Verbrand paard krijgt nieuwe huid

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:58

Chaos schreef:
Okee maar het feit dat het paard zich klote voelt (je bent aan het mierenneuken want we bedoelen gewoon hetzelfde) gedurende maanden en in die maanden geen PAARD kan zijn dat geeft niet voor jou??

Bizar.


Was dit naar mij? Want ik ben er juist tegen dat het paard maandenlang door zo'n lijdensweg moet en geen paard kan zijn. Ik had het dier een spuitje gegeven.

@gemma92: Je hebt gelijk dat een baby ook geen besef heeft. Ik zou niet weten hoe ik in zo'n situatie zou handelen.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Verbrand paard krijgt nieuwe huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:58

Nee nee nee, absoluut niet naar jou!

Bijinn

Berichten: 1796
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:59

Chaos schreef:
Okee maar het feit dat het paard zich klote voelt (je bent aan het mierenneuken want we bedoelen gewoon hetzelfde) gedurende maanden en in die maanden geen PAARD kan zijn dat geeft niet voor jou??

Bizar.

Heeft niks met mierenneuken te maken, maar toch leuk dat je dat opmerkt.
Ik schrijf dat ik niet weet wat ik zou doen in zo'n situatie: ik weet niet of ik mijn maatje zonder slag of stoot op zou geven. Maar als je mijn berichtjes goed gelezen had, had je dat wel begrepen ;)

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:59

Zou ook niet mijn keuze zijn geweest.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:00

Een baby mag je die laten inslapen in het geval van verbranding van 50% of meer. Zeg tot 12 maand?

Nee toch?


Jose: Dat had ik idd gelezen, met verbazing ook over het feit dat je het stukje paard zijn overslaat. Daar heb ik je niks overzien plaatsen. Dus trok ik bovenstaande conclusie. Das gek he. ;)

gemma92

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-12-06

Re: Verbrand paard krijgt nieuwe huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:02

En waarom een paard dan wel?.. is in mijn ogen dan toch hetzelfde, ze hebben namelijk beide geen besef van iets..

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:02

Jose22 schreef:
Anoli schreef:
Maar dat zegt niks over pijnvrij... :n

Dat klopt, maar we weten ook niet of het paard wél nog pijn heeft. Toch? We gaan 'ervanuit dat' omdat dat bij mensen ook zo is.

Ja en dat moet juist niet, want een paard en een mens zijn niet te vergelijken...

Bijinn

Berichten: 1796
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:03

Chaos schreef:
Jose: Dat had ik idd gelezen, met verbazing ook over het feit dat je het stukje paard zijn overslaat. Daar heb ik je niks overzien plaatsen. Dus trok ik bovenstaande conclusie. Das gek he. ;)

Nee hoor, iedereen kan overhaaste conclusies trekken. Is geen probleem hoor ;)

Rianne11_42

Berichten: 1510
Geregistreerd: 10-12-07
Woonplaats: Malden (Nijmegen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:03

44Myrthe44 schreef:
Als jij het paard was, en je moest kiezen, zou je toch ook blijven leven?
Ik wel iig. Een *** leven of niet, is nog altijd beter dan dood!
Beestje kan er niks aan doen dat ie in brand is gezet, moet ie daarom maar dood?

De oude zal ie niet meer worden, ok, maar dat is toch ook niet nodig?
Ik vind zijn bestaan nu echt al wel weer levenswaardig hoor!


Dat JIJ ervoor zou kiezen om te blijven leven zegt nog niets over 'iedereen'. Doe mij maar een spuitje in zo'n geval, als ik eerlijk ben. Punt is: dat paard kan niet zéggen of hij wil blijven leven of niet. Het enige dat hij weet, dat hij mee maakt, is dat zijn leven NU (in déze minuut, op déze dag) niet fijn is. En dat maandenlang elke dag. Ookal wordt het steeds een fractie beter. Tja 'levenswaardig'... Ik zeg liever paardwaardig. Vind jij 24/7 in een box, vol pijnstillers, maar nog steeds met pijn, paardwaardig? Geen sociaal leven, niet spelen, niet rennen? Mocht dat nou een maand duren, misschien 2... Oké. Maar máándenlang, misschien jarenlang niet optimaal kunnen leven?

Het is aan ieder zijn/haar eigen keuze om een paard in te laten slapen of niet. Voor mij persoonlijk (en ik denk veel mensen met mij) is het niet kunnen leiden van een paardwaardig bestaan de grens. De grens is voor de eigenaar anders (blijkbaar), tsja...
Laatst bijgewerkt door Rianne11_42 op 05-11-12 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:04

gemma92 schreef:
En waarom een paard dan wel?.. is in mijn ogen dan toch hetzelfde, ze hebben namelijk beide geen besef van iets..


Er is dus wel degelijk een verschil.
Het een mag je inslapen en een baby heeft zich er maar door te slaan.

+ Dat een baby nog wel in een normale omgeving zal zijn. Een ziekenhuis heeft al meer contact dan een paard die maanden op een box staat. Paarden mogen hem niet kroelen, hij mag er niet meer rennen, niet spelen.....

Ik vind het echt heel sneu.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 05-11-12 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:05

44Myrthe44 schreef:
Als jij het paard was, en je moest kiezen, zou je toch ook blijven leven?
Ik wel iig. Een *** leven of niet, is nog altijd beter dan dood!
Beestje kan er niks aan doen dat ie in brand is gezet, moet ie daarom maar dood?

De oude zal ie niet meer worden, ok, maar dat is toch ook niet nodig?
Ik vind zijn bestaan nu echt al wel weer levenswaardig hoor!

Denk jij echt dat een paard zo kan denken?

Voor jou geldt misschien dat je liever een klote leven hebt dan de dood,
anderen kunnen daar heel anders over denken. Aangezien een paard niet
kan praten en denken en dus niet kan aangeven hoe hij daar over denkt
kun je het dier niet vergelijken met een mens :n

gemma92

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:07

Chaos schreef:
gemma92 schreef:
En waarom een paard dan wel?.. is in mijn ogen dan toch hetzelfde, ze hebben namelijk beide geen besef van iets..


Er is dus wel degelijk een verschil.
Het een mag je inslapen en een baby heeft zich er maar door te slaan.



Ja maar dat is dan toch juist hartstikke krom?..
Ze hebben beide geen besef, maar de 1 mag wel blijven leven en de ander niet

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:07

Ik vind het meer krom voor de baby dan voor het paard.
Ik heb geen kinderen maar weet ook niet of ik ze al die shit zou willen laten doormaken.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 05-11-12 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:08

Hier ook hele gemengde gevoelens. Aan de ene kant vind ik het geweldig dat ze een paard zo kunnen helpen en hem weer een 'normaal' leven kunnen geven, maar aan de andere kant waarom heeft dit paard zo moeten lijden?

Overigens, degene die dit hebben gedaan, mogen naar mijn idee hetzelfde ondergaan. Ik doe het met liefde.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:09

gemma92 schreef:
Chaos schreef:


Er is dus wel degelijk een verschil.
Het een mag je inslapen en een baby heeft zich er maar door te slaan.



Ja maar dat is dan toch juist hartstikke krom?..
Ze hebben beide geen besef, maar de 1 mag wel blijven leven en de ander niet

het is niet zozeer mag blijven leven.
Je moet het anders zien.
Over het ene leven mag je beslissen of dit (deze pijn) teveel is en je het dier uit zn lijden verlost
Over het andere leven mag je niet beslissen want dan kom je uit op moord. (volgens de wet dan)

Persoonlijk zou ik denk ik het niet raar vinden als mensen hun babytje laten euth. als het voor 50% of meer verbrand is :n
Begrijp mij niet verkeerd, het is een levend wezen, maar als je nagaat dat een kind nog zoveel gaat groeien en nog zoveel huidtransplantaties nodig zal hebben... daar kun je toch niet gelukkig van worden...

lail

Berichten: 241
Geregistreerd: 05-11-08
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:10

Amen Rianne11_42 _/-\o_
Ik vraag me inderdaad af of het voor een baby wel een menswaardig bestaan zou zijn... Of het voor wie dan ook wel een waardig bestaan zou zijn... Mensen kunnen nog begrijpen wat er aan de hand is, die kunnen snappen dat het over een paar maanden beter is, zolang ze nu maar doorbijten. Een paard niet. Die heeft nu pijn en wordt constant op die pijnlijke plekken aangeraakt, zonder te snappen waar dat goed voor is. En dan inderdaad nog zielig doen op de site over hoeveel geld dit wel niet kost... Idioot...

jiehaaa

Berichten: 5076
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:13

Ik vraag me echt af of dit paard ooit pijnvrij zal worden. Helaas zal hij dat niet kunnen vertellen zoals mensen dat kunnen, en vaak hoor je van slachtoffers van brand dat ze ook na jaren erg veel pijn hebben.

Wat als het dier wil grazen (lijkt me toch een belangrijk iets om het dier gelukkig te houden, rijden lijkt me geen optie meer), en de huid stretcht niet genoeg mee? Pijnlijk verhaal!

Maar misschien zijn er wel bokkers met brandwonden die kunnen vertellen hoeveel last ze er van hebben in het dagelijkse leven. Dat is niet hetzelfde natuurlijk, maar wel goed tbv de beeldvorming.

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:14

Ik vind het ook eerder krom voor de baby dan het paard, dat de baby moet blijven leven.

Bovendien, graften zijn ook geen perfecte vervangers van een huid. Er komt wel meer bij te kijken dan wat celletjes kweken en het paard heeft een spiksplinternieuw huidje. Anders liepen er ook geen mensen meer rond met brandwonden, als het zo simpel was.

moontjemol
Berichten: 45
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:21

Vreselijk !! Wat een mensen lopen er toch rond. Al dat geweld naar mens en dier en natuur.

Of je het er nu wel of niet mee eens bent dat er gekozen is voor behandeling doet niet ter zake. Daarin heeft iedereen recht op zijn/haar eigen mening en mocht je ooit voor zo een moeilijke keuze komen te staan dan hoop ik dat je het juiste kiest voor het dier. Maar veroordeel niet een ander in zo een moeilijke keuze ! Raad geven mag maar veroordelen is zo lastig als buitenstaander.

Hoe dan ook, voor nu gaat het erom dat dit in de publiciteit komt en dat je daadwerkelijk iets kunt doen:

*knip*
Laatst bijgewerkt door Angela op 05-11-12 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: oproep tot tekenen petitie verwijderd. Hiervoor kan wel een bericht op LN geplaatst worden.

horzel
Berichten: 165
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:30

Wat verschrikkelijk voor het arme dier.. Wie haalt zoiets in godsnaam in zijn hoofd.

Ik schrik van de reacties hier. De eigenaren van dit paard willen natuurlijk het beste voor hun beestje. Waarschijnlijk omdat ze er erg veel om geven, net zoals jullie veel om jullie paarden/dieren geven. Voor hun is dit dus een hele moeilijke keuze geweest en ik vind het een vreemde gedachte dat de eigenaren alleen zouden denken aan een dikke portemonnee en dit doen we wel even? Wat een vreemde uitspraken bij zo'n tragisch geval. Vanaf de zijlijn is het altijd makkelijk roepen, maar kom zelf maar eens in zo'n situatie en probeer dan je gevoelens eens uit te zetten en een reële beslissing te maken.
Ik hoop voor het dier dat hij er goed uitkomt, en verwacht dat dit gaat gebeuren gezien de goede zorg die hij krijgt.
Laatst bijgewerkt door horzel op 05-11-12 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:34

Vreselijk wat een huftiers die dit op het geweten hebben :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:43

Nee ik zou het mijn dier niet aandoen hoor. Wat een pijn moet die gehad hebben.

Een dier is nog altijd geen mens, dus die vergelijking gaat imo niet op, ook al houd je er dan nog zoveel van. Ik snap dat loslaten heel moeilijk is, maar ik vind het egoïstisch om een dier zoveel pijn te laten doorstaan, enkel omdat de eigenaar geen afscheid wil nemen. Ik hoop maar voor het paard dat het snel weer pijnvrij kan leven, al betwijfel ik dat enigszins.

marjan19

Berichten: 349
Geregistreerd: 19-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:44

horzel schreef:
Wat verschrikkelijk voor het arme dier.. Wie haalt zoiets in godsnaam in zijn hoofd.

Ik schrik van de reacties hier. De eigenaren van dit paard willen natuurlijk het beste voor hun beestje. Waarschijnlijk omdat ze er erg veel om geven, net zoals jullie veel om jullie paarden/dieren geven. Voor hun is dit dus een hele moeilijke keuze geweest en ik vind het een vreemde gedachte dat de eigenaren alleen zouden denken aan een dikke portemonnee en dit doen we wel even? Wat een vreemde uitspraken bij zo'n tragisch geval. Van de zijlijn is het altijd makkelijk roepen, maar kom zelf maar eens in zo'n situatie en probeer dan je gevoelens eens uit te zetten en een reële beslissing te maken.
Ik hoop voor het dier dat hij er goed uitkomt, en verwacht dat dit gaat gebeuren gezien de goede zorg die hij krijgt.


Bedankt voor deze reactie.

Ook ik schrik ervan. Als iemand hier reageert en zegt dat ze het wel kunnen begrijpen, dan komt half bokt er overheen met reacties dat het niet paardwaardig is, dat het paard zoveel pijn heeft, dat pijnstillers de lading niet dekken en ga zo maar door. Ook word er dan gereageerd; kun jij weten wat een paard voelt, en denk je nou echt dat een paard net als een mens denkt?

Hebben jullie er ooit wel eens over na gedacht dat het ook allemaal anders kan zijn? Wie weet heeft dit paard wel bijna geen pijn met de pijnstillers? Wie weet is dit paardje zijn baasje straks wel dankbaar als hij wél weer gras kan eten? Dat zal ik nooit weten, maar jullie ook niet.

Ik denk dat je als eigenaar doet wat je zelf goed acht voor je paard. Daar denkt iedere mens anders over, dus respecteer dat dan ook.

(Zielig he, als een paard geen maatje heeft op stal. Heeft de mijne ook niet, en die vind alle aandacht voor zichzelf heerlijk.)

Imre

Berichten: 14232
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Verbrand paard krijgt nieuwe huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:49

Elk mens en dier heeft overlevingsinstinct. Dat is heel hard aan het werk bij dit paard. Laten zien dat je pijn hebt houdt in dat je predatoren kunnen zien dat je zwak bent. Als je zwak bent wordt je opgegeten. Hij zal dus nooit zoveel pijn tonen als hij werkelijk heeft.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:55

Weten jullie wat walgelijk is? Jullie gedoe over de eigenaar van het paard, geloof mij, als mijn paard zo verbrand zou zijn, en ik had geld genoeg om hem te laten genezen deed ik het ook. Wie zegt dat het paard naar de actie (veel) pijn heeft geleden? Goeie zalf en pijnstillers doen wonderen. Oke het is voor het paard ook niet 100% fair, zeker zal die wat pijn hebben gehad, een tijd niet meer hebben kunnen rennen en spelen, maar als hij het zodra het genezen is toch wel weer kan. En sws, het paard is 6 jaar, als hij genezen is kan die er nog zn 20 jaar tegenaan om te spelen met zijn maatjes, te wandelen, geknuffeld worden etc, als je dan zegt het paard leeft in het nu, ja dan leeft die 1 jaar in een 'ouwa-gedachte' en 30 jaar in een 'leuke-gedachte'...

'De eigenaar doet het voor de aandacht.' doe toch normaal, jullie weten hun motief toch niet :')

Edit: beleefder
Laatst bijgewerkt door Angela op 05-11-12 19:53, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: dik gedrukt verwijderd