Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anne_GTI schreef:Wat een ongelooflijk gekleurd stuk.![]()
Punt 1; in Nederland zit veel paardenvlees in frikandellen en hamburgers. Dat smaakt nl. lekker
Punt 2; het meeste paardenvlees in deze hamburgers komt uit Argentinië en Brazilië. Paarden worden daar geslacht en de diepgevroren bouten worden hier verder verwerkt.
Punt 3; De paarden die in Nederland geslacht worden zijn er maar weinig die de frikandel halen; meeste gaat het hondenvoer in.
Punt 4; in Amerika kan je zien wat een volledig slachtverbod in de hand werkt. Nog langere transporten!
Ik ben voor een maximale reisafstand van slachtvee van maximaal 500 km. En dan maakt het niet uit of het een paard, koe of varken is. Ga maar slepen met bevroren vlees, dat geeft geen dierenleed.
shilady schreef:tja maar doordat jullie vegetarier zijn zal dit in elk geval niet stoppen of er minder vlees geproduceerd worden
44Myrthe44 schreef:xSlvna schreef:Waarom is dit kinderachtig gedoe? Dieren verweg laten slachten? Snap ik echt niet. Bij mij in de stad is een slachthuis, lijkt me sterk dat daar vee uit het noorden van nederland word geslacht. Heb wel eens gekeken als geslacht werd, althans als het vee nog buiten in de rij stond, wat een rust, een voor een weer een koe minder maar geen gemep od. ook hoe ze binnen komen, oke weinig ruimte, maar niet overdreven weinig.
Veel vee mag hier niet geslacht worden, maar in het buitenland, waar soepelere regels zijn, wel.
Bovendien zijn er in NL weinig mensen die paardenvlees eten, en is er weinig vraag naar. Omdat rauw vlees niet lang goed blijft kan het beest beter op de plek van consumptie geslacht worden.
Benno08 schreef:shilady schreef:tja maar doordat jullie vegetarier zijn zal dit in elk geval niet stoppen of er minder vlees geproduceerd worden
ahnee????![]()
![]()
![]()
Nederlanders eten gedurende hun leven ongeveer 522 dieren per persoon op..
lijkt me dan toch dat er per vegetarier 522dieren gespaard worden of klopt er iets niet aan mijn logica??
lifaya schreef:Benno08 schreef:ahnee????![]()
![]()
![]()
lijkt me dan toch dat er per vegetarier 522dieren gespaard worden of klopt er iets niet aan mijn logica??
hangt er van af hoe je het bekijkt. Draag je leren schoenen? leren zadel en hoofdstel? Ook daar zijn dieren voor gebruikt
bethje31 schreef:Zoals ik al zei...geen probleem met het eten van vlees....mits de dieren maar goed zijn behandeld.....gewoon iets meer moeite doen voor je vlees...
Winged schreef:ahnee????
justdjen schreef:Winged schreef:ahnee????
Enigszins off-topic maar nee, uitgezonderd van vlees vee. Maar het verloop bij bijv. melkveebedrijven zal blijven bestaan. En ook (zoals eerder vermeld) zullen we delen blijven gebruiken voor schoenen e.d.
die hebben over het algemeen een fijner leven gehad
Maar ik kan heel goed begrijpen dat mensen niet veel geld te besteden hebben. Ik betaal zo'n 7 euro voor 1 kilo kip (voor de soep) bethje31 schreef:Vlees hoeft niet elke dag gegeten te worden. Kreeg ik ook echt niet elke dag hoor toen ik nog thuis woonde, wij hadden ook groot gezin thuis met niet al te veel geld. Mijn moeder verzon andere dingen......en ik eet nog steeds niet elke dag vlees, je kunt het prima vervangen door iets anders. Maar ja dat is weer voorlichting...