Nieuw-Zeelandse Grand-Prix amazone gaat op de Lusitanotoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:05

readyornot schreef:
Ik vind hem persoonlijk wat gewoontjes lopen.
Waarom geen KWPNer veel meer kwaliteit. Dus meer kans op kwalificatie

Als liefhebber van Iberische paarden zijn dit reacties waar ik moe van word.
Een goede Iberiër is niets minder dan een goede KWPN-er. Anders, dat wel.
Zoals hierboven al aangegeven: op de OS had Rubi verweg de beste piaffe. Daar kan menig KWPN-er van dromen.
En een KWPN-er is niet het enige sportpaard.

Anoniem

Re: Nieuw-Zeelandse Grand-Prix amazone gaat op de Lusitanotoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 07:25

Met alleen piaffe kom je er niet BrankaZ. Vond Rubi persoonlijk niks aan en totaal uit verhouding. Wel iets verbeterd sinds de laatste keer dat ik 'm zag, toen liep 'ie compleet in 2 helften. := . Maar daarom noem ik hem niet direct een houten klaas. :=

En als jij al moe wordt van deze reactie, ga dan eens na hoe moe wij worden van reacties als die van eerdergenoemden in dit topic.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 07:50

Nou, Rubi liep super ontspannen de baan door, niks hectisch en hele mooie uitgestrekte èn verzamelde gangen, ik vond hem op deze OS zelfs veel beter dan Fuego die veel hectischer overkwam dan anders. Naar mijn mening is hij sterk ondergewaardeerd. Voor mij was hij de ontdekking van de OS :j

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 07:54

We kunnen niet van een iberisch ras een warmbloed sportpaard maken , niks met de kwaliteit van het paard te maken , een ras heeft raskenmerken , zijn mensen die het mooi vinden en andere weer niet maar weet wel dat als een paard geen kwaliteit heeft hij niet bij de kur van de OS zit. Kom op hoeveel mensen halen GP niveau ? Hoeveel mensen hier hebben op een paard gepiaffeerd ?

Meeste landen vinden dat showen juist mooi en maakt de dressuur ook wat leuker en bekender voor de niet paardenmensen die als ze bij ons op stal komen toch de barokkies het mooiste vinden :D

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:05

De Iberische rassen zijn ook mijn grote liefde. Maar ik heb ook super genoten van Uthopia, Valegro en vroeger van Totilas! Zeer soepele paarden met fantastische beweging en zowel kunnen verruimen als verzamelen, zeker geen houten klaassen!!! Paarden als Parzival en vroeger Nadine..ja dat is idd helemaal mijn ding niet, die vind ik helemaal niet in verhouding, met die enge halsje etc. Tja ieder zijn ding...
Maar ook niet elk Iberisch paard vond ik goed. De Lusitano van de Brazilliaanse dame vond ik werkelijk helemaal niets.

In elk ras zijn goede en minder goede paarden te vinden en smaken verschillen, maar al deze paarden lopen daar, dus ze hebben allemaal kwaliteit.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:09

Nadine heb ik op HE gezien.. was geen houten klaas hoor :n geweldig dier!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:16

Ik snap volledig wat Cyrina bedoeld, ik houd ook eerder van de propperige, ronde warmbloed dan van de langgelijnde modellen als Parzival, Nadine etc. Dat zal ook wel zijn omdat ik van barokke paarden houd, die zijn namelijk ook rond en propperig :+
Maar over smaken valt niet te twisten toch?

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 10:42

Pletje123 schreef:
Nadine heb ik op HE gezien.. was geen houten klaas hoor :n geweldig dier!

Dat is jouw mening, maar ik vind dat paard extreem strak in het bovenlijf.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 11:33

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:00

Mijn Spaans is te slecht. Maar kan ook een filmpje op youtube herinneren waar die 2 hun GPS langs/over elkaar waren gelegd om de verschillen en overeenkomsten te laten zien.

Idra schreef:
Nou, Rubi liep super ontspannen de baan door, niks hectisch en hele mooie uitgestrekte èn verzamelde gangen, ik vond hem op deze OS zelfs veel beter dan Fuego die veel hectischer overkwam dan anders. Naar mijn mening is hij sterk ondergewaardeerd. Voor mij was hij de ontdekking van de OS :j

Rubi viel mij tijdens de WEG in Kentucky voor de eerste keer op. Fijne ontspannen GP en GPS. Helaas niet goed genoeg om te starten in de kür. Keek daarom ook enorm uit om dat paard op de OS te zien.

Idra schreef:
Ik snap volledig wat Cyrina bedoeld, ik houd ook eerder van de propperige, ronde warmbloed dan van de langgelijnde modellen als Parzival, Nadine etc. Dat zal ook wel zijn omdat ik van barokke paarden houd, die zijn namelijk ook rond en propperig :+
Maar over smaken valt niet te twisten toch?

Hier nog iemand. En dan is het erg jammer dat mensen die een warmbloed voorkeur hebben, meteen beginnen over minpunten waardoor ze het niet zouden redden op het hoogste niveau.
Grappig, want de laatste tijd zie je gelukkig regelmatiger. Ik geniet er van.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:18

Branka , Rubi heeft de kur wel gereden hoor , is Grandioso (PRE) die de kur niet gereden heeft.

Al mijn puberleerlingen waren helemaal weg van de muziek trouwens :D

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:25

Volgens mij 2 jaar geleden niet. Wel dit jaar op de OS. Muziek was apart. Paste niet helemaal bij elkaar, wel bij de gangen.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:06

Sorry verkeerd gelezen dacht dat je het over de OS had

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:46

BrankaZ schreef:
Hier nog iemand. En dan is het erg jammer dat mensen die een warmbloed voorkeur hebben, meteen beginnen over minpunten waardoor ze het niet zouden redden op het hoogste niveau.
Grappig, want de laatste tijd zie je gelukkig regelmatiger. Ik geniet er van.

Je bedoelt, zoals Iberische paarden-fans meteen beginnen over veralgemeningen over het karakter van de warmbloeden en hun "horkerige houten bewegingen"?

Nah meis, je zal altijd zulke reacties tegen komen. :)
Ik kan genieten van een Lusitano maar ook van zo'n "houten klaas". :j
Zolang het paard kwaliteit toont, kan ik er van genieten, ongeacht het ras.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:52

Ik snap het principe van paarden uitschelden niet zo....
Elk paard is goed genoeg, echter niet altijd goed genoeg voor ons. En dat laatste is grove zelfoverschatting.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 15:57

Ik fok 'houten klazen' (ahum, dat zijn het dus echt niet) en geniet ook van een mooi Iberisch paard; dat kan gewoon hoor, tsjong! :+ Leuk dat deze amazone eens een kijkje in een andere keuken neemt, ben benieuwd! :)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 18:44

Even voor de goede orde; Iberische paarden zijn ook warmbloeden, alleen stamboekrassen ipv stamboekregisters. En dus gesloten voor inmeng van andere stamboeken.

Jus leuk stukje! Mijn Spaans is niet zo goed dat ik elk detail snap maar de hoofdlijnen wel.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:06

Ja das waar maar warmbloeden is een makkelijkere naam voor de kwpners, duitse paarden en andere sportpaardstamboeken :)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:16

Ja dat snap ik. Maar een tijdje geleden viel ik bijna van mijn stoel toen iemand dacht dat het koudbloeden zijn, die gedachte schijnt er soms te zijn... 9maar dan hebben ze er nog nooit een gereden :D )

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:22

jaja warmer zijn ze er niet :D

Snap ook niet het afkraken van rassen tenminste kwpn is eigenlijk geen ras :D (sorry kon het niet laten en ik heb er 2 van mezelf en op stal staan er ook zeker 6 )

Een liefhebber van bijv Friezen zouden het toch ook prachtig vinden dat er 1 mee zou lopen op de OS , kunnen jullie dat russische paard nog herrinneren een schimmel een troton van olav oid vond ik ook heel goed.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:27

Als ik een KWPN-fan wil plagen: "Tja, eigenlijk zijn het warmbloed-vuilnisbakken zeg maar." Gniffel

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:10

jus schreef:
jaja warmer zijn ze er niet :D

Snap ook niet het afkraken van rassen tenminste kwpn is eigenlijk geen ras :D (sorry kon het niet laten en ik heb er 2 van mezelf en op stal staan er ook zeker 6 )

Een liefhebber van bijv Friezen zouden het toch ook prachtig vinden dat er 1 mee zou lopen op de OS , kunnen jullie dat russische paard nog herrinneren een schimmel een troton van olav oid vond ik ook heel goed.

Balagur!!! Die had de beste piaffe ooit in de sportdressuur!

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:30

Iid Balagur is toch fantastisch om zulk soort paarden op dit niveau zien te lopen even een filmpje gezocht

http://www.youtube.com/watch?v=4cE_O9tKnCA

Balagur is the little stallion who could. He started as a circus horse, where it seems his owners were not so concerned about his welfare and condition. He was bought by the mounted police, and stayed in service until the age of ten. He caught the eye of the late Elena Petushkova at a parade, and she decided to buy him and thus beginning his career as a dressage horse. He is nineteen this year.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:11