Gini schreef:Mooi opiniestuk: http://www.equestro.be/2012/08/opinie-d ... er-pardon/
Hierin herken ik een post van een Bokker in het andere topic terug. Blijkbaar leest deze opinieschrijver ook mee op Bokt
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gini schreef:Mooi opiniestuk: http://www.equestro.be/2012/08/opinie-d ... er-pardon/

Mowoah schreef:Ik ben het ook eens met BloodyMary, helemaal.
Allebei de ruiters (Adeline en Charlotte) hadden geen perfecte proef. Dressuur is en blijft een jurysport en daar kunnen we denk ik altijd over blijven struikelen. We kunnen het ook zo zien: Er is nog ruimte voor verbetering en dus veeeel betere/mooiere proeven in Rio?
Pff, nog 4 jaar wachten, 't is nu al spannend
petraaken schreef:Voor Parzival waren het zijn eerste en enige spelen. In Rio is hij 19 het zou mij echt verbazen als hij dan nog mee doet. In 2014 zijn de volgde WEG en dan zie ik hem wel nog kans maken om te schittren maar dat zou dan wel eens zijn laatste grote kampioenschap kunnen zijn.
Weidebloem schreef:Gister in het journaal een leuke opmerking gehoord van een engelze twitteraar, iets in de trand van; Als je de Nederlandse dressuurruiters niet eerlijk beoordeeld worden hun hockeymannen boos en winnen ze met 9-2! Vind het echt een coole opmerking!![]()
lekker ihkv OS zeeslagje spelen. petraaken schreef:Laura had een mooie kur maar inderdaad haar grote hulpen storen enorm. Al kan ik me voorstellen dat het met zo'n tank van een Mistral wel nodig is.

purkie schreef:Gini schreef:Voor Adelinde heb ik idd alle lof. Zij zal ook wel gevloekt hebben, maar ze houdt de eer aan zichzelf ipv met modder te gaan gooien.
dat is ook niet aan Adelinde om daar nu uitspraken over te doen, Sjef mag wel iets laten blijken en mensen als Wim Ernes, Jan Peeters dragen een verantwoordelijkheid .
Citaat:Jury voorzitter Stephen Clarke gaf tijdens de persconferentie na de uitslag uitleg over de top drie. Adelinde liet veel kracht en expressie zien, maar voor ons moest er meer lichtheid en gedragenheid zijn.
Citaat:The starting piaffe and passage, which sweetly matched The Great Escape, was soft and nice but lacked some boldness. The extended trots were phenomenal and the half passes had major cross over. The collected and extended walk were well ridden. The two tempi's on a curved line upped the degree of difficulty as well as the passage half passes followed by trot half passes in the opposite direction. The double pirouettes were nicely on the spot. Charlotte delivered a very secure ride which missed some sparkle but excelled in harmony. The horse was up in the bridle and the contact was consistent and steady even though the left snaffle rein was once again tighter. The only small hiccup in the test came at the end when Dujardin rode a transition from extended canter to a piaffe pirouette. Valegro struggled to find the rhythm.
Citaat:Parzival had tons of bounce in the piaffe and passage, forwardness in the extensions and ground cover in the half passes, but correctness and purity of gaits got lost in translation. In piaffe and passage the horse was croup high and pulled his hocks up instead of taking the weight on the hindquarters. In the trot extensions the hind legs were more out than under and unfortunately today the contact was very strong again with the horse having a gaping mouth throughout the test. The tempo and rhythm of the piaffe-passage were super and the walk tour was very well ridden. The highlight of the test were as usual the straight, uphill flying changes and very little can be remarked on Adelinde's precise riding of the floorplan of her kur.
Neonlight schreef:Citaat:Jury voorzitter Stephen Clarke gaf tijdens de persconferentie na de uitslag uitleg over de top drie. Adelinde liet veel kracht en expressie zien, maar voor ons moest er meer lichtheid en gedragenheid zijn.
En deze woorden snap ik dus totaal niet. Dan had juist een Anky veel hogere punten moeten scoren dan die 82.000 % en boven Charlotte moeten eindigen (en zeker boven die trapproef van Laura).
Valegro heeft zeker een hele mooie stille aanleuning, maar kwam totaal niet tot gedragenheid. Sterker nog, hij boorde zich bijna in de grond zo zwaarmoedig als hij liep, zeker in het galopgedeelte. Ook terug te zien in de algehele houding. Bij gedragenheid en oprichting horen de oren toch echt het hoogste punt te zijn, dat was bij Valegro totaal niet het geval. Iemand die in de basissport Z rijdt krijgt met deze houding zwaar puntverlies op ieder onderdeel, omdat er totaal geen oprichting was.