Schockemöhle: “Alles dat verkeerd kon gaan, ging verkeerd”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:50

mattias had toch ook nog een zusje, zou zij geen betere ruiter zijn voor toot?
ik begreep dat moeders goed kon rijden dus wie weet is de meidenlijn een betere combinatie

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:13

Nemurin schreef:
Er werd wel ooit gespeculeerd dat Schockemöhle dat overwoog trouwens, om Gal te vragen 'm weer te rijden. Maar dan vraag ik me af hoe dat zou werken en voor welk land hij zou uitkomen... :')

* Trekt Duits fanshirt aan*

Gooo der Edward und die Toti für Deutschland *\o/*

Serieus, ook al zou Edward hem weer gaan rijden en komen ze dan voor Duitsland uit.. No problem, hebben we de Duitsers toch even laten zien dat wij betere ruiters hebben en dat ze Totilas en Edward nooit uit elkaar hadden moeten halen ~~}>
En dan kunnen wij weer allemaal genieten van mooie dressuur ipv veel gepoch en arrogantie over niks.

Luz_ElenaE

Re: Schockemöhle: “Alles dat verkeerd kon gaan, ging verkeerd”

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:17

Dat kan toch helemaal niet aangezien Edward geen Duits staatsburger is?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:23

Dat kan geregeld worden,maarEdward heeft andere paarden ...
Ik ben erg benieuwd en hoop,dat ze een echte en goede combi worden door de trainingen bij Sjef. Als het na dit jaar niet gaat lukken,gaat het nooit meer lukken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:29

reken maar dat er al hard getraind wordt vanaf het OS en dat Sjef blijkbaar nog niet tevreden was over de gang van zaken

het kan bijna niet anders dat naast MAR nog iemand anders toot rijdt
iemand die de manier van rijden van Edward kan nadoen, om toot terug op niveau te krijgen
en het zou slim zijn om MAR op een paard te zetten wat nog precies zo gereden wordt zodat hij de methode goed leert

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:46

Zonde van dit geweldige paard! Voor MAR al het ook allemaal niet makkelijk zijn, zie maar eens te presteren op het niveau hoe Edward en Totilas dat deden. Denk dat er behoorlijk wat druk op hem ligt.
Hoop dat MAR ook zo goed gaat presteren in de toekomst, of enigszins in de buurt gaat komen qua prestaties, aan doorzettingsvermogen ontbreekt het iig niet. :) en over dat Edward hem misschien weer zou kunnen rijden, laatst ergens gelezen dat dat niet het geval zou zijn. (correct me if i'm wrong) denk dat we er ons niet meer druk over moeten gaan maken dat 't paard verkocht is, want wordt niet meer teruggedraaid. hopelijk is Totilas back in 2013 :)

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:53

Compleet verpest, vooral omdat MAR met LDR door bleef trainen.. Heeft hem helemaal kapot gemaakt :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:03

Ik vind het enorm jammer dat zo'n talentvol paard dat in de hoogste regionen heeft gelopen, zoveel mensen heeft geraakt, gewoon 2 jaar er uit is door mismanagement. Ik heb er maar 1 woord voor ZONDE.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:21

:')

Daar gaat Bokt weer, ze weten het allemaal zo goed!

Mooi stukje van hem! Hopelijk worden Totilas en Rath een mooie combinatie. Moet ook niet makkelijk zijn met al die mensen die modder blijven gooien. Ik vind het triest.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:24

Succes is niet te koop, je moet passen bij het dier en het moet kloppen als combinatie en geluk hebben.

Wel sneu voor Mar, er ligt een zware druk op hem.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:33

Mavelle schreef:
Volgens mij was niemand blij toen Totilas verkocht werd, maar heb inmiddels wel een boel respect voor Matthias, wat een doorzetter! Hopelijk lukt het ze onder begeleiding van Sjef meer successen te behalen!

nou alle mensen die een pak geld konden bijschrijven, zouden de deal denk ik niet meer terugdraaien hoor hahaha. Laatste ben ik uiteraard met je eens. Ik ben in eerste plaats liefhebber en het doet me meestal weinig wie op welk paard zit.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:41

Nemurin schreef:
Er werd wel ooit gespeculeerd dat Schockemöhle dat overwoog trouwens, om Gal te vragen 'm weer te rijden. Maar dan vraag ik me af hoe dat zou werken en voor welk land hij zou uitkomen... :')

Liever gal en toot samen voor duitsland dan toot unhappy met welke andere ruiter dan ook ;).

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:59

Zoals al veel gezegd is, doodzonde van zo'n paard! Maar ik hoop dat ze volgend jaar meer geluk hebben :)

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:03

xMercury schreef:
:')

Daar gaat Bokt weer, ze weten het allemaal zo goed!

Mooi stukje van hem! Hopelijk worden Totilas en Rath een mooie combinatie. Moet ook niet makkelijk zijn met al die mensen die modder blijven gooien. Ik vind het triest.

:j I totally agree!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:03

De verkoop aan Rath had nooit mogen gebeuren...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:08

Nou ja, blijkbaar is er een duidelijk strijdplan opgesteld. Mooi zo! Wie weet zien we zomer 2013 weer een knallende Toot :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:17

Deze combinatie werkt gewoon niet. Het zou het beste zijn als Totilas weer gewoon terug gaat naar Edward Gal, maar als je zo'n goed paard hebt zou niemand hem zo even 1, 2, 3 weer verkopen. Ook al hebben ze zelf al gezien dat het niet werkt (wat waarschijnlijk wel zo is) en de rest van de wereld ook, zullen ze er waarschijnlijk nooit aan toegeven. Eeuwig zonde van zo'n legendarisch paard.

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:22

DaphneG schreef:
Compleet verpest, vooral omdat MAR met LDR door bleef trainen.. Heeft hem helemaal kapot gemaakt :\

Dan heb jij niet opgelet.. MAR is gaan trainen op de klassieke manier, dat werkte niet zoals we allemaal hebben gezien. Nu trainen ze bij Sjef en gebruiken ze de methode van Sjef oftewel LDR.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:23

Totilas was eerst dé Top, hét wereldpaard, een die geweldig kon lopen. Nu, na 2 jaar niet de doelen bereikt, die in hun ogen bereikt moesten worden. Nu is het gewoon een simpel dressuurpaardje die tussen de andere normaal gaat lopen.

Jammer voor Totilas...... En dit blijft Eeuwig zonde..... J

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:13

Natuurlijk wordt er met modder gegooid, maar ze hebben er ook wel om gevraagd. Als je alles op een rijtje zet is het toch een typisch geval van 'hoogmoed komt voor de val'.

Nu de laatse kans met Sjef aan het roer. Ik hoop dat het lukt, zou geweldig zijn als we dit paard terugzien op het niveau waar die hoort. Welke ruiter er op zit zal mij langzamerhand een biet zijn. Steeds maar achteromkijken voegt ook weinig toe, dus nu maar vooruitkijken en hopen dat Rath ergens in de zomer weer aan de start komt - en dat dan niet half Duitsland dan over hem heen valt vanwege zijn rijstijl...

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:19

And the story goes on and on!!
Het is net of ik naar GTST zit te kijken. :D

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:49

Nemurin schreef:

Ja en ik begreep ook zelfs dat de nieuwe sponser van Edward Glock had geprobeert Totilas voor Edward Gal te kopen en volgens mij als het aan PS lag had het zo maar gekund dat Totilas nu weer bij Edward stond, maar die ouders van MAR die hadden er een stokje tussen gestoken. Tenminste dat stond een half jaar geleden in een interview.

Ik vind het gewoon jammer dat ik niet meer die zelfde emotie voel als dat ik gevoeld heb bij Edward en Totilas. En dat vind ik jammer daarom vond ik het ook zo moeilijk Totilas onder MAR te zien. En echt niet omdat MAR slecht rijd, heus niet, ik vind het een prima ruiter. Maar de chemie is er gewoon niet.

Ik geloof alleen wel dat als MAR en Totilas terugkomen dat ze echt hele hoge scores gaan scoren en dat veel versteld staan. Want als je kijkt naar de laatste wedstrijd dan is het dus echt wel mogelijk en nu hebben ze zoveel tijd gehad dat ik daar wel in geloof.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:29

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:24

En nog ben ik van mening dat MAR en Toot géén klik hebben, klaar. Een goud paard word niet uit zich zelf brons. Het zal aan de ruiter moeten liggen, aan de stalling, verzorging of iets als dat. Het betekend niet dat Schockemöhle verkeerd is voor het paard, nee zeker niet, maar sommige paarden zijn gewoonweg gevoelig voor veranderingen. Aantal keer gezien dat een paard puur en alleen van stal veranderde (box of stallencomplex) maar wel de zelfde eigenaar hield, niks in de training en voederschema aangepast kreeg weldegelijk minder ging presteren door het niet fijn in zijn vel zitten.

MAR word bestempeld als een slechte ruiter, veel te streng...
Fotos zeggen meer dan woorden, dus kijk zelf maar.
Afbeelding
Afbeelding

Zo kunnen we wel zeiken dat iedere ruiter verkeerd is ;) Einde discussie over Mathias?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:42

See, buy, goodbye..... :evaw: