Shetlander neemt de Duitse metro [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:17

karijn schreef:
Ik denk dat je de kaken van een deense dog ook niet in je arm wilt voelen, hoor. Ik vind het wel grappig! Ik snap ook wel dat het niet door de beugel kan maar liever dit dan een of andere halve gare die je lastig valt.

Maar een hond die bijt, hoort net zo goed niet in een trein. En een hond die bijt mist of een hoop opvoeding, of heeft een kronkel in z'n kop, terwijl het logisch is dat een paard in een situatie als deze flink in paniek kan raken en dan mensen kan verwonden.

De kans dat een paard (of in dit geval shet) iemand flink verwond is veeeeel groter dan dat een hond dat doet.

Pitch

Re: Shetlander neemt de Duitse metro [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 16:38

Ach ja, gelukkig is alles goed gegaan.
Eerlijk gezegd vind ik het toch wel een heel grappig gezicht, haha. Maar ik hoop wel dat ze dit niet vaker gaan proberen. Als je bedenkt wat er allemaal fout had kunnen gaan..

Aukje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:13

Echt geniaal! haha
Maar inderdaad wel een probleem als die gaat poepen :P

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:16

Het is wel grappig alleen straks remt de tram heel hard....

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:27

arans schreef:
Maar voordat je de metro kan instappen moet je toch vaak met de roltrap naar beneden. Ik ben benieuwd hoe ze dat hebben opgelost? :P

Lift is verplicht ivm rolstoeltoegankelijkheid en daar past die shet ook wel in.
Kostolany schreef:
Daarom snap ik ook de 21% btw op paardenvoer niet;) Want het valt onder huisdieren en niet onder vee. Dus eigenlijk een fout in BTW plan:)

Vee = voedsel, dus eerste levensbehoefte en dat valt onder het lage btw tarief.
Paarden vallen onder huisdieren = luxe en dus hoog btw tarief.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:55

_/-\o_ Ik vind hem wel geniaal maar oke het mag niet :Y)
Ik ben ook wel eens twee geiten tegen gekomen in de trein, die wel wat achterlieten (op de lucht na dan)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 17:57

Waarom vervoeren ze die dieren nou niet gewoon op een normale manier. ipv aandacht willen trekken ten koste van die pony..

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:10

Ach, als je jong bent doe je onnozele dingen :P :+ ik verzorgde vroeger 2 ezeltjes, daar zijn we ook meermaals mee op plaatsen geweest waar de dieren niet hoorden.... In een druk overdekt winkelcentrum bijvoorbeeld... Gelukkig zijn die beestjes wel wat gewend op een gegeven moment...

Pony staat er erg relaxed bij.. Toch braaf dat ie over de instap is gegaan, lijkt me ook eng voor zo'n pony!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:12

In de metro niet zo'n snuggere actie maar de pony lijkt het niet veel te deren. Maar ik maak me wel zorgen over hoe die pony gehuisvest wordt. Metro's vind je namelijk niet op het platteland dus wat moet zo'n pony midden in de grote stad :(:) .

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:15

Geniaal zeg, ik zou het zo doen. _O- _O-

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:36

:D Ik vind het wel een grappige actie eigenlijk.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:09

Ik vind het een mooie manier om te laten zien dat paarden/pony's ook getraind kunnen worden. Neem nu die pony van die amerikaanse moslimvrouw (was ze blind of zo?) een geleide pown... deze zou het ook goed doen!
De boel is flink opgeblazen over gevaar ed. Ik neem aan dat je als eigenaar niet zulke akties onderneemt als je je dier niet vertrouwd.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:11

oke, je zal het maar tegenkomen. Ik denk dat ik toch 2 keer moet kijken voordat ik het zou geloven. Wel stom dat ze er zo´n ophef van maken. Ik denk alleen dat ze dit doen om te voorkomen dat mensen dit als voorbeeld nemen en dat er straks meer pony´s in de metro verschijnen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 19:42

arans schreef:
Maar voordat je de metro kan instappen moet je toch vaak met de roltrap naar beneden. Ik ben benieuwd hoe ze dat hebben opgelost? :P

Lift?

Quilfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:21

Amaris schreef:
en honden en shetlanders zijn natuurlijk excact hetzelfde :roll:

Vind het shetje er nog niet zo florisant bij staan eigenlijk. Lijkt wel of ie verdoofd is ofzo. Of hij is gewoon écht heel relaxt. Kan wellicht ook.

Ik heb ook een super relaxede shet, dat wil toch ook niet zeggen dat ie verdoofd is? Je kan het zo gek niet bedenken maar hij kijkt nergens van op..

Ik denk dat ze zelf wel verstand hebben en niet zomaar de eerste beste pony in een metro zetten..

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:10

Oh gunst, je zal maar geen trailer hebben haha. Hoe kom je erbij en wat ik me nog meer afvraag: hoe kom je de metro in met een pony? Ze zullen daar vast nog geen poortjes hebben op het station waar je doorheen moet.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:12

awwh :D

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:14

hahaha wat een goeie :P

Ik snap dat het eigenlijk niet echt veilig is, stel hij raakt wel in paniek?? {:)-:

Maar ach als je van je eigen beestje weet dat hij zoiets niet zal doen, maar dan ook echt niet vindt ik het wel een grappige actie.

Maar iemand moet de eerste zijn die zoiets doet :+

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:16

Lef hebben om zo iets te doen, inderdaad niet echt aan de gevolgen gedacht maar toch waaw :D
In Engeland heeft een oude man het ook geprobeerd om met zijn welsh in de trein te stappen maar die werd op tijd tegengehouden :)

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:57

Sommige mensen kunnen gevaarlijker zijn denk ik zo....

Supertoffe pony & baasje :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:56

Als de trein groter was geweest zou ik er zo instappen met mn draver, effe winkelen in de stad, station is toch dicht bij stal. Draver zou er ook niet van opkijken, zou volgensmij nog omvallen door ontspanning en het gehobbel in de trein soms... :')

Vind het niet zo een goeie actie met de shet, metro is klein en druk, vreselijk. Doe het dan als het niet druk is, is het gelijk minder gevaarlijk.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:21

Wat ik nog wel 't grappigst vind eigenlijk, is die mevrouw links boven in 't beeld die stoïcijns d'r boek blijft zitten lezen alsof ze dagelijks pony's in de metro ziet :')
Brave pony en kennelijk had baasje alle vertrouwen in d'r pony, maar toch niet de allerhandigste manier van paardentransport.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:44

Is wel fijner voor het millieu dan de auto met trailer te pakken :)

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:48

ach ja als je geen vervoer weet P:
Vriendin van mij zat een keer samen met mij in de trein ik met me hond P: en zij met haar 1,5 jarige shetlander. haha we hadden een dier opdracht op school en de docent zij je mag 'alles' meenemen. Die fout heeft hij daarna nooit meer gemaakt xD Toby vond de trein echter hardstikke leuk. En heeft hier echt niks aan over gehouden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:51

Levensgevaarlijke actie. Pony vindt dit ook niet zo grappig, moet je die neusgaten zien gaan...