Hardloper Pistorius neemt het op tegen Arabier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:32

kyrkelover schreef:
Ondanks de quote van mij uit een ander topic, vindt ook ik dat de jockey zich diep moet schamen.
Door dit soort idioten krijgt de hele sport een slechte naam en het lujkt gewoon nergens op.
En verder is er niets zinnigs over te zeggen.

Helemaal mee eens !

Cioccolato

Re: Hardloper Pistorius neemt het op tegen Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:44

Ik vind het enorm leuk voor de man dat hij zo laat zien dat mensen met handicap zeker weten wat voorstellen!

Maar foii, als ik dat paard was had ik geen eens 1 stap gezet. Vind het ook niet gek dat het paard niet het uiterste gaf..

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:47

Hahaha! Maserati had wat startproblemen...

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:53

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:57

Pff dat was wel héél amateuristisch gereden zeg :roll:
Trouwens, het zou toch gaan over 400 meter ipv 200?

star_hutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:01

Ik geloof dat ik nooit van rensport zal gaan houden....arm paard :n
Wat betreft de renner: mooi om te zien dat je met wilskracht zo ver kunt komen!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:01

_Nelleke_ schreef:
Ik weet weinig van de rensport. Dat wil ik graag zo houden :=

Dat baseer je op deze actie?

Het is een stunt om aandacht te geven aan gehandicapten sporters.. Er loopt een man zonder benen allejezushard over een renbaan heen.. De jockey maakt een beetje show, geeft t paard een slechte start en doet dan waarschijnlijk net alsof hij er enorm aan rijdt (ofzoiets, weet ik veel, maakt mij ook niet uit)..
en er wordt gepiept over het image van de rensport? Ik vind t kortzichtig. Het had best anders gekund, maar als je alles van tevoren weet... :roll:

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:02

Was natuurlijk niet leuk geweest voor Pistorius als het paard had gewonnen, maar op deze manier winnen lijkt me niet leuk.
Niet zo prettig om te zien hoe dat paard wordt afgerost.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:03

WendyBZ schreef:
kyrkelover schreef:
Voor je zegt helemaal geen zwepen meer leer alstjeblieft waar het allemaal voor gebruikt wordt, en leer wat over de zwepen die wij gebruiken.
er zit een sort cushing laag op waardoor het eigenlijk helemaal geen zeer doet.
We slaan zelfs elkaar er mee voor de grap(niet onder het rijden) en het doet niet eens echt zeer om je eerlijk waar te wezen.
Wij hebben geen benen om te sturen en dingen duidelijk te maken en we gebruiken ze dus ook als een hulpmiddels zoald bij het dameszadel rijden, en om ze door te laten gan want harder gaan ze niet door een zweep.

ze gaan niet harder door de zweep...waarom dan die zweep als ik vragen mag ? :) alleen om te sturen?

vind het verschrikkelijk knap dat die man zo kan rennen! sjonge, ik doe het he niet na hoor :)
Laatst bijgewerkt door Ballard_L op 13-12-12 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

star_hutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:04

Cer schreef:
_Nelleke_ schreef:
Ik weet weinig van de rensport. Dat wil ik graag zo houden :=

Dat baseer je op deze actie?

Het is een stunt om aandacht te geven aan gehandicapten sporters.. Er loopt een man zonder benen allejezushard over een renbaan heen.. De jockey maakt een beetje show, geeft t paard een slechte start en doet dan waarschijnlijk net alsof hij er enorm aan rijdt (ofzoiets, weet ik veel, maakt mij ook niet uit)..
en er wordt gepiept over het image van de rensport? Ik vind t kortzichtig. Het had best anders gekund, maar als je alles van tevoren weet... :roll:

Met 1 zo'n actie kun je inderdaad niet heel de rensport veroordelen, maar als leek wordt ik op deze manier niet echt enthousiast gemaakt! Had dus inderdaad misschien wel wat anders gekund.....

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:06

En dat is precies waar ik eerder al op doelde....door deze malloot krijgt de rensport weer een knal...
Jammer en dit zal zeker ook niet de bedoeling zijn geweest van de sportman!
Deze 'jockey' zou zich moeten schamen...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:10

Ik denk dat alleen de "tere zieltjes" en de "paarden-deskundigen" zien dat er geslagen wordt. De mensen die aan de kant staan te gillen voor de meneer zonder benen zien het niet eens..

En de tere zieltjes zijn sowieso van het overdrijven en het 'ach en wee'... Tot nu toe toont niets aan dat de rensport hier een duw van krijgt. Het gaat ook niet om de rensport, het gaat om gehandicapten met een enorm doorzettingsvermogen...

Ja, de rensport zou een duw kunnen krijgen als een idioot zoals de dierenpartij dit uit zn verband zou gaan trekken door er op een verkeerde manier aandacht aan te besteden... :n

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:11

Die man is een bijzonder atleet, dat zeker.
Maar winnen van een paard wat zo goed als zijwaarts loopt, en dus zeker niet op volle vaart gaat ... big w00p

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:13

Loesje88 schreef:
Die man is een bijzonder atleet, dat zeker.
Maar winnen van een paard wat zo goed als zijwaarts loopt, en dus zeker niet op volle vaart gaat ... big w00p

...echt...seriously... :roll:

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:40

Ja het trekt aandacht en dat is de bedoeling ook! En verder heb ik er weinig op aan te merken ja tuurlijk word het paard niet op de beste manier gereden maar hallo er zijn ergere dingen om je druk over te maken!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:57

Belachelijk hoe die "ruiter" zijn paard naar de finish mept.. Discussie of dit nu wel of geen pijnlijke zweep is en of het nu wel hard of raak was lijkt mij totaal niet van belang: als je als ruiter, in een publiciteitsstunt nota bene , zulk gedrag laat zien, doe je de sport echt geen goed! (btw let ook even op de dreun met touw die het dier krijgt bij de start van de begeleider..)

Te treurig voor woorden en ik vraag me af hoe lang het duurt voordat de peta of een ander dierenbeschermings iets hier op in springt...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:58

Ja er zijn zeker ergere dingen, maar we hebben het toch over deze "stunt" of niet dan?
En generaliseren met tere zieltjes hou ik ook niet zo van. Ben helemaal niet zo'n teer type, maar dat geros op zo'n paard hou ik niet van, zeker niet voor de "show".

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:00

..ligt eraan hoe hard ie m raakt :D ...

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:19

Tere zieltjes of niet, raken of niet, "zachte" zweep of niet, ik vind het een walgelijk filmpje door het gedrag van de jockey. Als dit show is, dan sla ik de show graag over!

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:40

Topatleet, alle lof. Ik heb echter last van plaatsvervangende schaamte door de manier waarop het paard 'gereden' wordt.........

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:15

op zich een goede actie, en wat geweldig dat die man zo snel kan lopen!
maar zoveel met de zweep, pijnlijk of niet, is sowieso niet goed voor het imago van de paardensport, en dan ook nog eens zo'n klap van de begeleider :(:)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:49

Hihihi wel leuk, dat hij zo hard kan, knap van hem.

Maar geloof me: een arabier kan razendsnel wegrennen. Dat paard ging niet goed van start en al dat zweepslagen ook nog erbij (arm dier, hij schrok ervan), ja dan zou ik ook weigeren mijn best te doen voor die slagrage jockey, kan hij lekker afgaan als een gieter.

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:30

Jeetjemina, wat een debiel. Waarom moet zoiets nou weer? Dat dier wordt maar op z'n kont geslagen voor jan doedel, hij geeft geen enkele sjoege. Is er nou niemand in dat ¨paardenteam¨ die begrijpt dat dat niet werkt. Uileballen, geen goed woord voor over.

Zet een mooie grote koudbloed in, en laat die ¨voluit¨ opstarten. Dan wint die hardloper zeker, en heb je nog een mooie show.

Dit was weer een weloverdachte actie. (Prima actie voor gehandicapten, maar iets meer verstand aan de paardenkant had gemogen...)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:36

Over de manier van rijden is al genoeg gezegd, maar wat een lekker ding die atleet zeg!!! }> :')

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:59

Sonja schreef:
Mens won met afstand.
En de jockey moet zich diep, diep, diep schamen voor zijn rijstijl. Bah! Hij heeft dat dier naar de finish geslagen :r
Als dat 'show' is.... Dan is het toch geen wonder dat er steeds meer kritiek komt op paarden'sport'...

Hier ben ik het helemaal mee eens!! dat leek werkelijk waar nergens op!!