Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bterlaan schreef:Lienbono, even lezen wat ik geschreven heb: ik zeg dat die eigenaar door de hond los te laten lopen een onaanvaardbaar risico heeft genomen. Niet dat hij de hond bewust op de paarden heeft aangezet, dat moest er nog bij komen!
Rider01 schreef:mika, het zal jouw hond maar zijn die een keer bijt, ben je mooi je hond kwijt.
misschien iets om in te voeren bij de paarden? ieder paard die een ander eens goed bijt of trapt in laten slapen.
kom je snel van je paarden overschot af..

En met ukkies ga ik er maar alvast vanuit dat het krengetjes zijn, wat over het algemeen klopt.
Maar om daarom nou ieder ras te veroordelen? Ik heb een keer een teckeltje uit de bek van een labrador moeten halen, zijn dan alle labradors gevaarlijk en moeten dan alle labradors aan de lijn? Mensen moeten gewoon eens leren nadenken en leren kijken naar hun hond. Ninx schreef:lienbono schreef:Is dat er niet een beetje over? Je weet immers niet hoe het net allemaal is gekomen hé..
Ik veronderstel dat die mensen hun hond ook niet express op die paarden hebben afgestuurd hoor..
Zo'n hond mag pertinent NIET los, NIET, NOOIT in een openbare ruimte!!!!!!
Doe je dat toch, en het gaat mis, dan afspuiten en de eigenaar een flinke, flinke, flinke boete laten betalen....
Wat moeten mensen toch ook in godsnaam met al die extreme beesten? Wat is daar nou gaaf aan?Penisverlenging ofzo...
annelot schreef:@ Ninx, nou bij mij is het geen penisverlening hoor! Ik heb voor dit ras gekozen omdat het een super gezinshond is, geen blaffer en ontzettend grappig. Ook voor mijn kind is ze fantastisch, ze heeft ontzag voor mijn paarden en kan gewoon los op het land tussen de kippen lopen, geen centje pijn. Dus vind je reactie een beetje overtrokken.
''Dus nee, dat hoeft inderdaad niet neeCitaat:Maarre.... het zijn hartstikke leuke gezinshonden hoor, niks mis mee, je hoeft echt niet in je broek te schijten als je er 1 tegen komt die niet aan de lijn loopt
is nergens voor nodig.
Rider01 schreef:mika, het zal jouw hond maar zijn die een keer bijt, ben je mooi je hond kwijt.
misschien iets om in te voeren bij de paarden? ieder paard die een ander eens goed bijt of trapt in laten slapen.
kom je snel van je paarden overschot af..
Ninx schreef:lienbono schreef:Is dat er niet een beetje over? Je weet immers niet hoe het net allemaal is gekomen hé..
Ik veronderstel dat die mensen hun hond ook niet express op die paarden hebben afgestuurd hoor..
Zo'n hond mag pertinent NIET los, NIET, NOOIT in een openbare ruimte!!!!!!
Doe je dat toch, en het gaat mis, dan afspuiten en de eigenaar een flinke, flinke, flinke boete laten betalen....
Wat moeten mensen toch ook in godsnaam met al die extreme beesten? Wat is daar nou gaaf aan?Penisverlenging ofzo...
Alleen maar van liefde! 
Citaat:Pfff wat een verhaal... wat ik dus probeer te zeggen is: zeggen dat alle honden, altijd, overal aan de lijn zouden is gewoon flauwekul.
Zat mensen die wel weten hoe ze met hun honden moeten omgaan en daarom vind ik de reactie van Ninx behoorlijk overtrokken
Mousmous schreef:Ik ben het er absoluut niet mee eens dat als een hond een keer goed aangevallen heeft hij dit ook zal blijven doen. Wij hebben altijd duitse herders gehad, en een daarvan greep onze eigen schapen en heeft zelfs een keer een kalf aangevallen.
Dat was ook de keus, inslapen of aanpakken.
mijn moeder had in dit geval een goede oplossing, de betreffende herder werd in een paardenbox gezet met de schapenram. Die heeft de herder alle hoeken van de box laten zien. Nooit meer naar een schaap gekeken. Dus het kan wel, alleen werd het bij ons wel even rigoreus aangepakt.
Dat een bullterrier een paard aanvalt is voor dat ras niet zo opmerkelijk, ze zijn nergens bang voor. Het ras heet niet voor niets bull-terrier, ze vochten vroeger tegen stieren.
Gelukkig ken ik ze als vaak hele leuke honden.
In dit geval vind ik het heel treurig voor de paarden, maar ook voor de eigenaren van de hond en de hond zelf. Er was denk ik nog wel een andere oplossing geweest dan meteen de hond in te laten slapen.
LecyTinker schreef:Rider01 schreef:Hoe is dat geteld dan? er zijn natuurlijk ook meer mensen met een labrador of jackrussel in nederland
in percetages... hoewel in dit onderzoek de duitse herder en labrador niet het hoogste scoren, maar wel hoog in de lijst staan.
Het is maar net welk onderzoek je bekijkt, maar de herder en labrador scoren altijd hoog en idd schoothondjes ook!