Emerson verongelukt tijdens verrichtingsonderzoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Re: Emerson verongelukt tijdens verrichtingsonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:53

Bah, wat een naar ongeluk, zonde van het paard.
Dan moet hij wel helemaal in paniek zijn geweest.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:57

zonde ;(

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:13

eclair98 : Wel toepasselijke woonplaats heb je./..

Zonde van zo'n jong dier

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 21:43

Pfoee wat een bizar ongeval.. Zonde..

Antje_LA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:25

Jeetje, net vandaag het NRPS magazine gekregen waarin die staat tijdens het verrichtingsonderzoek.. Zonde! Vreselijk om mee te maken..
Gelukkig dat de ruiter er redelijk goed vanaf gekomen is.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:30

Vreemd toch, want het gebeurd meer dat paarden tegen een boom aan rennen, het zal wel blind van paniek geweest zijn.

Of raar bewegen met het hoofd en tegelijkertijd heel hard rennen en dus daardoor de boom in het zichtsveld mist en zo vol ertegenaan.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:22

Voor zover ik weet zat het probleem niet in z'n hoofd
Maar zoals ik al zei, details laat ik weg.

Clouwdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 00:42

Ik wist niet wat ik las :-( Emerson heb ik 2 jaar meegemaakt in de koppel bij mijn paard. Toen nog een onopvallende bruine... Zo leuk dat hij het zo goed deed...maar ZO ongelooflijk triest wat er gebeurt is...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 10:37

Wat een bizar ongeluk...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 10:41

palousa_boy schreef:

Het lijkt me voor fokkers juist belangrijke informatie, vooral omdat Wynton niet bekend staat voor het leveren van coole brave paarden wat geruchten over jdeze zaak alleen maar bevestigen.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 11:43

sarabande schreef:
palousa_boy schreef:

Het lijkt me voor fokkers juist belangrijke informatie, vooral omdat Wynton niet bekend staat voor het leveren van coole brave paarden wat geruchten over jdeze zaak alleen maar bevestigen.

Dus als het een Flemmingh was geweest had het absoluut nooit een kronkel kunnen zijn? Of hadden we dat gewoon nooit besproken omdat het een Flemmingh is?? Geloof me uit de beste gezinnen komen kinderen met kronkels in de kop.
Dit kan pure pech zijn geweest, een samenloop van ongelukkig omstandigheden, een paard wat misschien wat fris was etc.. We kunnen eeuwig door speculeren hierover maar dat is nutteloos. Het is ongelooflijk wat er is gebeurd, en dat het zo fataal afloopt voor zo'n veelzijdige hengst.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 11:56

Ramzi schreef:
Dus als het een Flemmingh was geweest had het absoluut nooit een kronkel kunnen zijn? Of hadden we dat gewoon nooit besproken omdat het een Flemmingh is?? Geloof me uit de beste gezinnen komen kinderen met kronkels in de kop.
Dit kan pure pech zijn geweest, een samenloop van ongelukkig omstandigheden, een paard wat misschien wat fris was etc.. We kunnen eeuwig door speculeren hierover maar dat is nutteloos. Het is ongelooflijk wat er is gebeurd, en dat het zo fataal afloopt voor zo'n veelzijdige hengst.

Je doet aannames en juist om die te voorkomen zeg ik tegen palousa_boy vertel wat je weet en doe niet zo schimmig

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 12:00

Eens met Sarabande.

Verder; heel heftig en sneu..........

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:01

sarabande schreef:
Ramzi schreef:

Je doet aannames en juist om die te voorkomen zeg ik tegen palousa_boy vertel wat je weet en doe niet zo schimmig

Het paard is gewoon ergens van geschrokken omdat hij al wat fris was.
Hij had al een ronde afgelegd zonder grote problemen, hier en daar wat kijkerig naar een vogeltje in de bosjes.

Het probleem zit hem niet in het hoofd, even als de doodsoorzaak.

Dit is gewoon heel veel pech en had iedereen kunnen gebeuren, het heeft niks met afstamming oid te maken.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:04

sarabande schreef:
Ramzi schreef:

Volgens mij wil palousa_boy alleen geen details vd hengst direct na het ongeluk geven...
Maw hij wil niet de ramp-toerist voeden hier op bokt (en terecht).

Antje_LA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:24

Het kan best hoor dat een paard de boom gewoon niet gezien heeft/niet goed ingeschat heeft omdat ie oploop zat.. Gewoon een ongeluk

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:26

wat naar :(
Hij was nog zo jong!

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:24

De eigenaar van mijn pony heeft er met z'n neus bovenop gestaan. Ik spreek hem morgen, ik weet eigenlijk niet of ik het wel wil horen :n Arm dier, wat zal die in paniek zijn geweest wil zoiets gebeuren!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:39

Over al die speculaties, een situatie om te illustreren dat het paard echt geen kronkel in de kop hoeft te hebben gehad: Ik heb enkele jaren geleden bij een fokker van sportpaarden gewerkt. Een van onze braafste merries heeft een vergelijkbaar ongeluk gehad. Ze was echt super stabiel, de kids (9 en 11) konden er mee buiten rijden, als ze schrok maakte ze een sprong maar ze was snel weer tot rust. Je zou zeggen, geen probleem, toch? Fout. In het jachtseizoen werd er op het land achter ons geschoten. Daar is ze zo van in paniek geraakt dat ze vol in het gietijzeren hek van het land is gerent. Ze heeft het ongeluk overigens overleeft en heeft nadien ook geen bizarre ongelukken veroorzaakt. Het punt is, zo'n ongeluk zit gewoon in een heel klein hoekje, en kan de besten overkomen. BLINDE paniek heet niet voor niets zo.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:44

He wat een naar ongeluk,dat moet echt naar geweest zijn om te zien.

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:53

Bah! Wat een vreselijk verhaal ...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 06:12

Blinde paniek bestaat zeker. Wij hadden een paard wat in blinde paniek tegen een deur op liep.. terwijl hij de draai makkelijk had kunnen maken. Ziet er heel gek en vooral akelig uit. Ons paard had een flinke snee die gehecht moest worden, dus dat viel dan weer mee.

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 17:52

wat sneu
ik denk dat hij nog een mooie toekomst voor zich zou hebben gehad
hoe heeft dit kunnen gebeuren? hoe is hij tegen die boom aan kunnen galoperen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:17

Jammer dat meteen Wynton hierdoor een slechte naam krijgt, niet terecht lijkt me.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 09:59

Wat ontzettend sneu.. Jammer dat dit hoeft moeten gebeuren! Maar inderdaad beetje jammer dat Wynton een slechte naam krijgt, half broertje van mijn paard is een Wynton en die heeft absoluut geen kronkel in zijn kop. Is een fijn en nuchter dier!