Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Judith_ schreef:Citaat:Bovendien is het trekken van koetsen voor paarden niet iets wat tot zijn natuur behoord. Daarom wil PETA een verbod op ritten met een koets.
Ik denk dat ik vandaag het hek van de wei maar open zet. In een omheind weitje staan hoor ook niet bij de natuur toch?
Ergens vind ik het een goed idee om paarden (al dan niet met koets) niet op markten en andere drukke evenementen in te zetten. Verlaagt toch wel het risico op ongelukken. Maar vind bovenstaand argument wel zo zwak.
Trieste organisatie. Schopt alleen maar stennis en wat doet het nou eigenlijk? Hebben jullie wel eesn filmpjes van deze organisatie gezien. Zijn echt vreselijk maar het enige doel van de organisatie lijkt het shockeren (hoe schrijf je dat?) te zijn... Arjan1983 schreef:Ik ben voor een deel mee eens met PETA. Het is puur voor de vermaak van de mens, om in een rijtuig met paard rond te rijden. Paard doe je er geen plezier mee als het uren moet lopen in de drukte en meestal het zelfde rondje.
Hermelientje schreef:Gewoon auto's verbieden en alleen maar paard en koets is een veel betere oplossing.
musiqolog schreef:Mootje1980 schreef:Zijn echt vreselijk maar het enige doel van de organisatie lijkt het shockeren (hoe schrijf je dat?) te zijn...
Choqueren. Het woord komt niet uit het Engels, maar uit het Frans.
Cool antikerstemoticon heb je daar trouwens. Helemaal wat ik zocht!
musiqolog schreef:Mootje1980 schreef:Zijn echt vreselijk maar het enige doel van de organisatie lijkt het shockeren (hoe schrijf je dat?) te zijn...
Choqueren. Het woord komt niet uit het Engels, maar uit het Frans.
Cool antikerstemoticon heb je daar trouwens. Helemaal wat ik zocht!
Ariebren schreef:Wie is de PETA eigenlijk ??
peacehorses schreef:Ik word een beetje moe van PETA en Wakker Dier. Ze lijken nergens over na te denken, 't is prima dat ze zich ergens voor in willen zetten maar de manier waarop, daar mag wel eens wat meer denkwerk in gaan zitten. Raar om te zeggen dat het niet natuurlijk is voor een paard, ik meen toch dat er met hoe het paard nu gebruikt wordt, nog weinig natuurlijks is.
kimrhijns schreef:Ik vind dit wel een goed idee. Natuurlijk is het een leuk gezicht als er een paard met bijvoorbeeld een grote slee erachter op de kerstmarkt staat maar ik kan me nier voorstellen dat het dier daar vrolijk van word en zeker niet als het de hele dag is.