Ruiter voor rechter nadat hij meisje gewond achterliet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Re: Ruiter voor rechter nadat hij meisje gewond achterliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:36

IK kan het me niet voorstellen dat iemand doorrijd Pmarena. Als ruiter behoor je je gewoon te gedragen. Je vraagt op zijn minst of het gaat, en gaat zeker weten dat er niks mis is met het kind. Ik persoonlijk was afgestapt eigelijk. Me eigen doodschamen dat mijn paard uithaalde naar een ander mens. Of het nou een volwassen persoon is of een kind ik wil 100% zeker weten dat als ik met mijn dier buiten ben ik niemand tot last ben. Hoe je het wend of keert, ze waren fout bezig.

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:05

xxCYNNxx schreef:
Ketaki schreef:
dronken op je paard?????????

misschien moeten daar ook gelijk maar wetsregels over gemaakt worden.

en ik hoop indd ook dat het meisje volledig geneest.

wat een kwallen doorrijden na zo'n ongeluk.

daar hoeven ze helemaal geen wetsregel voor te maken, want die is er namelijk al; als je met je paard een buitenrit maakt (onder zadel of voor de kar) wordt je paard door de wet gezien als voertuig en niet zozeer een dier. En je mag niet dronken een voertuig besturen. En maakt dus niet uit of dit een fiets is, een auto of zoals in dit geval een paard. Dus die wetsregel is er al.

waar staat dat dan? dat een paard volgens de WVW een voertuig is?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:12

Dus, als ik het goed begrijp, zat ie dronken op z'n paard? :o? Hoe doe je dat?

Raar verhaal. En wat zielig voor het meisje, je zal het maar meemaken..
Is het paard geschrokken van haar, van een plotse beweging naar haar fiets? Er staat in de OP dat ze die wilde oprapen, en toen een trap kreeg. Dan moet haar fiets toch vrij dicht in de buurt van dat paard z'n benen hebben gelegen..

Neemt natuurlijk helemaal niet weg, dat het ontzettend erg is voor dat meisje! Als het echt zo gebeurd is, hoop ik dat de ruiter in kwestie een fikse straf krijgt.

Maar ik vind het wel een beetje raar..

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 16:44

Dit is dus het vervolg van het verhaal dat toen der tijd op bokt stond en iedereen ook zo verbaast over was.
Ik snap niet dat de aanklacht niet in orde was, hoezo stelletje pennenlikkers daaro dat het nog zo lang moet duren voordat er eindelijk gerechtigheid gehaald kan worden voor het slachtoffer.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:27

Aangezien de ruiter niet was gestopt en niet zijn gegevens heeft afgegeven,hoe kan men dan zeker weten of hij dronken was?

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:33

quote: [waar staat dat dan? dat een paard volgens de WVW een voertuig is?]

Esmir: Volgens de wet is een ruiter een bestuurder, en gelden dezelfde regels als voor elke andere bestuurder.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:48

Ninia schreef:

Esmir: Volgens de wet is een ruiter een bestuurder, en gelden dezelfde regels als voor elke andere bestuurder.

Hoezo waar staat dat dan, Heb jij het wetboek bij de hand en wil je weten op welke pagina dat staat? Ninia heeft gelijk je bent als ruiter of begeleider een bestuurder, en er zal heus niet staan dat een paard een voertuig is maar wordt gelijkgesteld aan een voertuig.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:17

pillow schreef:
Ninia schreef:

Hoezo waar staat dat dan, Heb jij het wetboek bij de hand en wil je weten op welke pagina dat staat? Ninia heeft gelijk je bent als ruiter of begeleider een bestuurder, en er zal heus niet staan dat een paard een voertuig is maar wordt gelijkgesteld aan een voertuig.

_/-\o_

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:44

Ho rustig Pillow! Vanwaar zo'n reactie? Ik vind het gewoon interessant, want art8 spreekt over een bestuurder ( dat ben je idd als ruiter) ván een voertuig. Maar ik kan nergens vinden dat een paard een voertuig is.
Laatst bijgewerkt door Jytte op 30-11-12 19:53, in het totaal 2 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:49

ARM KIND... :oo

Echt wálgelijk dit..

Of hij nou dronken was of niet. Eigenlijk alleen nog maar erger als hij nuchter was.

MissDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:06

Jeetje, zijn steeds meer gestoorde mensen in de wereld zeg! -:(-
Maar arm kind zeg, zo jong en dan al die operaties omdat een of andere l*l zijn paard niet in de hand kan houden, want als dat meisje een trap in haar gezicht heeft gekregen dan heeft hij ook geen rekening gehouden met het meisje qua afstand...

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 20:17

Ergens wel goed dat zoveel mensen hier vraagtekens bij zetten. Wie kan zich nu serieus zo`n idiote reactie voorstellen, hoe bezopen ze ook waren? Ik kan me ook echt niet indenken hoe iemand zo`n meisje in zo`n toestand achter kan laten terwijl het nog je schuld was ook. Arm kind!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 21:42

Wat een idioten zeg.. beide! Als 't paard van mijn mede-buitenrit rijder een meisje in het gezicht trapt dan stapte ik ook zeker af! Vind ook dat zij gestraft moet worden!

Dat arme meisje...

Frederique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 12:13

Omg een schop van een paard in je gezicht moet pijnlijk zijn :O

xSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:43

Bizar!