Nieuw: my little pony burger

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rjansen11
Berichten: 14
Geregistreerd: 02-11-12

Re: Nieuw: my little pony burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:36

Ik denk dat er al heel veel mensen zijn die een hamburger met paardenvlees hebben gegeten, maar dit niet wisten.

tukje
Berichten: 145
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: in een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:39

Sjors schreef:
Kijk, alsje een my little pony burger besteld krijg je dit:
[ Afbeelding ]
:j



Agossie die oogjes, neeeehe ben al jaren paardenloos maar ik zou deze burger niet door mijn strot kunnen krijgen.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Nieuw: my little pony burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:07

Lekker, paardenvlees :) Ik zou 'm zeker proberen. Wat dat betreft ben ik er ook ene van, het is zonde om goed vleesof eten weg te gooien.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18235
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Nieuw: my little pony burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 05:31

Pennyburger... nog wat anders.

_l_amanda_l_

Berichten: 6056
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:32

petraaken schreef:
Wat me alleen stoort is de naam. Voor pennymeisjes totaal niet aantrekkelijk en zelfs afstotend vind ik.


Misschien handig om te weten dat het idee van deze burger komt van kunstenaar Rob Hagenouw? (die eerder al met een kroket kwam gemaakt van de "Schipholganzen")
Die heeft het dus een wat ludieke naam gegeven (met reden) dan wat een horeca-bedrijf het voor naam zou geven ;)
(zie kvhod.blogspot.nl )

Vind het een goed initiatief, vind het maar onzin dat het zo'n "taboe" is, als je ziet wat voor levens onze vleesvarkens hebben, en dan onze paarden, zou ik met een geruster hart paard eten..

balance schreef:
Pennyburger... nog wat anders.


Zou wel lekker opruimen := Maar denk niet dat we daarmee weg gaan komen balance :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Nieuw: my little pony burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:36

Ik vind het een goed initiatief als vegetariër :j (en het dus zelf sowieso niet zou eten). Kan er slecht tegen wanneer mensen zeggen geen paardenvlees te eten (en ondertussen wel kroketten en frikandellen wegwerken omdat ze niet weten dat het daar ook 9 van de 10 keer in zit), dat vaak komt van dieren die een goed leven hebben gehad, en wel rund- en varkensvlees dat uit de bio industrie komt. Ik zou het wel weten..

FriesRoosje

Berichten: 908
Geregistreerd: 22-02-10
Woonplaats: In het mooie Duitsland

Re: Nieuw: my little pony burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:43

Ja hoor ik zou er wel 1 willen proberen

Eirikur

Berichten: 2606
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Vogelenzang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 13:46

Ik heb geen principiële bezwaren tegen het eten van paardenvlees, maar zet wel mijn vraagtekens bij het volgende:

De registratie van het toedienen van medicijnen met een wachttijd staat bij paarden nog in de kinderschoenen. Er lopen nog legio paarden in de rondte waar, voordat de registratie verplicht werd, van alles en nogwat in gestopt is, dat niet meer te achterhalen is. En wie heeft er niet stiekum in een hoekje achterin de stalapotheek nog een paar zakjes buut liggen, want je weet nooit wanneer het van pas komt?

Er wordt zóveel gerotzooid op dat gebied in de paarden (naar mijn idee veel meer dan bij de landbouwhuisdieren die van meet af aan bedoeld zijn om op je bord te eindigen, omdat de controles daar veel strenger zijn), dat ik me wel serieus afvraag hoe gezond het nu echt is om veel paardenvlees te eten.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:09

Suusie22 schreef:
ach er is niets mis mee.
in IJsland hebben ze nauwelijks koeien en varkens, dus eten ze daar ook paard
in die 6 weken dat ik daar stage heb gelopen heb ik dus behoorlijk wat paardenvlees naar binnen gewerkt. ´t smaakt goed!. ´t is toch zonde als het weggegooid wordt?

Heb je in die zes weken toch niet zo goed opgelet; Véél koeien hier, en óók heel wat varkens.
Die uitspraak van je is simpelweg baarlijke nonsens.
De reden dat er veel paardenvlees wordt gegeten is uiteraartd het hoge aanbod, maar voornamelijk traditie, niet een gebrek aan ander vlees. Lamsvlees staat nog steeds bovenaan (maar daalt bij stijgende consumptie van andere vleessoorten).

xxCYNNxx

Berichten: 5665
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Nieuw: my little pony burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:33

goed initiatief ; het vlees wordt niet verspilt en die paarden hebben een goed leven gehad..heel wat beter dan bv varkens en kippen, dus wat dat betreft alleen maar beter om paardenvlees te verkiezen boven kip of varken.

Alleen die naam is wel erg afgrijselijk; zou me idd nu niet bepaalt over de streep trekken om het te bestellen

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:35

Eirikur schreef:
Ik heb geen principiële bezwaren tegen het eten van paardenvlees, maar zet wel mijn vraagtekens bij het volgende:

De registratie van het toedienen van medicijnen met een wachttijd staat bij paarden nog in de kinderschoenen. Er lopen nog legio paarden in de rondte waar, voordat de registratie verplicht werd, van alles en nogwat in gestopt is, dat niet meer te achterhalen is. En wie heeft er niet stiekum in een hoekje achterin de stalapotheek nog een paar zakjes buut liggen, want je weet nooit wanneer het van pas komt?

Er wordt zóveel gerotzooid op dat gebied in de paarden (naar mijn idee veel meer dan bij de landbouwhuisdieren die van meet af aan bedoeld zijn om op je bord te eindigen, omdat de controles daar veel strenger zijn), dat ik me wel serieus afvraag hoe gezond het nu echt is om veel paardenvlees te eten.

Dat idee heb ik ook wel. Als je je paard laat slachten moet je zelf invullen of hij de laatste tijd nog bepaalde middelen gehad heeft. Mensen vullen natuurlijk altijd in van niet, want anders krijg je geen slachtgeld en moet je toebetalen voor het slachten, omdat het paard niet meer geschikt is voor consumptie. Dus wie weet wat er allemaal in zit.

Ilse_123

Berichten: 3792
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 16:20

alsof het voor een paard uitmaakt of hij eindigt als een burger of als kattenvlees :+


Wat ik wel een heel goed idee vind is het eten van de ongewenste dieren, het zal niet veel schelen, maar misschien kunnen ze dan een beetje minderen met de bio industrie

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Re: Nieuw: my little pony burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:02

Het gemiddelde Nederlandse paard heeft het beter dan het gemiddelde vleeskalf denk ik zomaar.. Dus onder het mom van scharrelvlees al een stuk beter! ;)

Amber000

Berichten: 100
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Rucphen

Re: Nieuw: my little pony burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:15

Hihihi grappig idee !

Weenck

Berichten: 433
Geregistreerd: 28-05-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:43

Magrathea schreef:
Ik vind het een goed initiatief als vegetariër :j (en het dus zelf sowieso niet zou eten). Kan er slecht tegen wanneer mensen zeggen geen paardenvlees te eten (en ondertussen wel kroketten en frikandellen wegwerken omdat ze niet weten dat het daar ook 9 van de 10 keer in zit), dat vaak komt van dieren die een goed leven hebben gehad, en wel rund- en varkensvlees dat uit de bio industrie komt. Ik zou het wel weten..


ben ik het mee eens, ik ben zelf ook vegetariër. Als vriendinnen op de manege zeggen dat ze geen paardenvlees eten, en ik dan vertel dat in bijna alle frikadellen/kroketten ook paardenvlees zit zie ik ze altijd wit wegtrekken.
vlees = vlees, komt het nou van een koe, paard, kip of varken. Er is voor allemaal een dier geslacht.
en idd lijkt paardenvlees me nog het beste om te eten, omdat (de meeste) paarden een prachtig leven hebben gehad, en dat kun je nou van veel vakens, koeien en kippen niet zeggen....

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:41

Het klinkt vreemd maar het lijkt me wel de oplossing. Zelf zou ik er niet zo snel voor kiezen maar waarom eigenlijk niet?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 08:59

Eirikur schreef:
Ik heb geen principiële bezwaren tegen het eten van paardenvlees, maar zet wel mijn vraagtekens bij het volgende:

De registratie van het toedienen van medicijnen met een wachttijd staat bij paarden nog in de kinderschoenen. Er lopen nog legio paarden in de rondte waar, voordat de registratie verplicht werd, van alles en nogwat in gestopt is, dat niet meer te achterhalen is. En wie heeft er niet stiekum in een hoekje achterin de stalapotheek nog een paar zakjes buut liggen, want je weet nooit wanneer het van pas komt?

Er wordt zóveel gerotzooid op dat gebied in de paarden (naar mijn idee veel meer dan bij de landbouwhuisdieren die van meet af aan bedoeld zijn om op je bord te eindigen, omdat de controles daar veel strenger zijn), dat ik me wel serieus afvraag hoe gezond het nu echt is om veel paardenvlees te eten.


zolang er een beetje wachttijd in acht is genomen zal het meeste vlees wel veilig zijn vermoed ik ...
maar paardenvlees zal maar zelden heel erg veel gegeten worden door ene NL of omliggende landen persoon , dus dan zal eventuele opbouw van dingen die niet direct afbreken in het lichaam voor slacht ook wel beperken

maar ik probeer wel hoor :j

LauraSaskia

Berichten: 903
Geregistreerd: 26-01-11

Re: Nieuw: my little pony burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 09:05

Ahh nee, die naam haha! Ik zie de humor er wel van in maar ik zou het beeld van schattige kleine pony's niet uit mn hoofd kunnen zetten haha. Wel een heel goed idee zeg!

HarriesHorse

Berichten: 1218
Geregistreerd: 08-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:56

simo0ne schreef:
Als ik de 'My little pony burger' lees denk ik aan een roze hamburger met een regenboog op het broodje :=


ja ook ik dacht aan zoiets haha!(:

musiqolog
Berichten: 3389
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:08

Valt me nog meer dat hier zo veel mensen geen probleem hebben met paardenvlees! Ik had toch verwacht dat veel mensen heel emotioneel zouden reageren: "Paarden eten? Dat nooit!"

Dé reden om het te doen is, volgens mij, de ecologische voetafdruk die paarden leveren. Zoals we allemaal weten eten deze dieren erg veel, en natuurlijk produceren ze ook mest en ademen ze CO2 uit. Net als koeien en varkens, zeker. Maar als we ook paardenvlees eten, hoeven er minder koeien en varkens gefokt te worden. Dat is dus goed voor het milieu, zolang we niet speciaal paarden voor de slacht houden (immers: de dieren zijn er al, voor de sport). En natuurlijk: vrijwel alle paarden worden uiteindelijk afgemaakt. Er mag voor een paardenhouder geen reden zijn waarom hij afmaken met een spuitje wel vindt kunnen en slachten niet.

En ja, die naam! My Little Pony's en dat hele meisjesgedoe rond de paardensport zijn nou net de reden dat ik als kind of puber nooit ben gaan rijden. Dus dát soort paarden mag rustig tot hamburgers verwerkt worden! }:)

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Nieuw: my little pony burger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:17

haha, wat een goed idee. ik ben benieuwt of het verkoopt. ik zou er wel eentje lusten maar het past nu niet in mijn dieet.

ik zag laatst een aflevering van kassa waarbij ze in het lab hadden onderzocht hoeveel% van welk dier er in de hamburgers zat van verschillende fastfood ketens.
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... s/speel/1/