Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nomanji schreef:Zo worden paarden levend ook vervoerd hoor als niet anders kan. Heb er zelfs een gezien waar een paard aan zijn hoofd werd opgetild.. Absoluut geen fijn gezicht. Als ik op de foto's zie dat het been is gespalkt neem ik aan dat het dier nog gewoon leeft. Staat ook nergens dat het overleden is. Hopelijk komt het dier er weer helemaal bovenop!
stef schreef:Ik ga er vanuit dat dergelijke hulpverleners écht wel weten wat ze doen en niet zomaar aan gaan klooien....
Pijnlijk was ook mijn idee, en ik was ook verbaasd dat ie op zn kop hing, maar ze weten echt wel wat ze doen
ElCamino schreef:ik lees dat velen het niet met mij eens zijn. Dat mag natuurlijk. Maar dieren met een mens vergelijken gaat mij te ver. Een mens kun je dingen uitleggen...een dier niet, en een vluchtdier al helemaal niet.
Verder vraag ik me af hoeveel posters er ECHT paarden met koliekoperaties en gebroken benen zelf hebben meegemaakt.
Ik wel ( gelukkig niet van mezelf maar wel op de bedrijven waar ik gewerkt heb en van vrienden)
Ik zit al 35 jaar in de paarden en heb er 20 jaar in gewerkt , ook op grote bedrijven.
Ik heb er gewoon TEVEEL gezien die nooit meer de oude werden na eenn koliekoperatie of die uiteindelijk toch stierven.
En de meeste breuken zijn zo dusdanig ernstig dat opereren geen zin heeft.
Dan hebik het niet over de "mooie breukjes"in hoefbeentjes etc maar nare breuken.
Valt me op als je eerlijk bent, wordt je hier altijd als hard neergezet en dat je dieren geen kans geeft....geloof me, ik geef mijn dieren alle
kansen maar juist die dingen niet..
ElCamino schreef:ik lees dat velen het niet met mij eens zijn. Dat mag natuurlijk. Maar dieren met een mens vergelijken gaat mij te ver. Een mens kun je dingen uitleggen...een dier niet, en een vluchtdier al helemaal niet.
Verder vraag ik me af hoeveel posters er ECHT paarden met koliekoperaties en gebroken benen zelf hebben meegemaakt.
Ik wel ( gelukkig niet van mezelf maar wel op de bedrijven waar ik gewerkt heb en van vrienden)
Ik zit al 35 jaar in de paarden en heb er 20 jaar in gewerkt , ook op grote bedrijven.
Ik heb er gewoon TEVEEL gezien die nooit meer de oude werden na eenn koliekoperatie of die uiteindelijk toch stierven.
En de meeste breuken zijn zo dusdanig ernstig dat opereren geen zin heeft.
Dan hebik het niet over de "mooie breukjes"in hoefbeentjes etc maar nare breuken.
Valt me op als je eerlijk bent, wordt je hier altijd als hard neergezet en dat je dieren geen kans geeft....geloof me, ik geef mijn dieren alle
kansen maar juist die dingen niet..
BabiiVeeraa schreef:stef schreef:Ik ga er vanuit dat dergelijke hulpverleners écht wel weten wat ze doen en niet zomaar aan gaan klooien....
Pijnlijk was ook mijn idee, en ik was ook verbaasd dat ie op zn kop hing, maar ze weten echt wel wat ze doen
Dat zal je nog verbazen.. Je wil niet weten hoeveel dieren er alsnog overlijden of schade oplopen door verkeerd handelen van hulpverleners.
Paard in de sloot wordt vaak aan zijn voorbenen eruit getrokken. Doordat een paard geen sleutelbeen heeft, kan het die kracht niet aan en vaak loopt het dier zoveel schade op dat het niet meer bereden kan worden.
Zelfde met aan het hoofd trekken, dat kunnen de wervels niet aan.
Of brandweerwagens die met loeiende sirenes aankomen waardoor het paard nog verder in paniek raakt. Brandweermannen die bij brand in hun pakken voor het paard gaan staan en hem zo de stal uit proberen te trekken, er zijn maar bar weinig paarden die langs zo'n ruimtepak durven te lopen.
Op mijn studie doen we vaak trainingen met brandweerteams en hulpverleners, om ze te leren omgaan met paarden in nood. Heel leuk om te doen, en de mensen geven ook aan echt wat geleerd te hebben van de trainingen.
Ontopic; Het zal je maar gebeuren, lekker aan het wandelen met je paard, krijg je hem nooit meer terug op stal. Weet iemand ook hoe het precies is gebeurd?
Sterkte voor de eigenaren, hoewel het de juiste keuze was, zal het laten inslapen natuurlijk altijd pijn doen.