juliomariner schreef:janderegelaa schreef:Volgens mij mag hij volgend jaar S starten en als hij 3 keer bij de eerste 3 zit dan is hij volledig Oldenburgs goedgekeurd ( en dus KWPN erkend ). Hij heeft voldoende pluspunten om zijn stap te compenseren en ik gok zo dat ze die 3 keer al voor elkaar hebben voordat de eerste veulens geboren zijn.
Misschien is dit ook wel de beste weg op dit moment. JS is nu al zo zwaar beladen met het gezeur over die stap dat hij wellicht te zwaar beoordeeld wordt in de 30 dagen test. En ik ben er ook niet zo van overtuigd dat er veel Duitse ruiters kunnen rijden in het trainingssysteem van EG.
Mag hij als 6 jarige al S starten, dat vraag ik mij af maar ken de duitse reglementen niet.
Oldenburgs goedgekeurd wil niet direct zeggen KWPN erkend. Je krijgt bij een nakomeling van Oldenburgs goedgekeurde hengst een register A papier (altijd beter dan register B zoals nu) maar hij wordt niet direct erkend door KWPN
Erkend stamboek = erkende hengst als hij aan de gezondheidseisen voldoet en dat doet hij. Nakomelingen moeten alleen een IBOP lopen. Tenzij hij GP loopt dan ook niet meer.