Beeldscherm helden. Het zal je paard maar wezen die er ligt. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Karin schreef:De hond liep los. Het was een Amerikaanse vechtond', aldus de hevig geëmotioneerde jongen.
Zeker als je zo'n hond neemt let je er toch extra goed op, zou je denken.Reem schreef:Ik kan gelukkig melden dat het paard er met wat hechtingen, schaafwonden en heel veel spierpijn af is gekomen - en de ruiter met een goeie schrik.

EliseBrouwer schreef:Een paard kan best wel wat hebben hoor! En het trekken aan het hoofdstel was volgens mij gewoon om het paard vast/bij de kant te houden. De achterbenen hadden de personen die dichtbij het water stonden wel iets eerder mogen zien, maar verder naar mijn inziens goed gehandeld..

Die werken ook altijd tegen als ze uit de sloot gehaald moeten worden
EliseBrouwer schreef:De voorbenen hadden ze een band omheen, als dat niet gedaan was had het zich evengoed schrap gezet met de voorbenen.
Wat ze wél hadden mogen doen, is op het moment dat het paard half uit het water was, het paard op de zij leggen. Dit ziet er ook niet vriendelijk uit maar het paard is dan sneller het water uit (en minder kans op blessures natuurlijk) omdat het zich niet kan schrapzetten. Dit dier was nog niet volledig uitgeput (gelukkig) maar dat maakt het wel lastiger voor de redders.
Anoli schreef:Ach gos die arme ruiter... helemaal overstuur. Dat gaat wel even duren voordat hij weer normaal een ritje kan maken
Alleen de manier waarop het paard eruit gehaald werd![]()
Precies díe fout werd gemaakt waarvoor Horse Rescue voor waarschuwt...
De band moet over de staart heen niet eronder... zat halverwege het filmpje echt
Hoor het iets te vaak te laatste tijd. Helaas zelf ook een keer meegemaakt. Nog elke keer hart in m'n keel als er weer zo'n beest aan komt rennen
Ariebren schreef:@firegirl
Dat is in mijn, hoofdzakelijk, landbouw gemeente dus niet.
De enige training op redden van paarden die het brandweer corps hier heeft, is dat ik veel contact heb met de plaatselijke postcommandant.
Jaarlijks wordt er geoefend op mijn pension stal.
Dus ook het filmpje hebben we gezamelijk besproken ter leerlinge ende vermaak.
Elke keer leer je weer van de fouten die gemaakt worden.