Paardenbak moet weg uit voortuin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:37

GamblersCup schreef:
dees_daan schreef:
Wat heeft een huis daar mee te maken?

Eigenlijk mijn hele punt: te klein, te weinig ruimte. Dus overlast.

Dat hoeft dus niet.. bij de eigenaar van de fries die ik reed heeft dat er dus niks mee te maken..
Daar waren vrij lange tuinen, en daar achter lag het land, de buren hebben nooit geklaagd, mesthoop lag wat meer naar achter op het land maar als de buren in de zomer buiten zitten dan hebben ze de paarden ook net buiten de tuin lopen..
De eigenaar huurde 3 hectare, dus land genoeg, 2 boxen, ruimte voor het stro en de garage voor de kostbare dingen, deze man zou dus volgens jou daar ook geen paarden kunnen/mogen houden?
De eigenaar woont in het huis, de paarden niet..

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:38

Manderino schreef:
Belachelijk, waar maken mensen zich tegenwoordig druk om

precies wat ik dacht!!
jezus wat een gezeik om een bak!!
gaan ze ook liggen zeiken als hij zn hele voortuin zou bestraten?????????????????/
ik zou ook graag een bak voor mn huis willen :) lekker van paardjes kunnen geniet terwijl ik binnen zit :)

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:39

Roxxiejj schreef:
Zo had onze buurman 'last' van de schommel die vast zat aan een steun die aan ons huis zat. Die pastte niet in het bestemmingsplan..
Maw: buurman hield niet van kinderen en hoopte op die manier mij binnen te houden...

Met nog andere woorden: straks gaan mensen nog zeuren dat paarden niet in de omgeving passen en ze dus plaats moeten maken voor een 2de oprit voor hun dikke bolide (of elektrische tandenborstel op wielen of zo...)

_/-\o_

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:40

@gamblerscup; je hebt denk ik gelijk mbt tot die linker woestijn....in tegenstelling tot de rechter dat je daar wrs geen vergunning voor nodig hebt als je er geen omheining omheen zet!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:44

dees_daan, jouw verhaal klinkt heel anders dan ik hier zie. Jullie veroorzaakten geen overlast, hier is dus wél overlast aan de orde.

mendy_zabbel: hoe zou een voortuin dat volledig bestraat is overlast kunnen veroorzaken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:52

GamblersCup schreef:
dees_daan, jouw verhaal klinkt heel anders dan ik hier zie. Jullie veroorzaakten geen overlast, hier is dus wél overlast aan de orde.

mendy_zabbel: hoe zou een voortuin dat volledig bestraat is overlast kunnen veroorzaken?

Ja, maar als je zegt het huis is te klein om paarden te houden dan snap ik die link niet helemaal, het hoeft dus niet zo te zijn dat er met een klein huisje waar ook buren dichter op wonen meteen overlast geeft.
Als het gaat om de privacy hadden deze buren misschien ook kunnen klagen omdat zij hun tuin aan de achterkant open hebben en als wij in het land waren dus zo de tuin in konden kijken.. gelukkig zijn de mensen daar niet zo zeikerig en vinden ze het juist wel mooi.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:54

Niet het huis zelf, het stuk grond ;)

Ik zou zelf ook het liefst heel pietepeuterig klein en gezellig wonen, met megaveel grond voor de paarden eromheen. (oh nee, dat wás mijn droom, totdat ik zelf stallen en wei kreeg... nóóit meer! :D )

Geryon

Re: Paardenbak moet weg uit voortuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:56

Wat een akelige buren.

Denk je er op deze manier paarden op te kunnen houden, kan het niet, zal je gebeuren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:58

GamblersCup schreef:
Niet het huis zelf, het stuk grond ;)

Ik zou zelf ook het liefst heel pietepeuterig klein en gezellig wonen, met megaveel grond voor de paarden eromheen. (oh nee, dat wás mijn droom, totdat ik zelf stallen en wei kreeg... nóóit meer! :D )

Ok dan snap ik je :+

Haha, nou ja voor een paar hectare en wat stallen erbij mogen ze mij wel in een klein huisje zetten hoor :j

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:04

Ik snap de buurman wel...
Ik zou met de buren in overleg gaan en vragen of ik van hun bestaande rijbaan gebruik mag maken.
(eventueel vergoeding).
Leer je buren kennen??
Hou je de buurman tevreden, kan je lekker rijden en een normale tuin maken :)

En ja die Shet is geniaal :P

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:20

Ik begrijp het opzich wel, hij valt wel heel erg op
naar het is natuurlijk niet leuk voor die mensen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:27

Duzzzz, omheining weg halen en samen met vrienden een beachvolleybalteam beginnen en elke avond trainen.....

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:27

Hahaha kan ook :P

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:34

Jeu de boules en voetvolley kan ook prima. En ik begon met Trail met een crossmotor en ging elke avond trainer van 9 tot 10

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:35

Anne_GTI schreef:
Duzzzz, omheining weg halen en samen met vrienden een beachvolleybalteam beginnen en elke avond trainen.....

Ha ha, dat is een goede! Denk dat ik ook niet gemotiveerd zou zijn om er een mooie voortuin van te maken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:38

Anne GTI, wat kinderachtig.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:40

Jackytje schreef:
Jeetje, waar mensen vandaag de dag niet allemaal om lopen te miepen.. :+

Heeft iemand trouwens de loslopende shet gezien op de google streetview? Vond het toch wat gek.. :')
[ Afbeelding ]

Ik dacht al dat ik de enige was die daar over viel _O-

Aan de ene kant vind ik het wel meevallen hoe storend de bak is, maar aan de andere kant staat ook een bak en daar wordt weer niet over geklaagd? :?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:40

Kinderachtig? Dankzij buurman kan je je hobby niet uitoefenen, zoek je toch een andere hobby?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:44

Ja, heel kinderachtig.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:46

Mijn idee, Anne. En vooral een hobby die flink lawaai maakt zodat ze spijt als haren op hun hoofd krijgen dat ze ooit zijn gaan zeuren over die bak. }:)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:50

Dus volgens jullie mag iemand gewoon overlast veroorzaken. En als iemand die er echt last van heeft (anders is het geen overlast) mag die niks zeggen? Want dan ga je gewoon andere overlast veroorzaken? Tja, kinderachtig dus.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:54

Gamblerscup: natuurlijk is het wel kinderachtig, maar ik kan me goed voorstellen dat je behoorlijk teleurgesteld bent als je je bak die je met vergunning hebt aangelegd weg moet halen en die van de andere buren mag wel blijven.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:55

Maar zo zijn er ook veel mensen die klagen bij de gemeente over spelende/gillende kinderen omdat ze rust en stilte eisen overdag misschien moet je dan niet naast 3 basisscholen gaan wonen?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:58

Luz_ElenaE schreef:
Maar zo zijn er ook veel mensen die klagen bij de gemeente over spelende/gillende kinderen omdat ze rust en stilte eisen overdag misschien moet je dan niet naast 3 basisscholen gaan wonen?

amen _/-\o_

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:00

Het zou je tuintje maar zijn zeg, zit je lekker met de visite (of zonder ;)) aan de koffie, wordt je van beide kanten bekeken door mensen die aan het paardrijden zijn. Neem je een slok van de koffie, vlotsch, een zandwolk, en je kan je koffie en koekjes wegleggen of weggooien.

Daarbij weet geloof ik niemand hoeveel paarden er staan, als het meerdere paarden zijn waardoor er regelmatig mensen aan het rijden zijn in de bak, kan ik het me goed voorstellen dat je dan niet meer in je eigen tuin wilt zitten omdat je je dan bekeken voelt.

Jammer dat er niet van tevoren betere communicatie is geweest, dit is voor alle partijen heel vervelend.