Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KylaLover schreef:niveau van de ruiters is inderdaad erg laag. Rijden ook niet bepaald vriendelijk sommigen. Maar wat dachten we van onze eigen B-ruiters in de springparcoursen? Paar maanden geleden was ik ergens kijken en daar zag ik wat betreft rijden gelijke dingen voorbij komen hoor.
Hindernissen zijn volgens mij ook nog vergelijkbaar met hoogte van de B.
Retlaw schreef:Dat die kerel van t paard valt is eigen schuld dikke bult, gelukkig is hij er nog goed vanaf gekomen.
wat doen die mensen ook paniekerig om dat paard ineens te vangen, je kan zien dat t paard daar alleen maar van flipt.
Mjetterd schreef:Nou ik kijk nu een ruiter, 1 val, 4 weigeringen en toen sloeg ze de hindernis maar over..
Hier te zien:
http://www.eurovisionsports.tv/london2012/index.html
Dan 'pentathlon' intypen bij zoeken, en dan de vrouwen (W)
Is bij 7:30 ongeveer.
Gini schreef:Retlaw schreef:Dat die kerel van t paard valt is eigen schuld dikke bult, gelukkig is hij er nog goed vanaf gekomen.
wat doen die mensen ook paniekerig om dat paard ineens te vangen, je kan zien dat t paard daar alleen maar van flipt.
Het paard moet snel gevangen worden omdat de ruiter er terug op moet kruipen en verder rijden, maar ook de tijd blijft verderlopen.
Ik zeg niet dat ik dit goedkeur, ik geef enkel de reden waarom er "paniekerig" achter het paard aangelopen wordt.
Bentleyyy schreef:Een Canadese mocht jumping niet starten omdat haar paard een wondje op zijn kroonrand had, dit paard valt achterover en iedereen vindt het normaal dat die nog een heel parcours moet springen? Ik vind het echt verschrikkelijk dit. De paarden zijn geleend en moeten dus met een onbekende ruiter op hun rug in zo een immense indrukwekkende piste gaan springen. En nog maar te zwijgen over de rijkunsten van die ruiters...
Gini schreef:Retlaw schreef:Dat die kerel van t paard valt is eigen schuld dikke bult, gelukkig is hij er nog goed vanaf gekomen.
Het paard moet snel gevangen worden omdat de ruiter er terug op moet kruipen en verder rijden, maar ook de tijd blijft verderlopen.
Ik zeg niet dat ik dit goedkeur, ik geef enkel de reden waarom er "paniekerig" achter het paard aangelopen wordt.
Gisteren was er ook een vrouw die er bij de tweede sprong van de driesprong afviel, maar aan de hals bleef hangen terwijl het paard de derde sprong uit zichzelf nam.
MarliesR schreef:Bentleyyy schreef:Een Canadese mocht jumping niet starten omdat haar paard een wondje op zijn kroonrand had, dit paard valt achterover en iedereen vindt het normaal dat die nog een heel parcours moet springen? Ik vind het echt verschrikkelijk dit. De paarden zijn geleend en moeten dus met een onbekende ruiter op hun rug in zo een immense indrukwekkende piste gaan springen. En nog maar te zwijgen over de rijkunsten van die ruiters...
Sterker nog, dit paard viel niet alleen maar liep na de valpartij gewoon ronduit kreupel. Het was overigens ook niet het enige paard wat kreupel liep waar gewoon mee werd gesprongen.