Paarden sterven hongerdood door crisis in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:12

Dat is toevallig dat ik dit nu lees op bokt. :)
Gisterenavond had ik net het adres aan een kennis gevraagt van deze stichting.
In de toekomst wil ik ook weer één of twee paarden aanschaffen en dacht deze winter daar een kijkje te gaan nemen.
Ik vind het schitterend werk wat deze mensen doen en heb bijzonder veel respect voor Laura. +:)+
Natuurlijk kun je niet alle verwaarloosde paarden redden in spanje maar elk gered paard is er één en er zijn zeker mensen voor die juist zo´n paard willen.
Zeker ik ben voor dieren uit een asiel halen en paarden bij deze stichting.
Goed werk!!
Ze moeten eens de hand gaan leggen aan het zomaar fokken van dieren dat zal al een hoop oplossen imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:19

ElCamino schreef:
Ik vind ook dat deze dieren beter uit hun lijden verlost kunnen worden. We kunnen nu eenmaal niet alle paarden redden.En wat als ze eenmaal opgelapt zijn ???? dan weer terug naar een Spanjaard zonder geld ???? of hierheen op transport zodat wij "zielige paardjes" kunnen redden. Er staan er zat hier in Nederland, klinkt hard, ik weet het maar het is wel de realititeit

Eens,
zelfde voor alle 'zielige' honden en katten die Nederlanders uit het buitenland halen, terwijl de asiels in Nederland ook overvol zitten.
Er is al zo'n paarden en honden overschot, afmaken is dan een veel betere en humanere oplossing voor de dieren.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:08

Especial schreef:
ElCamino schreef:
Ik vind ook dat deze dieren beter uit hun lijden verlost kunnen worden. We kunnen nu eenmaal niet alle paarden redden.En wat als ze eenmaal opgelapt zijn ???? dan weer terug naar een Spanjaard zonder geld ???? of hierheen op transport zodat wij "zielige paardjes" kunnen redden. Er staan er zat hier in Nederland, klinkt hard, ik weet het maar het is wel de realititeit

Eens,
zelfde voor alle 'zielige' honden en katten die Nederlanders uit het buitenland halen, terwijl de asiels in Nederland ook overvol zitten.
Er is al zo'n paarden en honden overschot, afmaken is dan een veel betere en humanere oplossing voor de dieren.

Ik snap jullie punt en ik zeg ook waarom halen ze honden uit spanje terwijl de asiels in Nederland vol zitten maar dat komt omdat er vraag is naar deze honden en zolang de vraag er is zal dat blijven gebeuren.
Ik ben het niet eens dat deze paarden die geholpen en opgeknapt worden door Laura maar afgemaakt moeten worden terwijl zij dit met veel liefde doet voor deze dieren en ook hier is vraag naar.
En weer zolang de vraag ernaar is zal het blijven bestaan.

Wat ik niet snap is dat hier de dierenwinkels vol zitten met puppy´s en kittens elke dag worden er nieuwe raskatten en honden aangesleept.
Deze dieren kosten een gemiddelde van 600€ en toch worden deze dieren verkocht ondanks de crissis.

Ik blijf er bij dat ze eens geld uit moeten geven aan castratie en sterilisatie van dieren en het fokken moet stoppen.
De mens wil steeds meer alles moet ras en goed gefokt zijn maar er zijn ook mensen die juist voor deze dieren gaan en graag zo´n paard een goed tweede leven willen geven zoals ik.

En ik ben blij dat er mensen zijn zoals Laura.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 07:22

Fijn dat er een organisatie is die zich om deze dieren bekommerd.
Alleen kunnen ze deze nooit allemaal opvangen.
Ik vind dat het land in dit soor gevallen voor de dieren een uitzondering moeten maken.
Deze dieren dan wel slachten (niet voor consumptie) . Alles beter dan deze dieren te laten lijden..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:58

blensink schreef:
Dat is toevallig dat ik dit nu lees op bokt. :)
Gisterenavond had ik net het adres aan een kennis gevraagt van deze stichting.
In de toekomst wil ik ook weer één of twee paarden aanschaffen en dacht deze winter daar een kijkje te gaan nemen.
Ik vind het schitterend werk wat deze mensen doen en heb bijzonder veel respect voor Laura. +:)+
Natuurlijk kun je niet alle verwaarloosde paarden redden in spanje maar elk gered paard is er één en er zijn zeker mensen voor die juist zo´n paard willen.
Zeker ik ben voor dieren uit een asiel halen en paarden bij deze stichting.
Goed werk!!
Ze moeten eens de hand gaan leggen aan het zomaar fokken van dieren dat zal al een hoop oplossen imo.

Dat moeten ze hier in NL ook . Weet je hoeveel jonge dieren naar de slager gaan . Omdat er geen afzet is .

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:20

Zijn een heleboel stichtingen die goed werk doen iemand die serieus een paard wil adopteren heeft keuze zat maar je moet niet gaan denken dat er mooie droomhengsten voor adoptie aangeboden worden , mensen blijven mensen en denken vaak een slag te slaan omdat het gratis of weinig kost , kunnen leuke dieren bij zitten maar ook probleem/gezondheidsgevallen die veel kosten meebrengen.
Kennis van ons koopt slachtpaarden en als er iets tussen zit wat kwa gezondheid en karakter goed is belt hij meteen , ben keer bij hem op stal geweest en de dieren worden goed behandelt en " tenminste" gevoerd staan tenminste niet te vermergelen , helaas gaan ze uiteindelijk naar de slacht (paarden worden hier net zo geslacht als in NL met schietmasker) en is het natuurlijk niet leuk einde maar beter als staan te vermergelen.

Dit probleem is niet alleen Spanje maar in zoveel landen :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:23

Citaat:
Dat moeten ze hier in NL ook . Weet je hoeveel jonge dieren naar de slager gaan . Omdat er geen afzet is

Per week komer er zoveel KWPNers sportpaarden en Friezen Spanje in en worden goed verkocht , toch eigenlijk belachelijk :(

Zinzi_jewel

Re: Paarden sterven hongerdood door crisis in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:30

Te gek voor woorden is dat idd.
Spaanse paarden sterven de honger dood en de NL paarden hebben daar dan een mooi leven .
Maar dan heb je het over de stallen die geld hebben en niet over de particulieren ....
Hier ook zo hoor . Particulieren kunnen hun paarden niet meer onderhouden en brengen paarden naar de slager .
Gelukkig is het hier niet zo schrijnend als in Spanje .
Heb zelf 3 opvang paardjes lopen . En kan niks meer erbij ...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:58

jus schreef:
Dit probleem is niet alleen Spanje maar in zoveel landen :D

Inclusief NL en de UK.
Alleen de gradatie verschilt.
Het is een maatschappelijk probleem wat voortkomt uit de westerse machtsstructuur en - economie.

De prijzen stijgen en het inkomen van de massa gaat achteruit.
Dat uiteraard ten koste van íets.
In het geval van dit onderwerp zijn het paarden in Sapnje maar het kan net zo goed over gezondheidszorg of over mensen met een basispensioen in NL gaan.

In Spanje is de inkomensongelijkheid het grootste van Europa, 75% van de belastingontduiking zit bij de grote kapitalen en de toplaag wordt 25% per jaar rijker.
Wát moet er nu gebeuren?
Buitenlanders die wat paarden opknappen? Doet me denken aan met olie besmeerde meeuwen ´redden´ en dan weer in de vervuilde zee gooien.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:38

En hoppa een stichting die ze weer naar Nederland haalt NEEEE niet doet het daar laten oplossen. We hebben hier al genoeg paarden die geen tehuis hebben en mensen die hun paard naar de slacht brengen omdat ze geen thuis kunnen vinden.

Ga nog een een stichting oprichten om daarvoor de grenzen te gaan dichtgooien.....

Raponsje

Re: Paarden sterven hongerdood door crisis in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:08

In Wales worden Welsh ponies massaal naar de slacht gebracht omdat er teveel in het wild rond lopen.
Hier in Schotland en Engeland zijn bijna alle paarden en ponies modder vet "beter verwend dan verwaarloosd".

Het is nooit goed.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:40

Het is echt verschrikkelijk, bah!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 12:46

LiNdA1986 schreef:
Het is echt verschrikkelijk, bah!

Ja, ik vind het ook heel erg wat de politici/banken doen.