is?

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:17

Maar dan zit je ook in een heel ander recht, en moet er ook gekeken worden naar de maximale straf die er op staat. In het Japanse recht maximaal 10 jaar, dus dan heeft de meneer in verhouding niet zo'n zware straf gekregen. Daarnaast heeft hij het ook nog van een tempel gestolen, wat in theorie nog weer verzwarend mee heeft kunnen werken. En het is natuurlijk ook maar net hoe het Japanse recht werkt, daar heb ik geen verstand van :)
Feit blijft natuurlijk wel dat het een idiote straf is in onze ogen. Het is natuurlijk maar net hoe men er in Japan tegenover staat.

PLK

Re: Taakstraf voor vrouw voor verwaarlozen 31 pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:46

Ik vraag me toch af waar die ponys gebleven zijn.. Ben er bang voor dat de slager het heeft op moeten lossen..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 14:57

Stichting Paard in nood heeft sowieso 1 paard, er zijn er ingeslapen en de rest stond in opvang...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 15:23

Wauw, een heuse taakstraf! Dat zal haar leren! :roll:
Een jaar de bak in omdat je 9 cent steelt vind ik een goede straf: stelen is stelen.

Joukje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:29

antje_vip schreef:
Een jaar de bak in omdat je 9 cent steelt vind ik een goede straf: stelen is stelen.

Dus jij vindt 9 cent stelen even erg als het stelen van een fiets of een diamanten ketting? :)

Niet onaardig bedoeld

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 17:37

hadden we in japan gewoond hadden we waarschijnlijk allemaal opgepakt en in de cel gegooid voor onbepaalde tijd vanwege onze uitspraken. :D Geen appels met peren vergelijken. De straf die ze krijgt is gewoon een regelrecht lachertje. In en in triest als je bekijkt wat voor'n schade ze heeft aangericht ten aanzien van de dieren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:27

Als de aid geen adressen voor de paarden kan vinden die ze in beslag heeft genomen dan verdwijnen ze ook gewoon de handel in. Ik ken iemand die jaren zich met hart ziel inzetten om de dieren weer gezond en een goed tehuis probeerde te vinden maar ook hij moest soms veel dieren aan een handelaar verkopen.
Breng ze dan meteen naar de slacht, vooral in deze tijden, die arme dieren raak je aan de straatstenen niet kwijt.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:45

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 00:42

Volgens stichting paard in nood heeft de vrouw inmiddels een hondenkennel opgezet. Ze fokt Australian Sheperds geloof ik. Triest....

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 08:35

hoe kan je zo iets nou niet expres doen?? :? echt walgelijk dit :\

dreamer80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 08:45

Tja en zo'n muts koopt/ krijgt gewoon weer ergens nieuwe dieren vandaan.
Das toch dweilen met de kraan open??
Zo iemand zou niet eens meer een goudvis mogen hebben.
Een taakstraf das pas een lachertje.
En niet expres, ze heeft toch ogen in haar kop.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:30

Toen las ik het al met tranen en mijn ogen en nu zie ik het filmpje weer en mijn hart breekt bij het zien van de palomino(??) die bijna niet meer kan lopen.
Zoveel bij elkaar geeft normaal ook onrust maar nu denken die beestjes alleen maar aan eten en zijn veel te rustig als paard zijnde..
Mijn ogen is en blijft dit mishandeling hoor..
En als ze nu honden fokt vraag ik me af of ze in de gaten word gehouden of iets.
Dit kan toch niet zomaar

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 11:58

bah verschrikkelijk hoe kun je nou zo iets doen ?
dit is gewoon mishandeling en ik vind de straf nogal laag uitgevallen als ik eerlijk ben.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 12:48

bir schreef:
Die vrouw is ziek! Die hoort achter slot en grendel!!!!

Als je haar ziek vind hoort ze behandeld en geholpen te worden.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:09

CharleyT schreef:
bir schreef:
Die vrouw is ziek! Die hoort achter slot en grendel!!!!

Als je haar ziek vind hoort ze behandeld en geholpen te worden.

+1

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:52

Joukje_04 schreef:
antje_vip schreef:

Dus jij vindt 9 cent stelen even erg als het stelen van een fiets of een diamanten ketting? :)

Niet onaardig bedoeld

Ik blijf erbij: stelen is stelen. ;)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:07

maar daar gaat t niet om..
maar verwaardelozen kan je niet onbewust doen lijkt me. Je kan een verzamelaar zijn, maar als je vitrine vol is moet je of een nieuwe kopen of met verzamelen stoppen. Wij mensen hebben buiten een instinct ook hersens gekregen, die dingen schijnen onafhankelijk van elkaar te werken...Als mijn wasmad vol zit kan ik 2 dingen doen... in de wasmachine gooien of de berg laten oplopen.. met as gevolg dat ik niets meer aan kan want er ligt niets meer in de kast... zo is het (in mijn ogen) ook met deze verzamelaars. Zolang ze niet met hn neus op de feiten gedrukt worden, gaan ze gewoon door. merk,kleur,soort maakt niet uit... om te huilen dit!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:17

Het zal misschien geen kwade opzet zijn geweest, maar je hoeft echt geen genie te zijn om te weten dat dit soort omstandigheden écht niet kunnen en dat de dieren ernstig lijden. Ik vind de straf ook relatief licht lijken, maar ik ken niet alle feiten; ik neem aan dat de rechter een goede overweging heeft gemaakt en dat mevrouw goed in de gaten zal worden gehouden.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:24

vooral over dat laatste heb ik mijn twijfels.. zeker als het voorwaadelijke is afgelopen.Maar ohh wat hoop ik dat ik fout zit!!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 18:47

dus 3 jaar staat er nu voor..althans dat kan een rechter dus geven (of 19.000 euro boete)...zo jammer dat dit zo goed als nooit gegeven wordt.

late reactie, maar was gisteren niet meer op bokt geweest na mn werk

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:10

xxCYNNxx schreef:
dus 3 jaar staat er nu voor..althans dat kan een rechter dus geven (of 19.000 euro boete)...zo jammer dat dit zo goed als nooit gegeven wordt.

late reactie, maar was gisteren niet meer op bokt geweest na mn werk

Ja, maar dit geval valt nog onder de oude regeling. De nieuwe regeling is pas ingegaan nadat deze zaak aan het licht kwam, waardoor de nieuwe regeling niet mag worden toegepast. Heb alleen de oude regeling helaas nog niet kunnen vinden.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:23

SaskiaKa schreef:
Volgens stichting paard in nood heeft de vrouw inmiddels een hondenkennel opgezet. Ze fokt Australian Sheperds geloof ik. Triest....

Dat stond idd ook in de krant. Mijn schoonzus wees me erop omdat zij net een Australien Sheppard gekocht heeft waar ze mee wil fokken. Ze moet er niet aan denken die vrouw ooit tegen te komen.

Isegrim schreef:
Het zal misschien geen kwade opzet zijn geweest, maar je hoeft echt geen genie te zijn om te weten dat dit soort omstandigheden écht niet kunnen en dat de dieren ernstig lijden. Ik vind de straf ook relatief licht lijken, maar ik ken niet alle feiten; ik neem aan dat de rechter een goede overweging heeft gemaakt en dat mevrouw goed in de gaten zal worden gehouden.

Aangezien ze het al voor elkaar heeft gekregen om zich toe te leggen op een ander soort dieren, ben ik er bang voor dat die controle te wensen over laat. Die moet echt vanuit de omgeving rondom haar komen. Ik hoop echt dat buurtbewoners haar in de gaten houden, want dit mag ze geen enkel dier meer aandoen!