Eigenaar slachthuis ontkent slachten zieke paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 08:54

@ terpentijn: Waar kan de rendac dan mee sjoemelen? (door vervelende sterfgevallen op stal ben ik de laatste tijd veel bezig met 'wat te doen na de dood' en vond, tot jou reactie, de individuele ophaaldienst wel wat. Niet dus?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:23

franka75 schreef:
zo zeg das wel erg, jollie

En dan ben ik nog heel erg om te denken : Als mijn paard maar snel en pijnloos sterft!

Dáárna pas denk ik aan de dingen die erna komen...Maar alles moet gewoon geregeld zijn!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 13:53

Mijn DA schreef Buut voor en gelijk werd het in het paspoort gezet!
Ik vind dat je als eigenaar zelf op dit soort dingen moet letten en je erin moet verdiepen.
Ook denk ik dat je een goede DA hebt wanneer ze hier gelijk op reageren en het in het paspoort zetten!
Daarnaast blijven wij altijd zelf bij onze paarden tot ze geschoten zijn!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:05

Fanniehh schreef:
In het Brabants Dagblad stond vandaag een uitgebreid artikel, ook met naam van de betrokken handelaar (tamelijk bekend ruiter in onze kring). De betrokkenen steken hun hoofd in het zand en wijzen elkaar de zwarte piet toe, maar het is schandalig dat men met paarden dezelfde trucjes uit gaat halen als met auto's (omkatten?). Wat betreft de buut en/of andere medicijnen, deze zijn bij ons (nog) nooit in het paspoort vermeld. Ik heb hier weleens naar gevraagd, maar was volgens arts niet nodig omdat onze pony's (op eigen verzoek) sowieso niet naar slacht tbv menselijke consumptie kunnen.

Dan moet nog steeds in het paspoort vermeld worden dat je paard uitgesloten wordt voor de slacht !!! Niemand kan nl garanderen dat jouw pony over 2 jaar nog van jou is. Ook als eigenaar heb je hieromtrent verantwoordelijkheden mijn inziens.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 14:09

ElCamino schreef:
Mijn DA schreef Buut voor en gelijk werd het in het paspoort gezet!
Ik vind dat je als eigenaar zelf op dit soort dingen moet letten en je erin moet verdiepen.
Ook denk ik dat je een goede DA hebt wanneer ze hier gelijk op reageren en het in het paspoort zetten!
Daarnaast blijven wij altijd zelf bij onze paarden tot ze geschoten zijn!

_/-\o_ Eigenaar naar mijn hart die hier spreekt ;)

Er wordt steekproefsgewijs onderzoek gedaan op paardenvlees op verboden middelen. Als er hier een positief resultaat uitkomt ben je ook als eigenaar verantwoordelijk (naast het slachthuis), dus inderdaad is het iets waar je je als eigenaar ook in dient te verdiepen. Zeker als je je paard ook als consumptiedier wil laten eindigen.