Totilas zou lijden aan psychische problemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:10

Ayasha schreef:
La ma doen joh! Ik krijg net een PB van iemand die kon lachen dankzij de reacties die hij/zij uit lokte van me dus dan ben ik tevreden. :D Heb mijn goede daad voor vandaag weer gedaan dus. :D
En dan vlotjes weg halen -dank voor het quoten waardoor ik ze nog kan lezen- zegt ook genoeg. :D

Naah ik hoop dat het allemaal snel op zijn plek valt met Toot en Rath enz. :) Moet de pers wel wat nieuws gaan zoeken voor te zeuren maar dat dient zichzelf vast wel weer aan.

Inderdaad. :=

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 21:45

Sammie schreef:
Enkel een link naar een nieuwsartikel plaatsen is helaas niet voldoende. Daarnaast moet een buitenlands artikel ook vertaald zijn naar het (goed) Nederlands. Met dat laatste wordt dus bedoeld dat een vertaalmachine op internet niet de juiste vertalingen geeft :D

Wil het graag vertalen, maar er staat ook niet veel meer in :-)

Vertaling:

Het waarschijnlijk duurste paard ter wereld lijdt vermoedelijk aan zware gedragsproblemen. Volgens FOCUS-informatie heeft het parket een video waarbij Totilas te zien is in zijn stal en aan het weven is.

Voor dierenartsen een waarschuwingsignaal : beweegt een paard zijn hoofd en hals heen en weer in zijn stal, wijst dat naar psychische stress.

Een dergelijk gedrag kan het gevolg zijn van trainingsstress of hoe je je paard stalt. Ook bij wonderpaard Totilas werd dit gedrag volgens FOCUS-informatie vastgesteld. Een heimelijk opgenomen filmpje van 30seconden zou, volgens FOCUS, als bewijsmateriaal dienen in het onderzoek tegen de eigenarengemeenschap P. Schockemöle, A-K Linsenhoff, ruiter M.A. Rath en K.M. Rath.

De huidige eigenaren hebben dit paard in 2010 gekocht voor een rekordbedrag tussen de 10 en de 15 miljoen euro. Daarmee is hij waarschijnlijk het duurste dressuurpaard ter wereld.

De bekende ruitersportpersoonlijkheden worden nu van dierenmishandeling beschuldigd. De dierenorganistatie PETA heeft klacht neer gelegd omdat Totilas met de omstreden methode "rollkur" wordt getrained en geen vrije loop zou hebben.µ

De Hessische aangestelde van de Dierenbescherming M. Martin, die een verslag van Totilas voor het parket moet opstellen, heeft, volgens FOCUS, het vermoedelijk duurste paard ter wereld donderdag onderzocht samen met een Biologe en een dierenarts. De ambtenaar zegt dat Totilas voor haar een paard als alle andere is. "Machtige tegenstanders ben ik gewend".

De FN (duitse vereniging der paardensport) verdedigt de beschuldigden tegen de aantijgingen. Totilas verblijft op het Linsenhoffs in optimale condities, zegt persverantwoordelijke S. Hennig. Zij hebben wel een vergadering gepland voor januari, "Rollkur heeft iets met aggressief rijden te maken. Daartegen moeten wij onze posities innemen."

Anoeska27

Re: Totilas zou lijden aan psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:10

Als een paard eenmaal weeft dan komt ie daar niet meer vanaf (het kan hooguit verminderen). Dus als hij al zou weven dan hoeft dat niets met de huidige trainings- en stallingsomstandigheden te maken te hebben.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:40

Achja, waar lijdt dat dier niet aan... of hij mankeert wat, of Rath.
Lekker laten gaan, dier zijn 'carriere' is wel zga over ben ik bang.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 00:45

Wáárom verkopen ze dat dier nou niet gewoon? Sjongejonge, het gaat duidelijk NIET, voor hen is dit alleen maar slechte publiciteit, ze verdienen er geen hol meer aan en god oh god wat zónde van zo'n paard.

Dit feestje heeft nu lang genoeg geduurt, als 't niet gaat gaat 't niet. Al die berichten wordt je zo onderhand gestoord van.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 01:17

Het is de normaalste zaak ter wereld dat wedstrijdpaarden verhandeld worden, jammer dus voor de mensen die graag koeien in de kont kijken (voor degenen die dat doen: uitkijken met open vuur, want methaan is zo brandbaar als de pieten) dit gedoe met Totilas slaat echt alles... ik kan me vinden in de opmerking over Rath: zou hìj inmiddels al depri zijn geworden... :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 01:24

Ach wat een gezeur ook weer, laat die mensen nu eens met rust, misschien wordt Toot dan ooit nog weer uitgebracht.

Hoeveel toppers zouden er niet rondlopen met stalondeugden? Kom nou, er zijn er meer mét dan zonder.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 07:01

BaileyMix schreef:
Wáárom verkopen ze dat dier nou niet gewoon? Sjongejonge, het gaat duidelijk NIET, voor hen is dit alleen maar slechte publiciteit, ze verdienen er geen hol meer aan en god oh god wat zónde van zo'n paard.

Dit feestje heeft nu lang genoeg geduurt, als 't niet gaat gaat 't niet. Al die berichten wordt je zo onderhand gestoord van.

Hoeveel denk je dat hij nu nog waard is?

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 07:40

Dat moest ik inderdaad ook aan denken, Rhodos..

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 07:50

Ik vraag me, gezien de vertaling van het volledige artikel, eigenlijk vooral af sinds wanneer er naar aanleiding van vermeend weven van een paard, onderzoek word gedaan naar dierenmishandeling?

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 08:00

Hier ik heb de hele pagina vertaald,

De waarschijnlijk meest dure dressuurpaard in de wereld "Totilas" mogelijk lijdt aan een ernstige gedrags stoornis. FOCUS informatie een video is het Frankfurt openbaar ministerie, die in zijn box "Weaving" laten Totilas zien moet.
Het is een alarmsignaal voor dierenartsen: een paard swingende zenuwachtig met kop en nek, dit suggereert psychologische stress.
Dit probleem is bekend als "Weven" kan worden veroorzaakt door houding en de uitoefening van stress. Er werd ook opgemerkt in het wonder paard van Totilas FOCUS informatie. Afhankelijk van de concentratie een in het geheim ongeveer 30 seconden lange film tot het bewijs in het onderzoek naar de Gemeenschap eigenaar Paul Schockemöhle en Ann-Kathrin Linsenhoff behoort, vader de renner Matthias Rath en zijn Klaus-Martin Rath.
Duurste paard in de wereld
De huidige eigenaar had gekocht Totilas in 2010 voor ongeveer 10 tot 15 miljoen euro. Het is naar verluidt de duurste dressuurpaard in de wereld.
Wreedheid jegens dieren is nu maar beschuldigd de paardensport beroemdheden. De rechten van dieren organisatie PETA had betaald weer te geven, omdat de controversiële "hyperflexie" zal worden toegepast wanneer Totilas en had geen gratis stopcontact.
Hessische dierenbescherming officier schrijft advies
De Hessische dierenbescherming officer Madeleine Martin, dat een advies aan voor het openbaar ministerie aan Totilas maken te, onderzocht voor de eerste keer het zogenaamd duurste paard in de wereld FOCUS volgens op donderdag met een gecertificeerde bioloog en een dierenarts. De bescherming van dieren officer zei dat totilas is een paard als alle andere voor hen. "Mighty tegenstanders die ik ben gewend."
De Duitse Paardensport Federatie verdedigde de verdachte tegen de beschuldigingen van dierenrechten activisten. Totilas zei "optimale omstandigheden" op de Linsenhoffschen schapen boerderij woordvoerster Susanne Hennig te concentreren. Echter, ze een ronde tafel voor januari aangekondigd. "Hyperflexie heeft iets te maken met agressieve rijden. Aan de andere kant moeten we positioneren ons."

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 08:02

Echt waarom verkopen ze hem niet gewoon weer aan Nederland !? Eerst stond Totilas op een stal in Nederland, bij die stal woonde ik heel dichtbij :o :=

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 08:07

Pienie_ schreef:
Hier ik heb de hele pagina vertaald,

De waarschijnlijk meest dure dressuurpaard in de wereld "Totilas" mogelijk lijdt aan een ernstige gedrags stoornis. FOCUS informatie een video is het Frankfurt openbaar ministerie, die in zijn box "Weaving" laten Totilas zien moet.

Edit: ik zie dat Pienie_ 10 jaar is, mijn reactie was daardoor niet helemaal gepast.

Pienie_, een artikel met Google Translate vertalen voldoet niet als het vertalen van een artikel; met een beetje moeite is het dan misschien wel te begrijpen, maar goed Nederlands is het niet. Een bokster een stukje boven je had het al vertaald naar goed Nederlands, kijk maar of je het verschil ziet :j

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:24

oow, sorry :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:35

BaileyMix schreef:

Jij hebt zicht op de rekeningen van PS?
Ik denk dat dat dier nog zat op brengt. ;) Iig genoeg om 'm te houden.
Slechte reclame is ook reclame -en sommige beweren zelfs: de beste-
Ik denk dat je er van zou schrikken hoeveel toppaarden stalondeugden hebben. Sowieso, hoeveel paarden stalondeugden hebben.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:37

Goh wat gek dat zo'n dier dat op stal gehouden wordt, nooit eens lekker in de wei gek kan doen, en hooguit aan de hand mag stappen (hoe begrijpelijk ook) zou gaan weven.

Héél apart en onverwacht *not*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:40

Er zijn er ook die op weide komen die het doen. ;)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:42

alsof totilas zich druk maakt wat mensen over hem schrijven haha... en of hij dit bij edwald wel of niet deed weten we niet. en laat iedereen voor zichzelf spreken inderdaad. ze zullen het beste met dit paard voorhebben vooral gezien de aankoopwaarde.
ieder paard kan gaan weven, en wil eerst bewijs zien voordat ik het bericht ga geloven.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:44

Ik vind het niet zo gek hoor, dat ie weeft.

Want nooit lekker kroelen en spelen met andere paarden en nooit lekker hele dag buiten in een ruime paddock en nooit lekker het land op, constant en overal wordt ie kort en strak gehouden om maar zoveel mogelijk blessures te voorkomen en dat is niet alleen bij Totilas maar heus wel bij meer topsportpaarden. Is het soms niet ook erg voor de andere paarden???

Juist omdat het hier om Totilas gaat wordt alles zo breed uitgemeten.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:45

Ayasha, niet o het een of ander maar jouw reacties komen nogal gepikeerd en aanvallend over, en dit is niet de eerste keer dat het mij opvalt, vind het niet zo raar dat mensen als Herman97 dan geirriteerd op je reageren. Prima dat jij voor team PS en Rath bent, maar er zijn ook mensen voor het andere team, beetje meer respect naar elkaar mag ook wel.

Dat Totilas een arm paard is wisten we al, of je nou bij EG of PS op stal staat, als toppaard is leven niet altijd een pretje.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:47

niet kroelen en spelen etc hoe weten wij dit allemaal. wie zegt dat dit zo is en of dit bij iedereen zo is. maar goed dat noemen we vooroordelen. ik vind het nogal kort door de bocht allemaal.

en inderdaad om het hier totilas is word het breed gemaakt. waarom? ieder paard heeft toch zijn rechten en nu een zaak aanpannen omdat het totilas is dat ze zich eerst druk maken om paarden die het ECHT slecht hebben *zucht*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:49

xx_horsiex; Ik ben niet degene die Herman's ouders er bij ging halen en die sprak van zijn/haar ego. :')
Ik ben helemaal niet voor, of tegen, één van beide teams. Het zal me aan mijn derrière roesten (oei dit is vast ook weer gepikeerd :+) wie dat beest heeft.

Waar ik niet tegen kan, en waar ik best consequent in ben ook, is mensen die voor anderen willen spreken. En dat meld ik dan ook steevast. Dat is niks persoonlijks. IMO heb ik dat in deze heel rustig gedaan en ben ik hier echt niet degene die persoonlijk is geworden. Als ik persoonlijk word, ben ik ook de eerste om dat toe te geven maar in deze vind ik niet dat ik dat ben.

Mijn reacties zijn vaak vrij kort -ironisch genoeg, deze niet- maar dat heeft niets te maken met gepikeerd zijn. Meer met niet meer woorden er aan vuil maken dan nodig is. Als ik een half boekwerk moet gaan schrijven met de boodschap "spreek voor jezelf" omdat ik anders misschien wel eens gepikeerd kan over komen op iemand heb ik een nieuwe dagbesteding. :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 12:53

Ik snap heel goed dat je daar niet tegen kan en dat mag je gerust zeggen, echter de toon van jou berichten komen aanvallend en gepikeerd over op mij en wellicht andere bokkers, het is dus niet gek dat mensen daar dan op reageren. Ook de smiley's die je toevoegt aan je bericht komen nogal denigrerend over. Omdat een ander een andere mening is die niet strookt met de jouwe betekent nog niet dat ze minder zijn,

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:00

Ik beweer nergens dat anderen hun mening minder is dan de mijne. Zou je kunnen stoppen met mij woorden in de mond te leggen? :)
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat jij leest. Als jij er allerhande tonen en dingen wil bij verzinnen dan mag je dat van mij, maar zeg er dan wel bij dat je ze er bij verzonnen hebt. Er staat gewoon wat er staat. Niet meer; en er zit ook niet meer achter dan dat. Zoek er dus ook niet meer achter. En wil je dat wel doen, val mij er dan aub niet mee lastig. Het staat er niet, dus ik bedoel het ook niet zo. Je mag rustig terug lezen in mijn berichten. Dan zal je zien dat als ik iets dergelijks zou vinden dat ik dat gewoon zeg/neertyp. :+ -tot frustratie van de moderators maar bon-

Zijn we klaar? :)
Zo niet, voel je dan vrij om me te pb'en en ik voorzie graag van antwoord maar niet in het topic. Dit is off topic en ik heb geen zin om weer een hulk in mijn inbox te hebben voor een offtopic discussie.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 11-12-12 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:01

Amaris schreef:
Héél apart en onverwacht *not*

Ik kan me ook best ergeren om dat herhaaldelijk 'ach maak je om Totilas maar geen zorgen, die komt ondertussen niks tekort' hier op Bokt. Dat beest komt nl. veel tekort, die wordt solo op stal gehouden, en dat is voor een jonge hengst eigenlijk gewoon ronduit zielig.

Maarja.. als er veel nullen achter staan moeten we dat allemaal maar begrijpen.
Voor mij niet hoor. Schaf de wedstrijdsport maar af als het niet kan zonder de paarden een leven te bezorgen dat bol staat van de stress.