Dronken man schiet op eigen paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

love_Soraya

Re: Dronken man schiet op eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 14:07

gelukkig dat die dronklap zijn paard niet kon raken.. maar inderdaad drank maakt meer kapot dan dat je lief is...

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:22

Brittneyx schreef:
gelukkig heeft hij het paard niet geraakt :oo

even offtopic dit heeft helemaal niets met Amerika te maken had in eender wel land kunnen gebeuren

Behalve dat je in de meeste staten in Amerika een geweer kan kopen bij de sigarenwinkel met als enige vereiste dat je ouder bent dan 13.
Maar elk land heeft idioten, en dat is dus niet Amerika eigen!

Arm dier! Hoop ook dat het paard in beslag is genomen

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 19:17

Sidera schreef:
Brittneyx schreef:
gelukkig heeft hij het paard niet geraakt :oo

even offtopic dit heeft helemaal niets met Amerika te maken had in eender wel land kunnen gebeuren

Behalve dat je in de meeste staten in Amerika een geweer kan kopen bij de sigarenwinkel met als enige vereiste dat je ouder bent dan 13.

Ja daar heb je een punt. Maar hier kun je ook geweren komen al dan niet met vergunning, Het wil niet zeggen dat een 13jarige met een geweer
rondloopt in Amerika dat je enkel daar op paarden word geschoten

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:12

Brittneyx schreef:
Sidera schreef:

Ja daar heb je een punt. Maar hier kun je ook geweren komen al dan niet met vergunning, Het wil niet zeggen dat een 13jarige met een geweer
rondloopt in Amerika dat je enkel daar op paarden word geschoten

Klopt, zeker niet enkel.. Maar het vergroot de kans :P
Anyway: het is tragisch en dat zou het in elk land/continent zijn

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:46

blubdevis : Je spreekt anders goed Nederlands.. Als je een amerikaan bent, wat doe je dan hier.. pff..

Ik ben Nederlandse en Amerikaanse. Wat doet het ertoe waarom ik hier ben? Rasistisch ofzo? Mogen buitenlanders hier niet zijn?

tringtring_: kan je dat ook rustig zeggen?
sjongejonge wat een gezeik altijd als iemand iets fout zegt.
en doe dat lekker via pb.

Wat grappig dat je de geluidssterkte kan horen via de pc. Qua gezeik valt het mee. Misschien is het niet fijn als mensen zo vooroordelen.

Mandy66: Doe is wat rustiger zeg, er bestaan op de hele wereld zieke mensen, tuurlijk. Maar logisch dat mensen denken van '' Typisch Amerikanen'' want Amerika doet wel de stomste rotzooi.

Er zijn idd zieke mensen over de HELE wereld. En heozo typisch amerikanen omdat wij de stomste dingen doen? Ik ken ook veel niet-amerikanen hoor. Je hoort het alleen van Amerika omdat het een groot, belangrijk land is.

Brittneyx: even offtopic dit heeft helemaal niets met Amerika te maken had in eender wel land kunnen gebeuren

Dat is dus mijn punt. Maar iedereen zegt gelijk dat ik rustig moet doen terwijl ik gewoon zeg dat iemand niet zo alle amerikanen moet vooroordelen.

Barbie_Blue: Excuses als ik mijn bericht verkeerd gevallen is, maar ik woon relatief dicht bij de Amerikaanse grens en er gebeuren veel en veel meer "stomme" ongelukken in dat gedeelte van de wereld dan in alle andere landen bij elkaar.
Laatst ook nog een meisje neergeschoten door haar eigen oom die haar aanzag voor een stinkdier...

Natuurlijk is niet elke Amerikaan slecht, maar over het algemeen gebeuren er in Amerika helaas wel meer van dit soort ongelukjes.

Ik snap het dat je zo zou kunnen denken. Maar vergeet niet dat Amerika veeeeeel groter is dan Nederland en omdat het ook een belangrijk land is voor Nederland en ook andere landen, hoor je dus elk ding dat er gebeurd.

Sorry als ik hard overkom. Maar ik hoop dat jullie snappen waarom. Je kunt iets denken over een amerikaan die je ontmoet hebt, maar dan niet meteen alle amerikanen zo vooroordelen;)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 04:26

Ik heb vele Amerikanen ontmoet, waarmee ik het ook goed kan vinden, maar ook zij geven toe dat hun cultuur en wetgeving helaas niet de allerbeste is.
Ik woon in Canada, waardoor ik het meeste USnieuws wel meekrijg.
Canada js groter dan de US en gelukkig niet zo afhankelijk van de US, waardoor wij voor deze tijd ook een relatief goedlopende economie heeft.

Ik oordeel over niemand in persoon totdat ik de desbetreffende persoon ontmoet heb, maar qua de algehele cultuur is "die .... Amerikanen" hier ook een beetje een standaard uitdrukking. Komt juist doordat wij er, als buurland, veel mee te doen hebben en dan ook zo ongeveer alles meekrijgen, postief en negatief.

Maar goed, ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is zodat we verder on-topic kunnen blijven :)

De dronken man mag waarschijnlijk voor de rest van zijn leven geen paarden meer houden :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:29

En hopelijk ook geen pistolen _O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 09:34

Ik zeg eerlijk dat ik het heel logisch vind dat je in een aantal staten een geweer zo mag kopen hoor :) Als ik van plan ben om naar Alaska te gaan, daar lekker in mijn eentje paard te rijden, ga ik dat eerlijk gezegd ook niet zonder wapen doen. Als er een beer voor je neus staat moet je jezelf kunnen verdedigen als die agressief is. Veel mensen hebben ook wapens die in de middle of nowere wonen. Waar ik in Kansas zat hadden we geen wapens, de vrouw was niet pro-guns, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het mensen een veiliger gevoel geeft. Ik heb ook een paar nachten alleen daar doorgebracht, en dan zit je toch best kwetsbaar aan een snelweg in de middle of nowere. :) Amerika is gewoon heel anders dan Nederland, al helemaal qua omgeving. Gewoon niet te vergelijken.

Even een voorbeeldje. Toen die schietpartij in Denver was (ik zat toen nog in Amerika) hoorde je Nederlanders zeggen "dat gebeurt ook alleen maar in Amerika. Typische Amerikanen met hun wapenbeleid".... Maar mag ik die mensen ook even helpen herinneren aan de schietpartij in Alphen aan de Rijn? Het kan overal gebeuren, je hebt overal gekken tussen zitten of mensen waar een knop doorslaat. Dat kan je niet "typisch" noemen. Niemand haalt het in zijn hooft om te zeggen "typische Nederlander die weer de boel overhoop schiet" ... toch?

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:53

Of net in Zijtaart? Bij de kickbox wedstrijd??