Arabische Poolse showmerrie ruilt voor vier ton van eigenaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:40

Colway schreef:
Een paard is lelijk als het compleet uit verhouding is, dit is gewoon een mooie merrie. Rank ja, maar absoluut een mooie arabische show merrie

Ik hou totaal niet van fjorden en haflingers, toch kan ik ook wel zien wanneer een Fjord voor zijn ras mooi is

zeggen dat dit paard lelijk is, vindt ik dus een beetje flauw en misplaatst

Eens. Dit paard is absoluut niet lelijk, maar goed, als je niks van de verschillende bouwtypes afweet, dan kan je best zeggen dat een paard als deze lelijk vind. Maar naar de standaard van het ras is het gewoon een goed gebouwd paard. Je kan hoogstens zeggen dat je niet van die standaard houdt, en er dus niks mee hebt. Bovendien is dit nou eenmaal de manier van showen, en geloof me, de meeste hebben er flink lol in.

Bovendien is een Arabier helemaal niet hittepetitterig, de meeste zijn juist heel moedig en zullen eerder op iets engs af lopen om uit te vinden wat het is als andere rassen. Iets wat ik erg waardeer in mijn mixje, naast dat hij snel leert en heel erg gericht is op mij. Lief naar iedereen, maar er is maar 1 baas.

Collie2008

Re: Arabische Poolse showmerrie ruilt voor vier ton van eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 10:58

Ook zo'n vooroordeel inderdaad dat het nerveus snuivende paarden zijn die overal van schrikken. Vind ze juist robuust, maar wel gevoelig (en dat is iets anders dan zeikerig of nerveus)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:27

Als op en top AV liefhebber vind ik ieder ras zijn charmes hebben.
Dat ik met een bepaalde ras niet je van het heb is een ander verhaal, maar lelijk zou ik niet zo snel zeggen :)

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:30

Ik vind het echte schoonheden hoor, alleen de manier van voorbrengen niet zo en ook die dikke boertjes die ze voorbrengen passen er niet erg bij. Ik vind het echt edele merries met knappe gezichtjes!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:04

Colway schreef:
Ben er helemaal niet zo erg fan van, ik vind het sprookjesachtige paarden, maar ze doen me verder niet echt 'wat'. Ik hou dan ook meer van type paarden als holsteiners en hannoveranen of de forsere gebouwde springtypische KWPN's. Of Rijtypische tuigpaarden (KWPN) Groot, fors, krachtig maar lenig

Ik doelde niet op jou maar op degene waar jij op reageerde, die deze merrie lelijk noemde maar andere arabieren wel mooi vind. Dan vraag ik me af watvoor arabieren dat zijn, aangezien deze merrie al van een wat zwaarder type is, geen heel overdreven dish ed heeft.
kimberleyhof schreef:
ik keek trouwens mijn ogen uit toen ik zag hoe ze die beesten showen,, beetje met een zweep voor hun neus zwaaien.. bizonder!!

Ze slaan met de zweep in de lucht om het paard attent te maken zodat hij zich opstelt, ze zijn hierop getraind dus weten precies wat ze moeten doen. Staat het paard goed dan steekt de voorbrenger zijn hand met het handvat van de zweep naar voren waar het paard op 'target', hals maakt, oortjes erop.
Het lopen doen ze aan een lange lijn zodat het paard zichzelf goed laat zien, ze jutten hem op zodat hij showt en laten hem dan om zich heen lopen tot hij zich goed laat zien (dus niet galoppeert) voor ze de lange zijde op gaan.

Het is best intressant om eens naar zo'n keuring te gaan, het voorbrengen en alles er omheen is echt een bezienswaardigheid.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:06

Ben ook wel eens naar keuringen geweest met vrienden die hun merrie en veulen voorbrachten. Was inderdaad interessant en ik mag toch aannemen dat mensen zelf kunnen bedenken dat:

Citaat:
Ze slaan met de zweep in de lucht om het paard attent te maken zodat hij zich opstelt, ze zijn hierop getraind dus weten precies wat ze moeten doen. Staat het paard goed dan steekt de voorbrenger zijn hand met het handvat van de zweep naar voren waar het paard op 'target', hals maakt, oortjes erop.
Het lopen doen ze aan een lange lijn zodat het paard zichzelf goed laat zien, ze jutten hem op zodat hij showt en laten hem dan om zich heen lopen tot hij zich goed laat zien en dus niet galoppeert.

Of ben ik nou te positief ingesteld :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:14

Het zou je verbazen :P

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:59

Ik denk (ik weet wel zeker) dat er op dit moment in Polen de MOOISTE arabieren gefokt worden (met uitzonderingen uiteraard). Kom eind september naar Aachen en geniet van het poolse geweld (zeker bij de senior merries) Om van te watertanden <3 Deze denderen en showen door de ring en hebben er plezier in. De foto's die hier in het artikel staan zijn ERG ongelukkig genomen, maar neem van mij aan dat het een TOPMERRIE is, drachtig van Shangai EA (WH Justice). Ben benieuwd naar het resultaat.

De merrie die in 2008 voor 1,2 milj. verkocht is was Kwestura ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:38

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:58

Ik denk dat de mensen die zo afgeven op arabieren helemaal nooit intensief met een arabisch volbloed zijn omgegaan....al mijn arabiertjes zijn rustig, koel en hebben zeer zacht, gevoelig en moedig karakter. Zij gaan voor mij èn mijn gezin door het vuur, horen bij de familie.

Sommige arabiertjes zijn heel fijn van bouw, sommige heel grof, mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de wat robustere types.

Alhoewel Ik de merries waar het over gaat prachtig vind....

ALs ik het zoveel geld zou hebben als die sjeiks, of als de vrouw van de drummer van de Rolling Stones zou ik het ook wel weten......

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:43

Mijn AV zijn zelfs behoorlijk lui :+
Behalve in de show ring :D

dus eigenlijk perfect showy in de ring...koel onder het zadel :D