edit: wat veel eerlijk in mijn tekst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Summerly_ schreef:Gini schreef:Wat dat betreft ligt de warmbloedfokkerij ver voor op de volbloedfokkerij imo en is dit eigenlijk nog een vrij primitieve "ingreep". Zo'n masker vind ik echt in het niet vallen naast KI en ET en het lijkt me ook altijd nog gezonder dan een merrie hengstig spuiten.Brave New World, dat boek, dat gaat echt ooit eens werkelijkheid worden.
readyornot schreef:De mode prijs wint het masker zoiezo niet. Het lijkt hannibal wel
craiester schreef:vind het een beetje griezelig, eerlijk gezegd. maar eerlijk is eerlijk, bij alle andere (vee) dieren wordt het toegepast en dat vindt iedereen best. nu het bij paarden gebeurt staat iedereen te springen. als het echt schadelijk zou zijn voor de merrie, komen ze er snel genoeg achter. en als het niet schadelijk is is het toch goed
edit: wat veel eerlijk in mijn tekst![]()
Marije_jiplover schreef:Ja, klopt, zo ekun je idd wel doorgaan.
Maar waarom is het wel geaccepteerd om paarden te houden en er op te rijden, mee te koersen, noem maar op, middels KI en/of hormoonbehandelingen drachtig te krijgen, maar zou een masker dat het eigen lichaam van de merrie een beetje fopt (wat je óók kunt bereiken door het dier op te stallen en met voldoende lux aan licht te houden) ineens een brug te ver zijn?
Hou nou toch op, heel bokt is altijd roomser dan de paus.
Niemand hier rijdt ooit met slof, geeft het dier nooit een corrigerende tik, rijdt altijd állemaal volledig correct, niet via rollkuren etc, ze krijgen allemaal het beste voer, het best lassende zadel en vooral, er gebeurt nooit iets dat níet natuurlijk is