Automobiliste omgekomen na botsing met losgebroken paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: Automobiliste omgekomen na botsing met losgebroken paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:06

Vreselijk..... voor iedereen die erbij betrokken is.
beetje jammer (nja, eigenlijk heel veel jammer....) dat er weer meteen gespeculeerd wordt zonder dat je weet wat er gebeurt is. echt triest.....

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:29

Ik denk niet dat dit de juiste plek is voor een discussie over wel of geen slechte omheining.
Dat weten we simpelweg niet en een goede omheining is nog steeds geen garantie.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:30

Jeetje wat heftig. Van de auto is niks meer over. Heel veel sterkte voor de nabestaanden Y;(

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:34

Dobel schreef:
verschrikkelijk. Sommige paardeneigenaren moeten ook de ogen uit hun hoofds schamen. Thuis heb ik geleerd dat ik iets goed moet afheinen voordat er een paard in komt. Mijn paarden moeten dus al minimaal door 2 hekken (schapengaas + stroomdraden ervoor) voordat ze weg kunnen. Ik zie wel eens paarden vlak langs de weg staan met gewoon alleen een simpel stroomdraadje.. dat kan toch gewoon niet goed gaan!

Ik zeg niet dat dit nu ook het geval is, wie weet stonden deze paarden wel achter een betonnen muur maar ik denk wel dat dit weer een punt tot nadenken is voor eigenaren, je kunt deze gebeurtenissen niet voorkomen, maar de kans zeker wel verkleinen!

Onze paarden staan ook achter een goede omheiding maar desondanks hebben ze vorige week een 2 jarige af laten maken doordat die er doorheen was gegaan (we weten niet hoe het is gebeurt, we kwamen erachter nadat het was gebeurt) en die had dus haar strekpees helemaal door... Dus een goede omheining zecht niet altijd wat.. ongelukken gebeuren nou eenmaal

Des ondanks ben ik het wel eens dat sommige mensen zich idd moeten schamen voor hun omheining

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:16

Heel veel sterkte aan de nabestaanden van de automobiliste, wat een ontzettend triest ongeval.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:27

LBLGypsyCobs schreef:
Ik denk niet dat dit de juiste plek is voor een discussie over wel of geen slechte omheining.

Het geeft geen pas om te speculeren over van wie de paarden zijn en of déze paarden wel/niet achter een deugdelijk hek stonden.

Het is een NIEUWSbericht over wat zomaar een gevolg kan zijn van op de weg loslopende paarden.
Ik vind het de ideale plek om eens een kritisch geluid te ventileren over de manier waaorp de overgrote meerderheid van de paarden in NL op de wei staat.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 17:32

Ik vind een discussie over omheiningen zeker nuttig, maar omdat hier nog niet zeker is of het aan de omheining lag en er iemand is omgekomen en iemand zijn of haar paard kwijt is, lijkt het me beter een apart topic aan te maken.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:43

Bah wat een naar ongeluk zeg, is hier vlakbij gebeurd. Ik rij (bijna) dagelijks over die weg naar mijn werk toe. Ik 'ken' het betreffende slachtoffer ook van naam...

deniseqn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 18:45

wat vreselijk, sterkte aan de nabestaanden

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:20

Wat maakt het uit van wie het paard was? Ongelukken gebeuren nou eenmaal, al was het het paard van Sinterklaas geweest.

Brr, wat een nare foto's zeg.. Heftig.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:42

Wat een vreselijk ongeluk. Veel sterkte voor de betrokkenen.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:24

Mensen die niet weten waar ze het over hebben graag hun mond houden over de omheining!! Een paard in paniek gaat echt overal wel door heen hoor!! Wie zegt dat de paarden niet geschrokken zijn en in paniek zijn geraakt of wat dan ook? Als een groep paarden gaat lopen dan weet iedereen dat ze dan soms blind kunnen zijn! Ik ken de plek waar de paarden stonden en dat was prima in orde!!!!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:29

Huertecilla schreef:
Cheytjuh schreef:
Verschrikkelijk, en weer een stel losgebroken paarden, het lijkt wel een normaal iets tegenwoordig.

Gaat alleen maar ´normaler´ worden zo lang de paardenwereld de kop in het zand blijft steken over deugdelijke omheining en loslopende paarden door onverlaten zijn losgelaten.

Als een paard wil kan het overal doorheen. Daarbij kan een vandaal het hek ook open gebroken hebben....

Ik wens de familie en de eigenaar heelveel sterkte :(:)

Newtotilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:07

Je zou maar gebeld worden met dat nieuws... Vreselijk voor beide partijen..

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 23:49

Heftig zeg! Heel veel sterkte voor alle betrokken nabestaanden... zowel van de vrouw als van het paard zullen mensen verdriet hebben.
Y;(

Omheiningen kunnen soms beter zichtbaar gemaakt worden, daar ben ik het mee eens, maar sterker? Als een groep van zeven paarden in blinde opwelling/paniek gaat hollen dan beuken ze makkelijk door alle vormen van draad heen... Bij ons hebben we er op drie hoogtes planken omheen met daarvoor schrikdraadjes. De schok moet ze op afstand houden en de planken maken het zichtbaar, toch is er laatst eentje doorheen 'gerold'. Dus dan ligt ze op de grond en breekt ze door het hek in haar zwaai. Moet je na gaan als er een kudde gaat rennen, niets houdt dat zomaar tegen!
Domme pech, een super ernstig en vervelend ongeluk.

Nogmaals. erg veer sterkte voor de nabestaanden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 00:19

Jeetje wat een drama dit, sterkte voor iedereen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 00:34

Ik weet inmiddels om wie het gaat. Gatsie, ben er gewoon naar van :\

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 07:44

Vreselijk nieuws .zag het gisteren op journaal .enorm veel sterkte voor beide partijen , een erg moeilijk verlies.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:18

Bonjoy schreef:
Ik weet inmiddels om wie het gaat. Gatsie, ben er gewoon naar van :\

Ook sterkte mocht het een bekende van je zijn.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:19

Ik zag het op het journaal, wat een vreselijke gebeurtenis..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:35

My_Chimanga schreef:
De schok moet ze op afstand houden en de planken maken het zichtbaar, toch is er laatst eentje doorheen 'gerold'. Dus dan ligt ze op de grond en breekt ze door het hek in haar zwaai. Moet je na gaan als er een kudde gaat rennen, niets houdt dat zomaar tegen!

Dat is dan simpelweg niet deugdelijk.

Verder; als niets een paard tegen zou kunnen houden, dan is de afgeleide dat ze niet buiten kunnen op plaatsen waar ze de weg op kunnen rennen.

´Deugdelijke omheining´ is een hek wat ruim opgewassen is tegen het normale gedrag inclusief vluchtgedrag.
Ook hoort er een deugdelijk afsluiting te zijn.

Ondanks een dodelijk ongeval door loslopende paarden op de weg (waarbij ik NIETS over een oorzaak impliceer!) staan hier op dit topic nóg volstrekt onverantwoordelijke opmerkingen over paardhouden en omheiningen die ´nu eenmaal paarden niet kunnen tegenhouden´. Loslopende paarden op de weg zijn GEEN acceptabel gevolg van de paardenhobby.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:36

HC dan ben ik benieuwd wat voor omheining u heeft :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:42

romygic schreef:
Ik ken de plek waar de paarden stonden en dat was prima in orde!!!!

Er is wél een dode. Laten we dus éven wachten met een conclusie.

Onze omheing van dikwandige staalpijp is niet relevant Quera in dit topic en staat al in andere topics uitgebreid beschreven inclusief fotos.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:45

U haalt zelf aan dat een hekwerk moet voldoen :) dan vraag ik mezelf gewoon af wat u voor hekwerk heeft. En ik ga niet uw berichtgeschiedenis op bokt doorlezen omdat er misschien ergens een hekwerk van u tussen staat.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:34

Huertecilla schreef:
Onze omheing van dikwandige staalpijp

hoop ik dat het hoog genoeg is anders heb je er nog niks aan :+