Totilas dit jaar niet meer in de wedstrijdring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:08

Raponsje schreef:
Lieve meneer Rath,

Ik heb begrepen dat u voorlopig niet op wedstrijd gaat met uw paard Totilias.
Omdat ik dat zielig vind wil ik me daarom aanbieden om uw paard te komen verzorgen.

Wat ik kan: poetsen, op en af zadelen, op de wei zetten, binnen zetten, wandelen, vlechten en manen knippen.

Als ik ook mag rijden kan ik ook: uitmesten, zadels poetsen en vegen.

Ik hoop snel van u te horen, ik heb namelijk veel ervaring met het omgaan en rijden van onhandelbare zwarte paarden en ik hoop u dus snel te mogen helpen.

Met vriendelijke groet,
Raponsje

_O-

Gelieve oproepen in de Penny te plaatsen..
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 12-11-12 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:08

haha, Raponsje, blijf bij je telefoon in de buurt, ze bellen je zodadelijk op!

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:10

Knakker schreef:
ach, blijkbaar geeft het de duitsers nog steeds veel genoegdoening dat ze dit paard bij ons weggekaapt hebben.
Dat het nu geen succes, maakt ze niet uit

Wat een zure reactie zeg. Je zou denken dat ze ze hem hebben gestolen! Hij is gewoon op een eerlijke manier gekocht, vette pech. Ik snap niet waarom Nederlanders nu nog steeds zo ongelofelijk bitter zijn hierover. Alsof ze persoonlijk iets aangedaan zijn!? Er komt een tijd dat ze het nou eenmaal moeten accepteren...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:10

Sonja schreef:
Verstandige keuze. Eerst trainen, dán uitbrengen. Zouden meer mensen moeten doen.

Inderdaad!

Volgens mij heeft hij het gebeuren onderschat, en ziet hij nu in dat er nog werk aan de winkel is. Al die negativiteit is meer dan typisch, en heeft als het om Totilas gaat nog altijd die bekende ondertoon. (Tja, Nederland vs Duitsland) Hij heeft nog niet eens eens de tijd en kans gehad om te kunnen presteren, het moest gelijk perfect vanaf het begin. Bij een andere ruiter zou het precies hetzelfde zijn gegaan.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:12

Het commentaar van Nicole Werner vat alle problemen in een notendop samen volgens mij. :)

Hoe graag ik Totilas weer goed presterend in de ring zou zien, en ik hoop ook echt dat dat weer gaat gebeuren, al dan niet volgend jaar, bekruipt mij naar aanleiding van alle afkeurende reacties hier inmiddels wel de volgende gedachte:
Die mensen hebben een godsvermogen voor dit paard betaald. Al willen ze 'm paars verven en elke dag alleen maar de appelbomen in de gaard laten leeg-eten, dan moeten zij dat toch weten........?
Hier wordt men bozig dat het dier nog niet in de ring komt. Nou, als paard en ruiter daar als combinatie op dit moment niet klaar voor zijn, dan inderdaad lekker thuis houden. :j

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:13

Sientje schreef:
Het commentaar van Nicole Werner vat alle problemen in een notendop samen volgens mij. :)

Hoe graag ik Totilas weer goed presterend in de ring zou zien, en ik hoop ook echt dat dat weer gaat gebeuren, al dan niet volgend jaar, bekruipt mij naar aanleiding van alle afkeurende reacties hier inmiddels wel de volgende gedachte:
Die mensen hebben een godsvermogen voor dit paard betaald. Al willen ze 'm paars verven en elke dag alleen maar de appelbomen in de gaard laten leeg-eten, dan moeten zij dat toch weten........?
Hier wordt men bozig dat het dier nog niet in de ring komt. Nou, als paard en ruiter daar als combinatie op dit moment niet klaar voor zijn, dan inderdaad lekker thuis houden. :j

Volkomen mee eens. Ze zijn niemand iets verschuldigd en ze moeten doen wat ze willen met Totilas.

Mallootje

Re: Totilas dit jaar niet meer in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:14

Ik vind het jammer dat zo'n prachtig paard zo weinig in de ring verschijnt.. Het was altijd een plezier om naar hem te kijken dus het zou fijn zijn moest hij op zijn oude niveau terug in de ring kunnen..

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:16

dieketje schreef:
Cowgirl schreef:
Word het niet eens tijd om dat paard met rust te laten. Laat hem lekker zijn merries dekken , in de wei lopen en bosritten maken.

ja wat een goed plan laten we dat paard enkel laten dekken waarschijnlijk heeft die dan over 2 jaar nog 3 merries per jaar te dekken omdat iedereen dat paard vergeten is en lekker in de wei lopen word die vooral veel mooier van om hem aan te prijzen op hengstenshows!! en heerlijk bosritten maken de rest van zijn leven.. denk je dat dit paard daar gelukkig van word?
ik denk dat als ik mijn paard alleen maar bosritten liet lopen dat ze me dat ook niet in dank afnam sommige paarden werken gewoon graag en dat lijkt me dat totilas dat ook doet aangezien die toch altijd met zijn oortjes naar voren de baan in kwam lopen en nooit in protest kwam!
en dan maakt het niet uit of het paard een miljoen kost of honderd euro maar ieder paard is anders en niet ieder paard word gelukkig van niks doen en bosritten maken

ow jij kent totilas zelf ofzo je kan in ze hoofd kijken :') ?? hoe weet jij nou of hij gelukkig word van buiten ritten wie weet hoe hij ervan geniet...

Anoniem

En wanneer komt het nieuws dat hij ineens gestorven is? Mijn gevoel zegt dat deze combi op een vreemde manier opeens helemaal weg is, beetje het Okidoki idee.
Ongelofelijk, wat zonde voor dat gigantische talent. Dat ze m maar gauw weer naar Edwards stallen brengen. Dan loopt hij tenminste weer op de plek waar hij hoort en dat is in de wedstrijdring. Ik moet het maar eerst zien dat MAR hem nog uit gaat brengen. Hij is ondertussen al een behoorlijke periode aan het uitstellen dus ik ben helaas het vertrouwen erin kwijt geraakt

Paul Schockemöhle weet hem wel steeds weer "in the picture" te krijgen, wel jammer dat het nooit berichten zijn dat hij bv een wedstrijd goed heeft gelopen.

eclair98

ach het jaar is toch al om :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:18

Mallootje schreef:
Ik vind het jammer dat zo'n prachtig paard zo weinig in de ring verschijnt.. Het was altijd een plezier om naar hem te kijken dus het zou fijn zijn moest hij op zijn oude niveau terug in de ring kunnen..

Dan moet de ruiter wel de kans hebben dit voor elkaar te krijgen. Het paard staat ergens anders, met een andere ruiter die anders rijdt. En dan verwacht iedereen direct hoge scores, hou op dat is toch volledig onrealitisch? Je gaat toch ook niemand uitlachen om een verliespunt op wedstrijd, als die een paard rijdt dat jij geweldig vindt?

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:25

Ach dit jaar.... Het is al november! Nog maar anderhalve maand dus..

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:26

Dit had ik wel aan zien komen, maar niet om de redenen die hier worden genoemd. Ik ga ervan uit dat Sjef bepaalt wanneer Mar weer in de ring "mag" verschijnen. Er is anders reputatieschade in het geding. Sjef zal niet willen dat Mar faalt en stuurt hem pas weer de ring in als het risico op een mislukking minimaal is. Logisch lijkt mij.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:31

Raponsje schreef:
Lieve meneer Rath,

Ik heb begrepen dat u voorlopig niet op wedstrijd gaat met uw paard Totilias.
Omdat ik dat zielig vind wil ik me daarom aanbieden om uw paard te komen verzorgen.

Wat ik kan: poetsen, op en af zadelen, op de wei zetten, binnen zetten, wandelen, vlechten en manen knippen.

Als ik ook mag rijden kan ik ook: uitmesten, zadels poetsen en vegen.

Ik hoop snel van u te horen, ik heb namelijk veel ervaring met het omgaan en rijden van onhandelbare zwarte paarden en ik hoop u dus snel te mogen helpen.

Met vriendelijke groet,
Raponsje

haha ik dacht zelf meer aan dit:

Citaat:
Beste Bokkers,
Iek heb ein grote schwarte hengst gekocht und wilde hem temmen. Op die manege mochte iek auch altaid op die moeiliekste pferde, dus iek dacht; das tu iek wel even.
Nou ist hij allein miender braf als bei die vorige aigenaar; hij wiel ineins nicht mehr in die piaffe of passage. Wat zouden joelie doen? Moet iek hem harder aanpacken mit die schweep of...?

Ps; wegdoen ist kein optie want dan werd mein papa und stiefmutter boos.

grütjes Mattie

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:38

Hollandse flauwheid ten top. :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:41

dieketje schreef:
Cowgirl schreef:
Word het niet eens tijd om dat paard met rust te laten. Laat hem lekker zijn merries dekken , in de wei lopen en bosritten maken.

ja wat een goed plan laten we dat paard enkel laten dekken waarschijnlijk heeft die dan over 2 jaar nog 3 merries per jaar te dekken omdat iedereen dat paard vergeten is en lekker in de wei lopen word die vooral veel mooier van om hem aan te prijzen op hengstenshows!! en heerlijk bosritten maken de rest van zijn leven.. denk je dat dit paard daar gelukkig van word?
ik denk dat als ik mijn paard alleen maar bosritten liet lopen dat ze me dat ook niet in dank afnam sommige paarden werken gewoon graag en dat lijkt me dat totilas dat ook doet aangezien die toch altijd met zijn oortjes naar voren de baan in kwam lopen en nooit in protest kwam!
en dan maakt het niet uit of het paard een miljoen kost of honderd euro maar ieder paard is anders en niet ieder paard word gelukkig van niks doen en bosritten maken

Geloof mij dat paard word vreselijk gelukkig van zijn bosritjes, lange galopades en die boomstam op het pad.
Daarna lekker in de wei met de vrouwtjes, ff rollen in de prut en s'avonds een hapje eten. Nou gelukkiger kan je een paard niet maken.
Want ja dat is Totilas...een paard. Niet veel anders dan mijn 22 jarige haflinger.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 12-11-12 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:42

sallandval schreef:
haha ik dacht zelf meer aan dit:

Citaat:
Beste Bokkers,
Iek heb ein grote schwarte hengst gekocht und wilde hem temmen. Op die manege mochte iek auch altaid op die moeiliekste pferde, dus iek dacht; das tu iek wel even.
Nou ist hij allein miender braf als bei die vorige aigenaar; hij wiel ineins nicht mehr in die piaffe of passage. Wat zouden joelie doen? Moet iek hem harder aanpacken mit die schweep of...?

Ps; wegdoen ist kein optie want dan werd mein papa und stiefmutter boos.

grütjes Mattie

:')

Ik ga het wel zien als Totilas wél in de ring verschijnt. Misschien knalt ie dan zo voorbij zijn oude niveau

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:03

Wat zijn nederlanders soms onaardig zeg en.gunnen ze hun buren maar weinig..
Vraag me af als er ook zo werd gereageerd als het paard in nederland aan een ander was verkocht...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:04

Alja schreef:
Wat zijn nederlanders soms onaardig zeg en.gunnen ze hun buren maar weinig..
Vraag me af als er ook zo werd gereageerd als het paard in nederland aan een ander was verkocht...

Euh ik mag dit soort dingen zeggen hoor; ben namelijk zelf half Duits :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:07

Toevallig vind ik jou reactie echt grappig en vind hem ook een stuk minder erg dan sommige andere reacties hier..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:15

Ik vind eigenlijk de reactie dat Totilas niet zoveel anders is dan de 22 jarige Haflinger wel de grappigste hier... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:18

horseyfries schreef:
Ik vind eigenlijk de reactie dat Totilas niet zoveel anders is dan de 22 jarige Haflinger wel de grappigste hier... ;)

Ik vond het de meest realistische. 't Is en blijft een paard hoor.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:21

Wat een ontzettend kinderachtige reacties hier, bah. Denken jullie werkelijk dat dit Mar zijn eigen keus is geweest? Ga er maar vanuit dat Sjef hierin de grootste rol heeft gespeeld, en volledig terecht. Ik heb nooit in deze combi geloofd maar ik hoop voor ze dat 2013 wat succesvoller wordt.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:23

Ik vraag me ook af hoe gelukkig MAR nog is met Totilas. Is hij dat niet dan hoop ik op een andere ruiter voor Totilas.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:33

Totilas??? Oh ja die is er ook nog, bijna vergeten dat hij nog bestond....

Zoooo zonde