Totilas-veulen in Oldenburg voor twee ton geveild

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:23

hier een nakomeling van Totilas van nu 1,5 jaar:

nogmaals, ik vind er prachtige nakomelingen uitkomen.
Afbeelding

newmom

Re: Totilas-veulen in Oldenburg voor twee ton geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:25

Bovenstaande is trouwens Totus Floreo van Christoph Wutti

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:41

@Newmom: Met alle respect, maar zo'n foto zegt helemaal niks..

En wat Schockemöhle betreft: als hij echt slim was geweest had ie iemand anders voor z'n karretje gespannen. Ik denk dat mevrouw Linsenhof hier ook wel weer een rol heeft gespeeld.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:45

Maar werkt zo een reclamestunt dan wel als die zo doorzichtig is? Als zelfs afwezige bokkers dit ballonnetje kunnen doorprikken, dan kan een serieuze fokker dat toch zeker?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 22:47

Gini schreef:
Maar werkt zo een reclamestunt dan wel als die zo doorzichtig is? Als zelfs afwezige bokkers dit ballonnetje kunnen doorprikken, dan kan een serieuze fokker dat toch zeker?

Als de naam maar wordt opgenomen, gaan ze kijken naar het veulen (zijn vast filmpjes) en wellicht Totilas ook overwegen voor hun merrie.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:28

Kendra schreef:
@Newmom: Met alle respect, maar zo'n foto zegt helemaal niks..

En wat Schockemöhle betreft: als hij echt slim was geweest had ie iemand anders voor z'n karretje gespannen. Ik denk dat mevrouw Linsenhof hier ook wel weer een rol heeft gespeeld.

Waarom?
De naam PS en Linsenhof trekt veel meer reclame dan pietje van de hoek.
Leuk voor pietje dat hij zoveel geld heeft, maar als PS zo'n veulen koopt dan zal het vast een heel speciaal veulen zijn... En dat is nou net de reclamestunt.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:22

8)7. beetje veel geld voor veulen. hoop voor ze dat ie het waard gaat zijn.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:52

van wie was dit veulen dan?
Was nooit zo thuis in die veulen/hengsten veilingen en nu nog steeds niet, maar hoorde onlangs wel hoe prijzen van hengsten en veulens kunstmatig worden opgekrikt; namelijk eigenaren die hun eigen hengst of veulen zelf kopen op zo'n veiling en dan uiteraard voor zoveel mogelijk geld om dan te kunnen zeggen; kijk dit is een topper, want hij/zij heeft zo en zoveel opgebracht bij de veiling.

Dus vandaar mijn vraag, want als PS gewoon zn eigen veulen gekocht heeft heeft het hem lang geen 2 ton gekost natuurlijk, alleen maar 10 % daarvan die aan de veiliong zelf moet worden betaalt. Maar ondertussen heeft hij het wel voor elkaar dat de halve paardenwereld nu over dat veulen praat; extra reclame voor totilas en zn stal, dus hopelijk nog meer gekken die 5000 (was toch 6000? prijs gezakt?) gaan betalen om een circuspaard op hun merrie te zetten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:28

Nakomelingen zijn misschien prachtig
maar zijn er al veulens die iets hebben bereikt in de tussentijd?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:46

veulens staan in opfok, kunnen dus nog niets gepresteerd hebben.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:30

Als ik ooit mijn paard verkoop, reken ik er ook een tonnetje bij :) Per slot van rekening had ze dezelfde papa als Totilas, dus daar mag best een prijskaartje aan hangen :') Niet dat ze al iets gepresteerd heeft op wedstrijdgebied of zo, maar dat is niet van belang, dat bewijst dit veulen maar.

Dus voor de geinteresseerden: paard te koop, 7 jarige merrie, zelfde papa als Totilas en ook nog in dezelfde kleur!!!! Nog niets gepresteerd, lekker veel ril en ziet álles! 175.000 euro, koopje dus! Voor minder gaat ze niet weg :7

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:06

nu hopen dat hij normaal zijn 3 jaar haalt

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:24

Snadrem schreef:
Als ik ooit mijn paard verkoop, reken ik er ook een tonnetje bij :) Per slot van rekening had ze dezelfde papa als Totilas, dus daar mag best een prijskaartje aan hangen :') Niet dat ze al iets gepresteerd heeft op wedstrijdgebied of zo, maar dat is niet van belang, dat bewijst dit veulen maar.

Dus voor de geinteresseerden: paard te koop, 7 jarige merrie, zelfde papa als Totilas en ook nog in dezelfde kleur!!!! Nog niets gepresteerd, lekker veel ril en ziet álles! 175.000 euro, koopje dus! Voor minder gaat ze niet weg :7

Misschien PS even bellen, hij heeft vast nog wel wat wisselgeld op zak :')

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:28

Hij heeft binnenkort weer de PSI veiling, dan komen er weer voldoende centjes binnen

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:36

Ja als je het geld ervoor hebt :+
Denk niet dat hij al dat geld heeft door zijn ruitersport artikelen haha

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:48

Schockemöhle spaar(t) ze allemaal haha... Wat een monsterbedrag voor een diertje waarvan je niet kunt weten hoe het er over een aantal jaar uit gaat zien en wat je er dan wel/niet mee kan

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 14:53

Het is echt wel veel. En ik blijf zeker ontzettend nieuwsgierig hoe de veulens, dan in middels 3 jarige het gaan doen volgend jaar bij bijvoorbeeld keuringen etc.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:30

En het is nog maar afwachten hoe dit veulen het straks gaat doen onder het zadel....En ze moeten natuurlijk ook maar klinisch en op de foto goed zijn, en gezond! Blijft een risico....

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 16:40

Ketaki schreef:
Suzanne F. schreef:
Men waar haalt die Schockemoehle al dat geld vandaan???

hij heeft toch ook een kledinglijn, of ben ik nou zo blond ( met DT)

:')

Eleonora_ schreef:
Ja als je het geld ervoor hebt :+
Denk niet dat hij al dat geld heeft door zijn ruitersport artikelen haha

Voor zover ik weet is de ruitersport artikelen lijn van PS van zijn nichtje. En heeft hij zijn naam er aan verbonden voor de publiciteit. Met de spullen die er verkocht worden heeft hij echter niks te maken. ( wat niet weg neemt dat ik het fijn en mooi spul vind )

En dat dit met het veulen weer een reclame stunt is... Tja kon je op gaan wachten nu het stil werd rondom Totilas. Ik vind het wel een leuk veulen hoor... Maar zoals in een eerdere post al genoemd. Ik zou voor dat bedrag een leuk huisje kopen....

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:22

Prima hoe ze het spelletje willen spelen, maar ik vind het niet kunnen dat zo'n veiling dan uiteindelijk één grote flop blijkt, waarom dan veilen? En die gemiddelde prijzen kloppen dan dus ook weer niet oftewel slaat allemaal nergens op...

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:26

JEE, wat een geld! Hij is wel erg knap, dat geef ik toe, maar toch... Nondeju, is maar te hopen dat ie mooi opdroogt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:49

juliomariner schreef:
klopt Albertje en bij SH heeft het gewerkt heeft duizenden merries gedekt en dekt er nog steeds veel te veel terwijl er bijna geen enkele SH doorbreekt op het hoogste niveau

Niet? Volgens mij liep er toch best een leuke SH merrie op de OS :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 18:57

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:01

Cayenne schreef:
Niet? Volgens mij liep er toch best een leuke SH merrie op de OS :)

Gezien het aantal merries die SH heeft gedekt zouden er toch echt meer op het hoogte niveau moeten lopen. SH geeft hele mooie paarden maar zijn vaak achter net sterk genoeg.
Daarbij vind ik het Totilas veulen niet zo heel bijzonder gefokt. Ik neem tenminste aan dat in de tijd dat Totilas bij PS staat hij tientallen Sandro Hits heeft gedekt. Op papier koop je dan niet een enorm zeldzaam veulen

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 19:39

Jeetje wat een geld! Ik hoop dat dat veulen ook echt een goed sportpaard gaat worden want anders heeft je dus mooi een miskoop gedaan.

Stel je toch voor je koopt zon veulen en het blijkt helemaal geen spectaculair dier te zijn Als hij eenmaal onder het zadel is, en dan gaat niemand er mee fokken hoor :') zouden zonde zijn.

Maar.... Met zulke ouders moet je bijna wel een goed paard zijn :Y)