Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RedPassion schreef:Ik vind de reacties onder het filmpje (als jullie tenminste doelen op de reacties over dat het zielig voor de paarden is) niet zo gek. Ik vind het ook een walgelijke sport. Natuurlijk gun ik niemand zo'n val en ik hoop dat ze er niks aan overhoud, maar ik vind geen enkele vorm van topsport met paarden diervriendelijk. Het ligt vaak tegen (of over) de grenzen van het kunnen aan (niet alleen fysiek maar ook mentaal) en ik snap niet dat je dat een dier aan zou willen doen. Voor mijn gevoel kijken leken er vaak juist beter tegenaan, misschien ziet het 'paardenvolk' wel te veel wat het wil zien, met behoorlijke oogkleppen op.
RedPassion schreef:Ik vind de reacties onder het filmpje (als jullie tenminste doelen op de reacties over dat het zielig voor de paarden is) niet zo gek. Ik vind het ook een walgelijke sport. Natuurlijk gun ik niemand zo'n val en ik hoop dat ze er niks aan overhoud, maar ik vind geen enkele vorm van topsport met paarden diervriendelijk. Het ligt vaak tegen (of over) de grenzen van het kunnen aan (niet alleen fysiek maar ook mentaal) en ik snap niet dat je dat een dier aan zou willen doen. Voor mijn gevoel kijken leken er vaak juist beter tegenaan, misschien ziet het 'paardenvolk' wel te veel wat het wil zien, met behoorlijke oogkleppen op.
Lusitana schreef:Het zijn juist leken die reageren. Dat was in mijn jeugd al zo (jaren 60-70) en dat is nog zo. Dat veranderd ook niet, omdat ze geen inzicht krijgen hoe dingen werken omdat hun interesse er niet ligt en je ergens tegen afzetten is makkelijker.

Posh schreef:'Tijdens een springconcours gaat er ook wel iets mis'??
We hebben het hier over iets anders dan een opgebouwde hindernis met balken en staanders. Als je dan ten val komt tja, zo'n hindernis geeft nog een beetje mee.
Lusitana schreef:Posh schreef:'Tijdens een springconcours gaat er ook wel iets mis'??
We hebben het hier over iets anders dan een opgebouwde hindernis met balken en staanders. Als je dan ten val komt tja, zo'n hindernis geeft nog een beetje mee.
Dat de hindernissen vast zijn, maakt juist dat paarden er op af kunnen zetten en zich daardoor vaak nog kunnen redden.
De hindernissen zijn lager dan in hetzelfde niveau "gewoon" springparcours.
"Gewoon voor de lol daargelaten" ? Maar als het toevallig getimed wordt omdat het een wedsrijd is, is het plots anders? Moet je me toch even uitleggen.