Voorstel KNHS al weer van tafel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:27

NatasjavE schreef:
jury schreef:
Het organiseren van “wilde wedstrijden” en deelnemen aan zal bestraft gaan worden met 6
maanden startverbod.

Vooral die laatste vind ik nogal heftig.

Ik weet niet of ik het een maatregel vind die nodig is maar echt last heb ik er niet van. Ik start nooit op een wilde wedstrijd. Als ik start kan het maar meteen voor het eggie zijn. Je kan ook altijd HC starten als je bang ben voor een verliespunt.

als jury wordt je wel eens gevraagd voor een "wilde" onderlinge en hier in de buurt heb je altijd 2 leuke wilde wedstrijden. Vaak nemen doen daar wat kinderen uit de buurt mee op mijn pony of paard. 1 daarvan heeft nu een startkaart en die zou dan bv niet meer mee mogen doen... Dat is toch wel jammer.

Nibbit

Re: Voorstel KNHS al weer van tafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:42

Vallen clubkampioenschappen daar dan ook onder?

NatasjavEJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:44

Ja dat vraag ik me dan ook af. Clubwedstrijden zijn toch leuke oefen wedstrijden.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:53

Dat is goed nieuws *\o/*

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:04

Voorstel:Tweede dressuurproef niet voor WP indien jury dezelfde is. Ik begrijp niet dat het voorstel van tafel is :+ . De aangehaalde argumenten van tegenstanders zijn totaal niet relevant :( . Wij moeten het niveau van de sport hoog houden en dat kan door dit soort goede voorstellen van de KNHS toe te juichen *\o/* .

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:56

KNHS heeft het licht gezien, in plaats van de hobby ruiter te gaan pesten met meer witte was en meer brandstof kosten en blijkbaar is het jury corps toch in staat om 2 proeven onbevooroordeeld te beoordelen.
Hulde aan de KNHS dat ze het hebben ingezien.

Kan ik volgend jaar toch zwartje nog 1 x per maand voor 2 proefjes mee op stap nemen.

Overigens vind ik die heksen jacht op wilde wedstrijden ook overdreven.
Weet zeker dat daar waar ik Toobs als allereerste wedstrijdje gestart heb, dit ongetwijfeld wild was.
Maar het was reuze gezellig, F proefje nummer weet ik veel gereden.
En paard heeft daar hele dag lekker relaxt rondgehangen en ik ook.

En ben er nog steeds niet uit of als ik een fjordsport proef rijdt ik nou een scheve schaats rij of niet.
Want dat is echt vanuit het stamboek, incl. eigen jury's en proeven, maar om je stamboek paard bv
model of ster te krijgen, zal je toch zulke proefjes moeten rijden.
(overigens heb ik daar nooit de wedstrijd variant van gestart, alleen de diploma variant, maar die zal ook wel illegaal zijn.)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:59

*\o/*

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:03

Ik start zelf niet officieel maar kan me er heel goed in vinden dat het veel mensen tegenhoud om nog zo vaak te gaan starten! Ik vond het sowieso geen goed voorstel en ben blij dat het van tafel gegooid is. Ik ga met meerdere mensen mee dat het gewoon een kwestie is van de juryleden beter opleiden en zorgen dat deze meer op één lijn zitten, ik hoor namelijk erg vaak dat een persoon in proef één 177 punten had en in de tweede proef 199 bijvoorbeeld? Dat lijkt me erg knap als je in een paar minuten tijd in eens zóveel beter de proef doorkomt, uitzonderingen daar gelaten.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:08

Wat bedoelen ze nu weer met een 'wilde wedstrijd'?? Pfff...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:19

Niet knhs goedgkeurd

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:42

Dirkjohannes schreef:
Voorstel:Tweede dressuurproef niet voor WP indien jury dezelfde is. Ik begrijp niet dat het voorstel van tafel is :+ . De aangehaalde argumenten van tegenstanders zijn totaal niet relevant :( . Wij moeten het niveau van de sport hoog houden en dat kan door dit soort goede voorstellen van de KNHS toe te juichen *\o/* .

Ben je nu serieus of is dit cynisch bedoeld :?
Ik denk dat de gemiddelde wedstrijdruiter juist heel blij is met deze zet van de KNHS.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:42

Ik ben blij dat dit van de baan is. Zijn hier in de regio maar weinig accommodaties die de mogelijkheid bieden tot het rijden bij 2 jury's

nummer13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 22:24

Wat een verstandige keuze van de knhs. Hoop inderdaad wel dat er snel meer duidelijk is omtrent bijv clubkampioenschappen, jonge paarden wedstrijden etc

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:18

wauw wat een fijn nieuws!!!!!!!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 02:16

Voor zover ik weet zijn "wilde" wedstrijden de wedstrijden waar niet-KNHS deelnemers aan meedoen.
Je mag als vereniging die lid is van de KNHS deze wedstrijden niet organiseren en je leden er niet aan laten deelnemen. Het is namelijk de bedoeling dat alle niet-KNHS deelnemers meedoen aan de impulsrubriek en dan dus gelijk KNHS-lid worden
( zonder lid te hoeven worden bij een vereniging). Als je dit als vereniging dit wel doet loopt de KNSH inkomsten mis en dat willen ze natuurlijk niet.

Onderlinge wedstrijden met je eigen vereniging of met één andere vereniging mogen wel.

Citaat:
f. Kenmerken van wedstrijden categorie 5:
- Categorie 5 wedstrijden zijn onderlinge wedstrijden waaraan leden van maximaal twee verenigingen deelnemen.
- Tijdens onderlinge wedstrijden mogen prijzen beschikbaar gesteld worden.
- Onderlinge wedstrijden (en de data ervan) behoeven niet te worden aangevraagd en goedgekeurd door de KNHS dan wel de Regio of het District.
- Resultaten van onderlinge wedstrijden worden niet geregistreerd door de KNHS.
.

Voorheen kon je onder deze regel als vereniging wel uit als je geen klassement opmaakte, maar sinds de invoer van de impulsrubrieken is dat niet meer aan de orde.

Het nieuwe is denk ik de hoogte van de sanctie die ze erop gaan zetten als je wel aan een "wilde" wedstrijd meedoet als KNHS-ruiter.

Super dat de regel van 1 jury per proef voor punten er niet doorkomt, voor zowel ruiters als verenigingen als juryleden!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:06

Dus er mogen gewoon geen ruiters mee doen die niet lid zijn van de KNHS begrijp ik als de onderlinge wedstrijd georganiseerd wordt door een vereniging die bij de KNHS is aangesloten?

Of een onderlinge wedstrijd alleen voor ruiters die geen lid zijn van de KNHS, maar dat mag dan ook niet georganiseerd worden door een vereniging aangesloten bij de KNHS.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:45

Dat klopt volgens mij, maar dat is officieel al jaren zo. Alleen komt er nu dus een boete op te staan als je als KNHS-ruiter aan zo'n wedstrijd meedoet en ik verwacht eigenlijk dat verenigingen ook wel een vorm van straf kunnen krijgen als ze voor niet-KNHS leden organiseren.

Frederique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 13:44

Gelukkig maar *\o/*

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 09:21

*\o/* Super ! :):)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 09:47

Ik snap er geen &*)* van. Stel: onze vereniging (wel lid van het KNHS) organiseert een onderlinge waaraan zowel KNHS leden als FNRS leden bijvoorbeeld met een manegepaard aan meedoen, niet voor punten geregistreerd door het KNHS. Dat mag dan niet? Maar als de manege (geen lid van het KNHS) dezelfde wedstrijd organiseert, dan mag het wel?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:42

Bobootje, FNRS-leden zijn ook lid van de KNHS, dus jouw manege mag een odnerlinge wedstrijd organiseren voor FNRS-leden en "KNHS"-leden. De manegeruiters zijn dus lid van de FNRS en daarmee van de KNHS, ik neem dan aan dat de manege ook FNRS-lid is. Dan mag je dar naar ik aanneem ook onderlinge wedstrijden rijden als "KNHS"-lid. Tenzij jouw manege de FNRS-proefjes gewoon laat verrijden zonder alls wat daar verder aan vast zit en dus geen FNRS-manege is, dan zou je als "KNHS"-lid niet mogen starten. Alleen wordt dat voor de KNHS moeilijk te controleren, dan zou je al "verraden" moeten worden door anderen.