Hangt van het type voer af... Dat nieuwe voer wel ja, maar met de andere voersoorten was het meestal zo'n 3kg per dag en met de soorten voor sobere paarden nog 2 kg per dag. Andere merken zitten meestal ook tusse de twee of drie kg voor een paard.
spicegirl
Geplaatst: 13-12-12 23:52
ik heb het over Pavo. die beweerd dat met 1 kg. bix de dagelijkse behoefte word vervuld.
Anoniem
Geplaatst: 14-12-12 08:53
spicegirl schreef:
volgens Pavo heeft 1 kg. voer alle benodigde vitamines en mineralen voor een paard per dag. extra vitamines zijn dan niet nodig..
Waar staat dat?
joyce B
Geplaatst: 14-12-12 09:05
Van pavo heb je zeer veel verschillende soorten krachtvoer. Met verschillende normen qua hoeverlheid die je moet of mag voeren om aan voldoende vitaminen en mineralen te komen. Van de normale basis en sportbrok was het altijd 2a3 kg. Ik heb vroeger ook pavo gevoerd, zowel basisbrok als dressuur sportbrok als muesli.
Dit jieuwe voer is 1kg, en dat is de hoogste vitaminering van de voeders. Hoeveel je van de pavo liga zou moeten voeren zou ik na moetrn kijken. Dan heb je ook nog de pavo koeken en de pavo vital waar alles in zit. Pavo vital hoef je maar 50 tot100 gram van te voeren. Daar kies ik dus voor. Dan is evt. Muesli, brok of speciaal voer een extraatje en hoef je daar geen kilo's per dag van te geven.
spicegirl
Geplaatst: 14-12-12 10:53
ik heb Pavo toen zelf gebeld, toen ik verschillende voeren onder de loep nam.maar het zal best wel ergens staan ook.. en ik had het toen over gewone basis brok.
Uitgezonderd de Liga en de Pavo Care for Life, zit je dus met een middelgrote pony al boven de kilo per dag als voeradvies. Advies voor een paard(550 a 650kg gemiddeld tussen de 2 en 3 kg per dag, tot wel 4kg bij intensieve arbeid/training.
Citaat:
Voeradvies Pavo Care for Life
Geef 170g Pavo Care4Life per 100 kg lichaamsgewicht per dag. Dat is 1 kg per dag voor een gemiddeld warmbloedpaard van 600kg