Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liss schreef:voor de keuring moet alles eraf, vind ik veel mooier,
mijn paard moest afgelopen zomer voor de keuring,
dus alles eraf, alles is weer bijgegroeid en laat ik het zo,
alleen omdat ik geen wedstrijden rijd, als dat wel zo was dan ging weer alles eraf,
ik heb niet aan mijn paard gemerkt dat ze de haren gemist heeft,
maak me dus geen zorgen om de paarden maar om de mensen die dit verzinnen:
wat is het volgende?
Citaat:Het zijn de wedstrijdruiters tegen de alternatievelingen
eenitraM schreef:Jajaa, aan het begin van het topic waren er wel degelijk mensen die dat deden. Vind het allemaal best.
Ik blijf het doen. Ik vind het verschrikkelijk lelijk die plukken langs de kop en zolang paardlief nog bij mij is, heeft ze gewoon pech
eenitraM schreef:liss schreef:voor de keuring moet alles eraf, vind ik veel mooier,
mijn paard moest afgelopen zomer voor de keuring,
dus alles eraf, alles is weer bijgegroeid en laat ik het zo,
alleen omdat ik geen wedstrijden rijd, als dat wel zo was dan ging weer alles eraf,
ik heb niet aan mijn paard gemerkt dat ze de haren gemist heeft,
maak me dus geen zorgen om de paarden maar om de mensen die dit verzinnen:
wat is het volgende?
Ninx: Deze is speciaal voor jou. Ik zei het toch.
Anoeska schreef:Nee, echt onzin. Niks wedstrijdruiters tegen alternatieven. Ik rij vollop wedstrijden, maar van de oren van mijn paard blijf ik gewoon af hoor. Ik zie ook niet het voordeel om de oren helemaal leeg te scheren. Haal ik daar dan meer punten door? Verder ziet m'n paard er keurig netjes uit, dus ik ga echt niet als een slons op wedstrijd.
liss schreef:@ninx:
prima, als het daar maar bij blijft,
er zijn wel ergere dingen dan oren scheren, wat is redelijk en wat wordt mierenneukerij en muggenziften?
mensen kunnen gewezen worden op dingen die 'slecht' zijn voor het paard,
maar verbieden kan niet
eenitraM schreef:
Het is gewoon de verschuiving.
Eerst was de slof een uitvinding, nu een taboe. Eerst was een bontje ideaal, nu hoort het niet. Loopt je paard straks met 3 dekens in de winter? Hedendaags not done. Ze moeten gewoon naakt de wei op. Als een fokker van een tuigpaard op de keuring peper in de reet stopt wordt ie door anderen raar aangekeken. Vroeger kon het gewoon. Scheren gebeurd al jaren. Vroeger branden ze de haren weg. Nu gebruikt men een tondeuse. Not done.
Waar houdt het eens op?
Asyaa schreef:eenitraM schreef:
Het is gewoon de verschuiving.
Eerst was de slof een uitvinding, nu een taboe. Eerst was een bontje ideaal, nu hoort het niet. Loopt je paard straks met 3 dekens in de winter? Hedendaags not done. Ze moeten gewoon naakt de wei op. Als een fokker van een tuigpaard op de keuring peper in de reet stopt wordt ie door anderen raar aangekeken. Vroeger kon het gewoon. Scheren gebeurd al jaren. Vroeger branden ze de haren weg. Nu gebruikt men een tondeuse. Not done.
Waar houdt het eens op?
Ik neem aan dat je het over bokt hebt want slof/bontje/3dekens zijn geen taboe in de grote boze paardenwereld
Feria schreef:Ik begrijp wel dat mensen de oren uitscheren, maar ergens is het maar wat logisch dat die haren er voor een reden zitten.
Suzanne F. schreef:Feria schreef:Ik begrijp wel dat mensen de oren uitscheren, maar ergens is het maar wat logisch dat die haren er voor een reden zitten.
Ja oke maar ons okselhaar en schaamhaar zit er ook met een reden en dat halen we ook weg.
Toch??