Ruiter ten val bij moderne vijfkamp Olympische Spelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadySpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:37

Ik vind niet dat er zo gereden kan worden... Dan kan half bokt wel naar de OS. Waardeloos dit!

Mioux

Re: Ruiter ten val bij moderne vijfkamp Olympische Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 08:48

Snap inderdaad niet waarom ze niet hebben gezegd rot jij maar op uit de ring, als jij denkt zo te kunnen rijden dan hoor je hier niet thuis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:21

Dit moet inderdaad snel gestopt worden, wtf. :oo

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:38

Dit heeft toch niets met sport te maken. Meteen stoppen met deze discipline.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:01

Bah :r

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:28

nee dit doet je ogen geen goed...

en je hart ook niet...bah! arme paardjes!!!!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:08

Jemig, dit is topsport?! Prima als die mensen zo'n vijfkamp willen doen, maar vervang dit onderdeel met paarden dan door een sport waarbij er geen dieren betrokken zijn als de sporters er niet erg vriendelijk mee omgaan. Ik snap werkelijk niet dat dit wordt geoorloofd als olympisch niveau. Ik ga er vanuit dat als je zo'n vijfkamp doet, dat je dan in alle 5 de onderdelen op topniveau (of in ieder geval een acceptabel niveau) presteert en dat is hier met het 'springen' zeker niet het geval. Prikken met die sporen, trekken aan die teugels :n Kunnen we als bokkers niet iets doen om het IOC hier kritisch naar te laten kijken? Een petitie of iets? Wat doet FEI hier eigenlijk mee? Ik zou het erg vinden als dit over 4 jaar gewoon nog op het programma staat.

KylaLover schreef:
niveau van de ruiters is inderdaad erg laag. Rijden ook niet bepaald vriendelijk sommigen. Maar wat dachten we van onze eigen B-ruiters in de springparcoursen? Paar maanden geleden was ik ergens kijken en daar zag ik wat betreft rijden gelijke dingen voorbij komen hoor.
Hindernissen zijn volgens mij ook nog vergelijkbaar met hoogte van de B.

Daar heb je een goed punt, ook daar wordt je niet al te blij van als je ziet hoe er af en toe gereden wordt. Bij deze vijfkamp zou dit olympisch niveau zijn, maar het zit dus eigenlijk op B-niveau. Daar kan ik prima mee leven, maar het is niet eens goed B-niveau, maar onvriendelijk. Bij de B-ruiters is het hopelijk zo dat ze gaandeweg leren zich in het paard te verdiepen en om vriendelijker te rijden, dan kunnen ze van daaruit beter een parcours rijden en verder komen. Bij de deelnemers aan de vijfkamp ben ik bang dat er geen verbetering ontstaat zolang er niet van hogerop ingegrepen wordt. Als iedereen daar onvriendelijk B-niveau rijdt dan hebben die sporters waarschijnlijk niet heel erg de motivatie om zich te gaan verdiepen in de paarden en vriendelijker te leren rijden want met de manier waarop ze nu rijden, komen ze er ook wel en het is maar 1 onderdeel van de vijfkamp. Bij beide groepen is verbetering hard nodig denk ik (hoewel er zeker ook B-ruiters zijn die wel heel vriendelijk rijden), maar deelnemers aan de olympische spelen hebben ook nog eens een voorbeeldfunctie en het voorbeeld dat bij de vijfkamp gegeven wordt op het gebied van paardensport is echt onacceptabel.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:17

Ik heb de val inderdaad gezien, en ben van mening dat als er een goede ruiter op had gezeten, het paard absoluut niet om was geklapt. Ze ging niet mee na voren toen het paard begon te steigeren en ze wist duidelijk niet wat ze er mee moest doen.
Rare sport is het zeker.
Ik ben nu op eurovision aan het kijken, er zitten zeker wel goede ruiters tussen (geen topsport niveau, maar rijden de paarden wel oké), maar er zitten me ook wat ruiters tussen, waarvan ik me afvraag wat ze er doen.

Edit: Las in dit topic dat ze niet met sporen reden? Nou dat gebeurd zeker wel.
Edit2: Ik kijk niet alles, maar de vrouwen rijden dramatischer dan de mannen -O-

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:27

ik denk dat het een geval is van: als ik nog even snel leer paardrijden voor de os zit er misschien nòg wel een medaille in., ik snap heel goed dat een on ervaren ruiter niet weet wat die moet doen op een vreemd paard.
misschien is het een idee om er 6kamp van te maken, en voor de jumping een dressuurproef laten doen, iedereen beneden een bepaalde score gewoon niet laten springen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:31

Retlaw schreef:
Dat die kerel van t paard valt is eigen schuld dikke bult, gelukkig is hij er nog goed vanaf gekomen.
wat doen die mensen ook paniekerig om dat paard ineens te vangen, je kan zien dat t paard daar alleen maar van flipt.

Het paard moet snel gevangen worden omdat de ruiter er terug op moet kruipen en verder rijden, maar ook de tijd blijft verderlopen.

Ik zeg niet dat ik dit goedkeur, ik geef enkel de reden waarom er "paniekerig" achter het paard aangelopen wordt.

Gisteren was er ook een vrouw die er bij de tweede sprong van de driesprong afviel, maar aan de hals bleef hangen terwijl het paard de derde sprong uit zichzelf nam.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:32

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:41

haha die valt er gewoon af omdat haar paard over de hindernis sprong :").

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:50

Jeetje wat een naar gezicht...
Ken deze sport ook helemaal niet..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:02

Heb er nu een paar gezien, maar die paarden kijken echt bang in hun ogen...
Bah verschrikkelijk.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:07

Mjetterd schreef:
Nou ik kijk nu een ruiter, 1 val, 4 weigeringen en toen sloeg ze de hindernis maar over..
Hier te zien:
http://www.eurovisionsports.tv/london2012/index.html
Dan 'pentathlon' intypen bij zoeken, en dan de vrouwen (W)
Is bij 7:30 ongeveer.

Jaja, ik heb hem dan eindelijk gevonden.
Wie de rit wil zien van die nare val:
Zelfde als hierboven, maar dan in plaats van vrouwen, de mannen (M)
Dan kijken vanaf 8:23:15

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:08

Gini schreef:
Retlaw schreef:
Dat die kerel van t paard valt is eigen schuld dikke bult, gelukkig is hij er nog goed vanaf gekomen.
wat doen die mensen ook paniekerig om dat paard ineens te vangen, je kan zien dat t paard daar alleen maar van flipt.

Het paard moet snel gevangen worden omdat de ruiter er terug op moet kruipen en verder rijden, maar ook de tijd blijft verderlopen.

Ik zeg niet dat ik dit goedkeur, ik geef enkel de reden waarom er "paniekerig" achter het paard aangelopen wordt.

Tijd was nog niet gestart :)

edit: Oh toch wel...
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 13-08-12 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:09

Bentleyyy schreef:
Een Canadese mocht jumping niet starten omdat haar paard een wondje op zijn kroonrand had, dit paard valt achterover en iedereen vindt het normaal dat die nog een heel parcours moet springen? Ik vind het echt verschrikkelijk dit. De paarden zijn geleend en moeten dus met een onbekende ruiter op hun rug in zo een immense indrukwekkende piste gaan springen. En nog maar te zwijgen over de rijkunsten van die ruiters... :(

Sterker nog, dit paard viel niet alleen maar liep na de valpartij gewoon ronduit kreupel. Het was overigens ook niet het enige paard wat kreupel liep waar gewoon mee werd gesprongen.

Verder helemaal eens met de rest. Dit onderdeel kunnen ze beter schrappen. Niet goed voor de paarden en ook niet voor het imago van de paardensport.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:11

Gini schreef:
Retlaw schreef:

Gisteren was er ook een vrouw die er bij de tweede sprong van de driesprong afviel, maar aan de hals bleef hangen terwijl het paard de derde sprong uit zichzelf nam.

Yes dat begreep ik ook wel, maar daaruit blijkt wel dat ze alleen maar bezig zijn met de score en hun eigen gewin en niet met het paard...

inderdaad de basisruiter brengt het er niet beter vanaf, althans een deel. Zeker ook heel veel basisruiters die ik zie rijden en t er super fijn uit ziet. Maar dit heeft niks te maken met olympische sport vind ik.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:13

MarliesR schreef:
Bentleyyy schreef:
Een Canadese mocht jumping niet starten omdat haar paard een wondje op zijn kroonrand had, dit paard valt achterover en iedereen vindt het normaal dat die nog een heel parcours moet springen? Ik vind het echt verschrikkelijk dit. De paarden zijn geleend en moeten dus met een onbekende ruiter op hun rug in zo een immense indrukwekkende piste gaan springen. En nog maar te zwijgen over de rijkunsten van die ruiters... :(

Sterker nog, dit paard viel niet alleen maar liep na de valpartij gewoon ronduit kreupel. Het was overigens ook niet het enige paard wat kreupel liep waar gewoon mee werd gesprongen.

Waar zie jij dit paard kreupel lopen? Ik kan het niet vinden hoor?
Niet om het goed te praten, maar ging er even op letten en zag het niet.

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:14

Marjoow schreef:
Serieus, 212 strafpunten?

Hoogste is 440 geweest.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:18

MandyR_ schreef:
Marjoow schreef:
Serieus, 212 strafpunten?

Hoogste is 440 geweest.

Ik keek er net 1 die had 496 :').
Mandy, wat een geniale avatar _/-\o_

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:20

Oh kan ook :')
Haha dankje!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:21

Rare sport, op deze manier kan ik ook mee gaan doen aan de OS, moet ik alleen even de andere 3 sporten leren (schieten kan ik namelijk al) Laat die ruiters eerst eens even goed springles (uberhoud lessen) volgen voordat ze op een paard gaan springen. :r

Als er ooit iets wordt gestart om dit tegen te gaan, neem contact op, want ik doe mee. Dit hoort niet.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:22

Ik heb het bij toeval gezien. Het werd niet op tv uitgezonden volgens mij, ik kon het iig nergens vinden. Maar bij toeval zagen we het via internet op de live stream van nos.
Walgelijk vond ik het. Dat de basisruiters zo rijden weet ik, maar die laat je toch ook niet meedoen aan de OS?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:26

Ik heb er net eentje gekeken, maar die ziet er toch niet volledig onervaren uit hoor.. vind 't nog best een aardig parcous, dat doe ik ze niet meteen na hoor :P