Paard overleden door gladheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:49

Vreselijk.. Stalgenoot was hele goede vriendinnen met deze vrouw. Hun paarden stonden ook altijd samen in de vakanties en gingen dan ook samen op vakantie. Het lijkt me echt heel erg om je paard zo te moeten verliezen.

Het was die dag overigens wel erg glad...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:57

heftig... Ga er van uit dat dit bij Jonkers was? Daar heb je dat gigantische parkeerterrein vlak voor. Als je naar duin wil dan is dat de enige optie om zo te daar te komen... Sterkte voor de eigenaren :(:)

Muppett

Re: Paard overleden door gladheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:39

Is zo Lifaya.
Smurffie: jij zegt dat je oordeelt over de eigenaar van het overleden paard. Ik zeg dat ik jouw reactie puberaal vind. Ik geef een mening over jouw reactie, geen oordeel, dus mijn reactie is wel degelijk anders dan de jouwe.
Jij bent de avond ervoor op de parkeerplek geweest, ik ben er de middag zelf (op een ander tijdstip dan het ongeluk) langs gereden en toen vond ik de gladheid wel meevallen.
Om van eigen schuld dikke bult te spreken vind ik hard en meedogenloos, je maakt er dan imo een reltopic van en dat lijkt me niet de bedoeling.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:41

Ik vind het nu al niks als mijn paarden in de paddock aan het klooien zijn (springen alle kanten op af en toe...) maar ik ga echt het gevaar niet opzoeken hoor!!! Ik vind het nietb zo slim om met een paard de gladheid op te zoeken.....

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:45

Of het slim is, dat moet iedereen voor zichzelf weten. De mijne komt met bevroren plassen ook zo min mogelijk buiten, ben altijd bang dat ze uitglijdt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:47

Vreselijk voor de eigenaar van het paard :\

Het was inderdaad een ouder paard van 24 jaar oud. Het was geen manegepaard, maar gewoon een pensionpaard.

Voor zover ik het verhaal ken waren er een stuk of 4 ruiters. Ze hebben van te voren nog het terrein bekeken en de route gelopen. Op de route die zij wilden rijden lag geen ijs. Ze hebben de paarden aan de hand meegenomen. Op moment dat de amazone wilde opstijgen verloor het paard haar evenwicht en viel om. Paard kon helaas niet meer zelfstandig omhoog komen (ondanks dat ze geen achter ijzers had en dus in principe genoeg grip zou moeten hebben).
Of het paard door de gladheid omviel of dat het paard bijvoorbeeld een kruisverlamming kreeg (wat ook op had kunnen treden in de boks/binnenbak of waar dan ook) zullen we helaas nooit weten.

Het is makkelijk om richting de amazone te wijzen, maar ik denk dat in dit geval het ergens in het midden zal liggen :-)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:09

Fijn Apple dat je het even recht zet! Er wordt op bokt vaak te snel geoordeeld, dat zien we maar weer!

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:22

Apple schreef:
Vreselijk voor de eigenaar van het paard :\

Het was inderdaad een ouder paard van 24 jaar oud. Het was geen manegepaard, maar gewoon een pensionpaard.

Voor zover ik het verhaal ken waren er een stuk of 4 ruiters. Ze hebben van te voren nog het terrein bekeken en de route gelopen. Op de route die zij wilden rijden lag geen ijs. Ze hebben de paarden aan de hand meegenomen. Op moment dat de amazone wilde opstijgen verloor het paard haar evenwicht en viel om. Paard kon helaas niet meer zelfstandig omhoog komen (ondanks dat ze geen achter ijzers had en dus in principe genoeg grip zou moeten hebben).
Of het paard door de gladheid omviel of dat het paard bijvoorbeeld een kruisverlamming kreeg (wat ook op had kunnen treden in de boks/binnenbak of waar dan ook) zullen we helaas nooit weten.

Het is makkelijk om richting de amazone te wijzen, maar ik denk dat in dit geval het ergens in het midden zal liggen :-)

Prettige uitleg, we leven echt in een veroordelende wie is de schuldige cultuur.
Vingertje wijzen daar zijn we zo goed in vooral als het vanachter onze veilige computer gebeurt.
In plaats van dat we ons inleven, is het oh zo makkelijk een ander te wijzen op zijn/ haar fouten.

Maar eerlijk is eerlijk het had mij ook kunnen overkomen en met mij vele anderen, een ongeluk zit in een klein hoekje zo zie je maar weer.

Veel sterkte voor de eigenaar van dit paardje!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:28

nou ja als ik die foto's zie snap ik eerlijk gezegd niet waarom je daar een paard zou uit of in laden of wat dan ook t ziet er uit als een ijsbaan dan ga je toch niet weg en zeker niet met een ouder paard...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:35

Wat een naar ongeluk zeg..ik ga niet speculeren..een ongeluk zit altijd in een klein hoekje..helaas deze keer met fatale gevolgen voor het paard..:-{

xSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 17:37

Moet hier even iets recht zetten!
Ik was erbij, en ben eigenlijk nog steeds in shock.
Ten eerste, het parkeerterrein was absoluut niet glad, zeker niet waar dit ongeluk gebeurde.
Ik heb er heen en weer lopen rennen met dekens en andere attributen en heb geen glad plekje kunnen ontdekken.
Ten tweede deze eigenaresse zou bij twijfel absoluut niet gegaan zijn, dit paard was haar alles!
Wij hebben het er op stal nog steeds over met elkaar en zijn eigenlijk tot de conclusie gekomen dat de manier waarop de merrie viel het waarschijnlijk een andere oorzaak had, wij denken dat ze toch iets van een hersenbloedinkje heeft gehad waardoor zij alle kracht in haar achterbenen verloor, waarschijnlijk ook iets afscheurde in haar rechter achterbeen en dus met geen mogelijkheid meer kon gaan staan of blijven staan!
Ik denk dat jullie het met me eens zullen zijn dat dit toch 1 van de grootste nachtmerries van een paardeneigenaar moet zijn om zo je dier te verliezen, wij beseffen het ook allemaal nog niet helemaal.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:27

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom mensen maar blijven doorjammeren over hoe glad het er op de foto uitziet. Het ziet er helemaal niet glad uit. Nat, ja, maar dat is echt geen ijs wat daar ligt.

Either way is het verschrikkelijk om je paard daar zo te zien liggen strijden en niks te kunnen doen. Ik hoop dat de eigenaresse het een plaatsje heeft kunnen geven en ondanks dat het natuurlijk een verschrikelijke gezicht is er toch wat vrede mee kan hebben dat het dier relatief gezond en in het harnas gestorven is, ipv een lange lijdensweg met ziektebeelden en blessures en weet ik wat.

Sterkte met het verlies aan alle betrokkenen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:29

al bedacht dat die informatie over gladheid niet van onszelf komt??

Lees de titel..
Lees het bericht...

Met die info moeten wij het doen he...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:37

Ja want een journalist van het locale suffertje kan dat vast beter inschatten dan de eigenaar en diegene die er bij waren zelf...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:41

manic schreef:
Ja want een journalist van het locale suffertje kan dat vast beter inschatten dan de eigenaar en diegene die er bij waren zelf...

Die meld zich toch niet hier??
Hoe moeten wij t dan weten.....

Toevallig nu een getuige die zich meld..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:47

Je kan toch zelf ook wel bedenken dat de eigenaar mischien wel eens op bokt zou kunnen zitten. Ik snap niet dat mensen altijd zo bot moeten doen. Een beetje meeleven met iemand die net zijn paard op een rotmanier verloren heeft zou aardig zijn. Dat gezanik altijd.

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:49

Ontzettend sneu voor de eigenaar en natuurlijk ook voor het paard. Om even te reageren op de mensen die zeggen dat je met zulk weer niets met je paard moet doen vind ik belachelijk. Ongelukken gebeuren nou een maal maar daarom hoef je een paard nog niet te behandelen alsof het van porselein is. Met alle weersomstandigheden ga ik met paardlief aan de wandel/rijen.

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:06

Ook ik meld mij hier even.

Ik ben zelf op het terrein geweest zaterdag ochtend! Het lijkt misschien glad op de foto maar in het echt was dat niet te zien en ook niet te merken. Met de auto ben ik de helft van het terrein over geweest bochten gemaakt gekeerd etc en tot niets van gladheid gemerkt. Wat er wel lag was hard gevroren sneeuw stukjes, maar dus NIET glad. Uit eindelijk kwam ik er achter dat bepaalde stukken ineens bizar glad waren maar ook niet te zien ! Dus zelfs toen ik wist dat het glad kon zijn zag ik geen verschil tussen de gladde en niet gladde stukken.
De manege waar het pension paard staat zit op 50m van het strand. De weg vanaf stal naar strand was prima te doen!

Ik vind het meer dan associaal en respectloos dat er hier mensen zo naar over praten.
Zo iets ergs als dit wil niemand, niemand die het zou doen als ze het risico zouden weten, niemand wil zijn paard verliezen of het nou 4 of 24 is. Dat zou hetzelfde zijn als dat ik tegen je zeg: 'ach je was pas 10jr toen je moeder overleed dat is minder erg dan wanneer je 30 bent.' Achterlijke speculatie dus.
Verder loopt niemand hier weg van z'n paard in nood, maar iemand die niets meer kon doen of helpen vanwege voldoende hulp en die het verschrikkelijke beeld liever niet wilde zien, valt dus zeker wat voor te zeggen.
Als laatste vind ik niet dat je moet hopen dat de eigenaar op bokt zit, want ondanks haar enorme verdriet zou ze nog een trap na krijgen door de opmerkingen hier, zoals mij zou het niet overkomen, o wat dom dat ze op pas zijn gegaan etc. Een ongeluk gebeurd nooit omdat je dat wilt of omdat je bewust bepaalde risico's hebt genomen, het kan echt IEDEREEN overkomen. En je paard stilzetten elke keer als het vriest of sneeuwt vind ik onzin, dan zet je je paard de halve winter stil, zal hij/zij ook leuk vinden. Ik denk dat veel mensen het paard stilzetten, omdat ze het zelf te koud vinden.
En je krijgt te horen/lezen wat er is gebeurd door getuige en kranten, verder krijg en hoef je niets te weten, dus speculeren heeft dus 0 zin, je zal er niets mee opschieten , want je krijgt daardoor niet meer te weten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:17

manic schreef:
Je kan toch zelf ook wel bedenken dat de eigenaar mischien wel eens op bokt zou kunnen zitten. Ik snap niet dat mensen altijd zo bot moeten doen. Een beetje meeleven met iemand die net zijn paard op een rotmanier verloren heeft zou aardig zijn. Dat gezanik altijd.

Gaan we persoonlijk worden?
Dit voegt werkelijk geen bal toe aan dit topic..

Op jouw manier mogen we nergens meer op reageren, want de eigenaar zou wel eens op bokt kunnen zitten...
De verslaggevers zitten FOUT. Dit had evengoed door gladheid kunnen gebeuren.
DAT is wat zij melden.

En ik reageer nergens bot :)
En ja, er zijn mensen die heel lelijk reageren, lekker links laten liggen.

Maybritt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:25

Jolliegirl schreef:
manic schreef:

Op jouw manier mogen we nergens meer op reageren, want de eigenaar zou wel eens op bokt kunnen zitten...
DAT is wat zij melden.

Iedereen kan natuurlijk gewoon reageren geen probleem daarom heet het een topic, maar sommige reageren niet leuk en dat zou heel vervelend zijn als de eigenaresse dat leest

kroelkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:26

ik woon ook niet ver van de parkeerplaats dat mensen nu gaan roepen dat het niet glad was vind ik erg raar want ik ben daar ook geweest met krukken en ik ging anders wel bijna onderuit van gladheid. want het ging ook regenen namelijk. en de weg naar het strand vond ik helemaal niet te doen zeker niet naar de watering toe niet. maar goed iedereen heeft natuurlijk een anderen mening.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:27

Jolliegirl schreef:
manic schreef:

DAT is wat zij melden.

Je kan het ook persoonlijk opvatten natuurlijk...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:28

jij spreekt over ''je'' kan....
Dan voel ik me aangesproken ja, terwijl dit volgens mij helemaal niet op mij van toepassing zou moeten zijn..

Ik ben het gewoon niet eens met jouw denkwijze.
Want dan kan je nergens op reageren.
''prins friso in coma'' Neejoh, niet geloven, je was er zelf niet bij!''

Snap je wat ik bedoel?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:28

Bah wat naar zeg!Sterkte voor de eigenaar gewenst!

Ps volgens mij zou iedereen dit kunnen gebeuren en jullie weten niet precies hoe het is gegaan,dus aub niet zo oordelen het is voor de eigenaar al erg genoeg!

kroelkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 22:29

zo wie zo heb ik onder tussen al tien verhalen gehoord wat er gebeurd is.maar ja dat heb je al snel.