Wedstrijd Bladerunner tegen paard dierenmishandeling?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:19

Ik heb deze race inderdaad ook gezien, ik had alleen maar oog voor dat arme paard.
Hoe hij werd behandeld, ik kon wel janken gewoon.

_-:(

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:29

DeniseM schreef:
Oh sorry niet goed gelezen, ik dacht dat mnr de mepper dat zei!
Het was nog vroeg toen ik het las :j

Goedemorgen :Y) :D ;)

kinel

Re: Wedstrijd Bladerunner tegen paard dierenmishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:09

vond de race ook niet echt om naar huis te schrijven. eerst inhouden door te trekken en daarna het paard vooruit slaan. dit is idd geen fare zaak. zat me hier ook op te ergeren. zag het filmpje bij het nieuws.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:31

Als ze een ervaren paard hadden genomen met een ervaren jockey en geen voorsprong dan had het paard makkelijk gewonnen. Om dit te organiseren in doha, met een paard met nul ervaring en slechte jockey, maakt de overwinning toch minder indrukwekkend, hoe hard pistorius ook kan rennen. Om het nog maar niet te hebben over het slaan. Slecht georganiseerd en beetje nare bijsmaak.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:53

misschien kunnen ze het overdoen (rematch? :Y) ) maar deze keer met een GOEDE jockey en een iets ervarener paard?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:37

Vreselijk zeg. Is er werkelijk niemand van de organisatie bezig geweest om te kijken wie de geschikte ruiter/jockey had moeten zijn. Dit is toch te gek voor woorden.
Slechte organisatie.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:46

Tigra_ schreef:
Vreselijk zeg. Is er werkelijk niemand van de organisatie bezig geweest om te kijken wie de geschikte ruiter/jockey had moeten zijn. Dit is toch te gek voor woorden.
Slechte organisatie.

nee...geen slechte organisatie gewoon een prul van een jockey...die slaat dat paard toch?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:48

geerke schreef:
Tigra_ schreef:
Slechte organisatie.

nee...geen slechte organisatie gewoon een prul van een jockey...die slaat dat paard toch?

De organisatie heeft hem op het paard gezet die hadden van te voren ook beter moeten opletten wie ze uitzoeken lijkt me toch logisch.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:50

maar die weten toch niet van te voren dat hij dat paard zo gaat slaan?

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:51

Ik daht dat zwepen al verboden waren uit de rensport :=

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:53

Als je zo rijdt ben je al een lul, en als je het in je hoofd haalt dat ook nog eens te doen op een benefietwedstrijd heb je echt een waanzinnig groot bord voor je kop hoor. Vreselijk voor de organisatie, wat een blamage.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 15-12-12 13:55, in het totaal 3 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:54

geerke schreef:

Nee omdat waarschijnlijk niet verder gekeken hebben dan hun neus lang is. Kom op zeg. Zoveel jockeys en waarschijnlijk ruiters genoeg en kiezen ze er zo een. Neem aan dat er toch heel wat meer rond lopen waar dit is gedaan.
Als organisatie hoor je toch gewoon te zorgen dat alles soepeltjes verloopt en ja dan kom je met zo iets aan. Dat toch een heel belangrijk onderdeel was van de hele wedstrijd. Dus ik vindt het net zo goed hun fout.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:44

Nou inderdaad een blamage, arme dier en dan nog zeggen dat hij zich er niet bewust van was. Hij slaat hem haast door midden. Mensen zijn zich niet bewust hoe hard je kan slaan als je een zweep boven hands houd.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 14:46

Tigra_ schreef:
geerke schreef:

Nee omdat waarschijnlijk niet verder gekeken hebben dan hun neus lang is. Kom op zeg. Zoveel jockeys en waarschijnlijk ruiters genoeg en kiezen ze er zo een. Neem aan dat er toch heel wat meer rond lopen waar dit is gedaan.
Als organisatie hoor je toch gewoon te zorgen dat alles soepeltjes verloopt en ja dan kom je met zo iets aan. Dat toch een heel belangrijk onderdeel was van de hele wedstrijd. Dus ik vindt het net zo goed hun fout.
Je weet niet of de mensen in de organisatie verstand hebben van paarden en als dat niet het geval is, wie hun contactperso(o)n(en) zijn geweest. Niet iedereen heeft namelijk de behoefte om zijn leven te wijden aan het knuffelen en rijden van een biefstukje op vier benen en als degene die jou bij zoiets moet helpen aangeeft wel een paard en ruiter te weten om die race te rijden, wie ben jij als leek dan om daar je vraagtekens bij te zetten? Je gaat er immers vanuit dat iemand weet waar hij of zij over praat en je kunt moeilijk een Doha's Next Top Jockeywedstrijd uitschrijven. :+

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 16:09

_Summerly_ schreef:
Je weet niet of de mensen in de organisatie verstand hebben van paarden en als dat niet het geval is, wie hun contactperso(o)n(en) zijn geweest. Niet iedereen heeft namelijk de behoefte om zijn leven te wijden aan het knuffelen en rijden van een biefstukje op vier benen en als degene die jou bij zoiets moet helpen aangeeft wel een paard en ruiter te weten om die race te rijden, wie ben jij als leek dan om daar je vraagtekens bij te zetten? Je gaat er immers vanuit dat iemand weet waar hij of zij over praat en je kunt moeilijk een Doha's Next Top Jockeywedstrijd uitschrijven. :+

Dan nog...een organisatie hoort ervoor te zorgen dat alles goed verloopt...dat heet namelijk "organiseren" :o Als zij een onbekwame persoon hebben ingeschakeld dan schort het dus aan de organisatie.
Je hoeft niet overal verstand van te hebben maar als je een dergelijk evenement gaat regelen is een beetje verstand van zaken wel handig en heb je doe kennis niet...dan zoek je daarvoor een deskundige :+
Was nogal een belangrijk onderdeel van deze wedstrijd...

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 16:23

Gut wat een gespeculeer over de ruiter en organisatie.
Wie weet stond deze persoon vooraf WEL goed bekend.
Je weet het niet dus om daarover te oordelen gaat nogal ver.
Ik zou ze ff bellen als ik jullie was.

Ik heb het filmpje gezien en vond het verre van prettig om naar te kijken...
Het arme paard.

Knappe vent trouwens die pistorius:=

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:30

Niet meer normaal, arm dier. Ik vind dat een zweep een extra hulpmiddel is om je beenhulpen etc. te versterken.
Ik heb het hele filmpje gekeken, ik moest echt gewoon bijna janken.
Ik denk niks aardigs, kan dus verder beter mijn mond houden.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:39

_Summerly_ schreef:
Tigra_ schreef:

Em je bent niet voor niets een organisatie, als je er geen verstand van hebt en je er niet even in wil verdiepen dan hoor je helemaal niet in een organisatie thuis. Ja de organisatie vindt ik net zo goed verantwoordelijk, of ze het nu onbewust hebben gedaan of bewust. Hun organiseren de boel en ben je dus verantwoordelijk voor wat je laat zien. Wat ik al zei die persoon was niet een klein deel van het evenement maar was een van de belangrijkste.
Lekker makkelijk om dan te zeggen dat de organisatie geen schuld heeft. Je hoort gewoon te zorgen dat alles op rolletjes loopt, wat mij betreft iets te makkelijk onderuit lullen door te zeggen geen verstand van, dan hadden ze het niet aan moeten nemen.
Voor hetzelfde geldt hadden ze gewoon niet verwacht dat publiek daar zo negatief op zou reageren.

bertieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:01

Toen ik het filmpje zag schrok ik ook.
Ik dacht dat dit al lang niet meer was toegestaan ..
Afschuwelijk!

Ik vind het jammer voor Blade Runner dat zijn optreden nu overschaduwd wordt door een discussie over dierenmishandeling.
Blade Runner moet z'n geld verdienen, een Olympische medaille staat niet garant voor inkomen.

Ik weet niet hoe deze match tot stand gekomen is ..
Hoe goed is Blade Runner daarbij geïnformeerd over omgang met paarden?

Ik vind het triest. Voor het paard. En ook voor Blade Runner.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:31

Tigra_ schreef:
Em je bent niet voor niets een organisatie, als je er geen verstand van hebt en je er niet even in wil verdiepen dan hoor je helemaal niet in een organisatie thuis. Ja de organisatie vindt ik net zo goed verantwoordelijk, of ze het nu onbewust hebben gedaan of bewust. Hun organiseren de boel en ben je dus verantwoordelijk voor wat je laat zien. Wat ik al zei die persoon was niet een klein deel van het evenement maar was een van de belangrijkste.
Lekker makkelijk om dan te zeggen dat de organisatie geen schuld heeft. Je hoort gewoon te zorgen dat alles op rolletjes loopt, wat mij betreft iets te makkelijk onderuit banketstaaf door te zeggen geen verstand van, dan hadden ze het niet aan moeten nemen.
Voor hetzelfde geldt hadden ze gewoon niet verwacht dat publiek daar zo negatief op zou reageren.
Wat voor kennis zou je hierover dan op moeten doen? Het is geen officiële race geweest, dus de regels die gelden in de rensport zijn niet van toepassing, daar heb je dus niets aan. Het enige wat je als organisatie kan doen is je in laten lichten over paard en jockey en er vanuit gaan dat de jockey weet waar hij mee bezig is. Je laat het nu overkomen alsof ze dit van tevoren hebben zien aankomen en willens en wetens iemand op dat paard gezet hebben die het dier even afrost. Overigens zeg ik nergens dat de mensen in de organisatie geen verstand hebben van paarden, maar dat wij niet wéten of ze er verstand van hebben. Noch weten wij hoe die ruiter normaliter rijdt, want stel in het utopische geval dat hij normaliter de goedheid zelve is op een paardenrug, hoe moet je dan als organisatie weten dat dit gaat gebeuren? Je kunt immers niet in de toekomst kijken. Anders dan je "er gemakkelijk onderuit kletsen" (waarom zou ik, ik heb dit evenement niet georganiseerd) is het nog veel makkelijker om je oordeel klaar te hebben als iets al gebeurd is, maar zonder verdere achtergrondinformatie kun je er eigenlijk vrij weinig over zeggen en had het in principe bij iedereen kunnen gebeuren.

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:42

Ja hoor, gewoon flink hard erop blijven meppen, daar gaat dat arme beest vast wel harder van!
Wat een moron. Kan ie dat geweldige rij-niveau niet voor zijn hobbelpaard bewaren? _-:(

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 21:45

'Ik was me er niet bewust van', wat een onzin. Je weet toch wel wat je doet?

Echt schandalig dit #)

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:03

ik durf het filmpje niet eens aan te klikken,maar heb wel zo een ontzettende melij met het paard,na al die reacties te hebben gelezen.

Walgelijk ;(

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:06

Ik zeg: kijken hoe hard die jockey kan rennen met zoveel zweepslagen!

bertieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 23:17

_Summerly_ schreef:
Het enige wat je als organisatie kunt doen is je in laten lichten over paard en jockey en er vanuit gaan dat de jockey weet waar hij mee bezig is.

Ik kan me voorstellen dat het zo inderdaad gegaan kan zijn.