Duitsland: protest tegen paardenbelasting update

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: Duitsland: protest tegen paardenbelasting update

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:34

hier in dld is de wegenbelasting niet zo hoog,ook voor de meest dure auto niet,dus zou belachelijk zijn dat je dan wel 750 euro voor een paard moet betalen ...

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:36

Ja dat zie je..ik kon het ook niet laten om even een sommetje te maken, voel me ook gelijk een stuk beter door al dat kapitaal wat er loopt.. :D Mijn dag kan niet meer stuk..toch nog steeds bij de Lidl om boodschappen het is niet anders.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:36

Kimmie ik doe met je mee. best lekker eens lekker een dagje rijk voelen. :')

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:37

kimmie: daar ben ik het helemaal mee eens hoor. schrijf ook dat het een belachelijk bedrag is :)
zelf met mijn wegenbelasting zou ik het ook in nederland een belachelijk bedrag vinden.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:43

Voor de 750 euro kan ik 11 auto's (welke ik op het moment heb) in jaar voor dat geld aanmelden

Daarbij betaal ik ook al 30,50 per jaar om hier te mogen rijden (reitkenteichen), en als de weg voor het huis vervangen moet worden dan heb ik daar ook een bijdrage voor. Die zal ook wel aardig oplopen, de breedte van het huis, schuren is 22 meter.
Over die weg waar ik ook voor betaal rijden ook ook andere weggebruikers.
Ik kan bij mij achter op het land eruit en hoef dan niet eens op de straat te komen om gebruik te kunnen maken van de veldwegen. Paardenpoep dien je hier op te ruimen. Doe je dat niet dan kan het zomaar zijn dat er een hoop voor je huisdeur ligt.

Paardenbelasting oke maar laten we het wel een beetje netjes houden.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:46

nou snap ik waarom mensen naar duitsland vertrekken :D

11 auto's voor 750 euro! voor dat geld mag ik net een half jaar rondrijden met 1 auto :=

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:35

ik betaal 67,00 per jaar voor een Opel Corsa. Verder is er op jaarbasis weinig verschil.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:55

wegenbelasting is hier niet zo duur,wij betalen voor een volvo V40 en een volvo V70 300 euro per jaar ...zou een belasting voor een shetlander van 750 euro toch niet echt in verhouding staan...

en wilawander,voelt goed he....net al mijn kapitaal in de bak gezet,wauw...liep daar zomaar 500 euro in de bak :D :D

zo rijk gevoel ineens :D :D

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 16:21

340 Euro ben ik kwijt voor mijn auto, wil ik er ook geen 11 van hebben maar altijd nog goedkoper dan een paard, alleen kan ik daar niet mee naar mijn werk komen :+

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 23:48

loulou schreef:
ik vermoed dat jij een benzine rijdt ;) want ik betaal wel meer dan 750 euro per jaar aan wegenbelasting met mijn diesel, bijna het dubbele daarvan zelfs. en nee ik rij niet eens een 'meest dure auto' :+

maar buiten dat vind ik het ook een belachelijk hoog bedrag. met dit soort maatregelen wordt paardrijden vanzelf weer een elite sport.

Nope rijd diesel, en ook geen klein gebakje. De belasting in Duitsland is zoals ik al eerder schreef een lachtertje. Mijn Volvo XC 90 (en ja sorry ik heb dus wel een dure bak) doet 442 euro per jaar in de belasting. Mijn Volvo 740 (die een stuk ouder en dus vervuilender is) doet 558 euro per jaar, als ik hem aan zou melden. Die 2 zware diesels zitten dus samen maar een beetje boven de belasting van 1 paard ;)
Niet echt in verhouding of wel????

Grinnik iedereen voelt zich ineens heel rijk :')

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:28

loulou schreef:
Angela schreef:
750 euro is echt een belachelijk bedrag. Inderdaad: zelfs de meest dure auto heeft dat nog niet aan wegenbelasting

ik vermoed dat jij een benzine rijdt ;) want ik betaal wel meer dan 750 euro per jaar aan wegenbelasting met mijn diesel, bijna het dubbele daarvan zelfs. en nee ik rij niet eens een 'meest dure auto' :+

maar buiten dat vind ik het ook een belachelijk hoog bedrag. met dit soort maatregelen wordt paardrijden vanzelf weer een elite sport.

zo 750,- per jaar ik 1670,- per jaar voor een rav 4 d-cat

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 19:58

loes-freke ik snap jou reactie niet. We hadden het hier over de verhouding van die 750 euro die wij per paard moeten gaan betalen tegenover de houderschapsbelasting die wij betalen voor onze auto's. Jij woont in NL en betaald dus daar belasting en ja die ligt veel hoger (mijn 740 is een van oorsprong Nederlandse auto, en ik weet wat die in NL in de belasting doet. Ik betaal hier zelfs minder dan de helft van wat hij in Nederland doet). Hier ligt die belasting gewoon veel lager dan in NL. Loulou had gewoon niet in de gaten dat de belasting voor auto's hier veel lager lag en reageerde daarop tegenover Angela.

Het feit is gewoon dat als deze belasting ingevoerd gaat worden het paardenbestand in Duitsland ernstig in de problemen zal komen. Veel mensen zullen het gewoon niet meer kunnen betalen. Helemaal omdat het bij lange na niet in verhouding is met andere belastingen.