OS: Goud voor Dujardin, zilver voor Adelinde (+filmpjes)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:41

vilheide schreef:
Zowel Valegro als Utopia worden na de spelen waarschijnlijk verkocht.
Dus voor iedereen die denkt dat hij of zij het beter kan,...... :D :D :D

_O-

Charlotte heeft terecht gewonnen in mijn ogen.
Vind het een heel fijn beeld, en voor mij maakt dat heel veel goed, zelfs een fout!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:42

Haha geweldig al die kwaadaardige reacties hier :D ben blij voor Charlotte, super gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:42

Janine1990 schreef:
Uch uch, iets met een pot en een ketel :D

Geweldige proef van Charlotte!
Net op Nederland 1 een hele uitleg van Mariëtte Sanders over die laatste fout van Charlotte. Die valt in een grijs gebied en kan niet volledig worden meegenomen in de jurering.

Pcies! Ze heeft gewoon terecht gewonnen imo, alle dagen de beste en ook de laatste! In de kur valt zo'n fout idd veel minder zwaar dan in de GP en GPS, maar werkelijk iedereen valt over die ene fout :n

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:43

Agossie schreef:
NinaCharlie schreef:
sterke proef + thuisland + geliefde combinatie = goud :')

Plus bombastische muziek en allemaal afgeleid van het Engelse volkslied. Zij gewoon een stelletje chauffinisten.

In mijn ogen had Adeline Goud moeten krijgen. Ze was ècht beter. In alles. En geen fouten.

Vind ik ook. Ik kan er met mijn kop niet bij!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:43

vilheide schreef:

_O- _O-

Zonder gekheid, aan Totilas kunnen we zien dat het toch echt de combinatie is die het doet en dat een goed paard onder je kont nog niets zegt.

corina21

Re: OS: Goud voor Dujardin, zilver voor Adelinde (+filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:44

heb ervan genoten ze hebben het verdient.

Retlaw

t zal er ook vanaf hangen hoe lang je al combinatie bent vermoed ik, en hoeveel er gereden en gesleuteld is. leeftijd paard, instelling paard (en uiteraard diegene die er op zit)

en dan bedoel ik hoe lang je een combi bent alvorens het paard verkocht wordt.

ik was wel helemaal in love trouwens op het hoofdje van valegro bij de prijsuitreiking!
Laatst bijgewerkt door Retlaw op 09-08-12 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

heleen88

ja idd aan het einde een grove fout maar kijk eens naar de rest! alles knalde gewoon en ik hou van een vriendelijke amazone met een mooie verbinding ze stuurde zo mooi rustig rond!, weet niet of jullie gezien hebben hoe de tong van parzival er uit zag en hoe hij er mee klapperde buiten de ring tijdens de controle, ik vind haar gewoon een stuk onviendelijker, en dat mag van mij ook best aan de punten te zien zijn, mischien nodig bij dat paard maar ik word er ook op afgestraft als ik met meer spanning mijn proef door rij, en harder ben in mijn handen ,staat dan ook onder mijn coupon en als ik een wedstrijd rijd met meer onstspanning en vriendelijker in de aanleuning kun je dat ook weer aan de punten zien.

xMercury

milou123 schreef:
vilheide schreef:

_O-

Charlotte heeft terecht gewonnen in mijn ogen.
Vind het een heel fijn beeld, en voor mij maakt dat heel veel goed, zelfs een fout!

Ja helemaal waar!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:45

Relaxed schreef:
Janine1990 schreef:
Uch uch, iets met een pot en een ketel :D

Geweldige proef van Charlotte!
Net op Nederland 1 een hele uitleg van Mariëtte Sanders over die laatste fout van Charlotte. Die valt in een grijs gebied en kan niet volledig worden meegenomen in de jurering.

Pcies! Ze heeft gewoon terecht gewonnen imo, alle dagen de beste en ook de laatste! In de kur valt zo'n fout idd veel minder zwaar dan in de GP en GPS, maar werkelijk iedereen valt over die ene fout :n

Adelinde liet ook veel meer zien, muziek en proef liepen veel meer gelijk, galop van Valegro vond ik niet zo, die liep qua muziek constant achter de feiten aan. Nee ik vind het niet terecht dat Charlotte gewonnen heeft :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:47

maikeltje schreef:
Agossie schreef:
Plus bombastische muziek en allemaal afgeleid van het Engelse volkslied. Zij gewoon een stelletje chauffinisten.

In mijn ogen had Adeline Goud moeten krijgen. Ze was ècht beter. In alles. En geen fouten.

Vind ik ook. Ik kan er met mijn kop niet bij!

Adelinde oogde misschien mooi, maar als je paard in iedere oefening zo zijn kop erop zet krijg je in principe overal aftrek.
Dus misschien zag het er bij Charlotte iets minder spectaculair uit, het was wel veel correcter en met veel meer harmonie. Waar ik om eerlijk te zijn wél over val in dit topic (naast verschillende andere 'meningen') is dat Laura Bechtolsheimer zo bekritiseerd wordt. Nee, ik vind het ook geen fijn gezicht, maar wat me stoort is dat iedereen zoveel kritiek heeft op haar bitgebruik terwijl Adelinde misschien nog wel meer zit te 'prutsen' zoals ze dat hier zo mooi kunnen noemen. Dan vond ik eerder het spoorgebruik van Bechtolsheimer zorgwekkend, paard leek weinig impuls te hebben en ze moest het echt afdwingen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:47

maikeltje schreef:
Adelinde liet ook veel meer zien, muziek en proef liepen veel meer gelijk, galop van Valegro vond ik niet zo, die liep qua muziek constant achter de feiten aan. Nee ik vind het niet terecht dat Charlotte gewonnen heeft :n

Misschien ook even realistisch kijken naar de aanleuning van beide paarden. De HARMONIE van beide combinaties... Of het ontbreken ervan.

joyce B

Re: OS: Goud voor Charlotte Dujardin, zilver voor Adelinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:48

Ik vind het zo´n super fijn beeld van Charlotte en Valegro, zo eerlijk gereden en zo´n lichte en fijne aanleuning en zo lekker los door het lijf... Ik vind het echt verdiend, die gouden plak... Zou ontzettend jammer zijn als die combinatie ook weer uit elkaar wordt gehaald...

Adelinde verdiend zilver, maar vind ook wel dat je over de bronzen plak kunt discussiëren. Anky werd voor mijn gevoel ondergewaardeerd, en de anderen daarboven hadden eigenlijk allemaal wel ergens een foutje of impulsverlies. Ik had Helen Langehanenberg die bronzen plak ook wel gegund, jammer dat Damon Hill bijna letterlijk ging zitten in de piaffe. Het verschil met Laura Bechtolsheimer was maar klein!

Wat is dat trouwens toch met die dressuursport dat zodra je iets belangrijks gewonnen hebt, je je paard kwijt bent en overnieuw moet beginnen met een ander paard... Dat is toch niet leuk meer?
Het merendeel van de succesvolste combinaties gaat straks uit elkaar, vooral voor de jonge combinaties erg jammer!

Fitzroy

*edit* reactie op Maikeltje

Is je goed recht, maar het is nog altijd de jury die erover beslist. En van 6juryleden een 1e plek krijgen is niet voor andere uitleg vatbaar.
Wie zat er bij E trouwens?
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 09-08-12 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashley__

Tja, speculeren of t wel of niet terecht is. Ik denk dat daar zeven juryleden zitten die zeker de terechte winnares bovenaan hebben geplaatst. Galopgedeelte van Valegro is minder dan die van Parzival, maar dat heeft ze opgehaald met alle andere sterke onderdelen. En de fout in t grijze gedeelte...daar heeft ze geluk mee gehad..

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:49

Het was een super spannende wedstrijd, had het Adelinde zó gegund. Helaas is het net niet gelukt, maar met Valegro als winnaar ben ik ook tevreden.

Op naar RIO #2018 ! *\o/*

Anoniem

Bizzybijtje schreef:
Adelinde oogde misschien mooi, maar als je paard in iedere oefening zo zijn kop erop zet krijg je in principe overal aftrek.
Dus misschien zag het er bij Charlotte iets minder spectaculair uit, het was wel veel correcter en met veel meer harmonie. Waar ik om eerlijk te zijn wél over val in dit topic (naast verschillende andere 'meningen') is dat Laura Bechtolsheimer zo bekritiseerd wordt. Nee, ik vind het ook geen fijn gezicht, maar wat me stoort is dat iedereen zoveel kritiek heeft op haar bitgebruik terwijl Adelinde misschien nog wel meer zit te 'prutsen' zoals ze dat hier zo mooi kunnen noemen. Dan vond ik eerder het spoorgebruik van Bechtolsheimer zorgwekkend, paard leek weinig impuls te hebben en ze moest het echt afdwingen.

Eensch! In de GP is Adelinde imo ook enorm overgewaardeerd, ZOveel spanning en ZOveel kracht, nee, geen fijn beeld :n

Air

Janine1990 schreef:
maikeltje schreef:

Misschien ook even realistisch kijken naar de aanleuning van beide paarden. De HARMONIE van beide combinaties... Of het ontbreken ervan.

_O_

Verzet hoort op geen enkele manier goedgepraat te worden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:50

Ik zal nu heel Bokt wel over me heen krijgen maar ik snap sowieso niet dat ze zoveel punten krijgt. Moet je met zo'n aanleuning eens in de basissport rondrijden ......
Overigens geldt hetzelfde voor Bechtolsheimer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:51

joyce B schreef:
Ik vind het zo´n super fijn beeld van Charlotte en Valegro, zo eerlijk gereden en zo´n lichte en fijne aanleuning en zo lekker los door het lijf... Ik vind het echt verdiend, die gouden plak... Zou ontzettend jammer zijn als die combinatie ook weer uit elkaar wordt gehaald...

Adelinde verdiend zilver, maar vind ook wel dat je over de bronzen plak kunt discussiëren. Anky werd voor mijn gevoel ondergewaardeerd, en de anderen daarboven hadden eigenlijk allemaal wel ergens een foutje of impulsverlies. Ik had Helen Langehanenberg die bronzen plak ook wel gegund, jammer dat Damon Hill bijna letterlijk ging zitten in de piaffe. Het verschil met Laura Bechtolsheimer was maar klein!

Wat is dat trouwens toch met die dressuursport dat zodra je iets belangrijks gewonnen hebt, je je paard kwijt bent en overnieuw moet beginnen met een ander paard... Dat is toch niet leuk meer?
Het merendeel van de succesvolste combinaties gaat straks uit elkaar, vooral voor de jonge combinaties erg jammer!

Tsjah, niet alle topruiters erkennen talent???
Ik bedoel, Edward Gal kreeg Totilas te rijden toen Totilas 6 was, toen bracht hij echt nog geen 10.000 euro op. Hij had gewoon het grootste aandeel in het paard moeten kopen, zodat hij beslissingen kan nemen.

Anky kiest er niet voor niets voor om Bonfire en Salinero helemaal voor zichzelf te hebben...

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:53

Hahaha wij noemen de engelsen hier chauvinistisch, maar jeetje, moet je de Nederlandse reacties zien als we vinden dat "we" hadden moeten winnen :D Over de muziekkeuze van Dujardin...ls je een thuiswedstrijd rijdt dan PAK je toch ook uit qua muziek zoals Charlotte dat deed? Jemig, once in a lifetime, ik vond die muziekkeuze echt 24-karaats lef, erop of eronder, je rijdt voor goud, dan pak je punten waar je ze pakkken kan, en zo is dat lijkt mij ;)! Valegro toonde inderdaad wat moe en ik heb, hoewel ik het beeld lang niet altijd mooi vind, echt immense bewondering voor hoe Adelinde zo'n reusachtige, sensibele, OERsterke tank als Parzival uberhaupt krijgt rondgestuurd... Je zal het maar voor je neus krijgen als jury, twee zo nauwelijks met elkaar te vergelijken combinaties... Je doet 't toch nooit voor iedereen goed zullen we maar denken. Chapeau voor allebei! Ik kijk eigenlijk nooit zo, ben niet zo'n topsportmens, juist om dit gezeik eromheen altijd, maar van deze finalestrijd kreeg ik toch wel kippenvel...

Es_ther

Wordt Valegro ook verkocht? Dat wist ik niet!
Maar heb van beide küren genoten, en de muziek van Charlotte, wauw! Bij de pirouettes, echt wauw! De BigBen.
Adelinde & Parzival hebben het ook top gedaan samen :)!

Janine1990

Fitzroy schreef:
Ik zal nu heel Bokt wel over me heen krijgen maar ik snap sowieso niet dat ze zoveel punten krijgt. Moet je met zo'n aanleuning eens in de basissport rondrijden ......
Overigens geldt hetzelfde voor Bechtolsheimer.

Denk ook dat de FEI eens moet gaan nadenken over waar Anky al jaren voor pleit, een beter jureringssysteem, kijken naar het turnen, hoe werkt het daar? Kunnen we daar iets van overnemen? En niet doorgaan op deze voet...

Niet halthouden? Een 1, dat betekent niet getoond. En niet een 5, want dat betekent voldoende.
En zo voor elke oefening, punt naar wat er in het boekje staat.

Of ga een richtlijn schrijven voor het punten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:54

Prisca schreef:
Lielle schreef:
behalve dan toch in de eventing. over vier jaar in Rio :j

Rij jij dan mee?.

Dat lijkt me zeeeeeeeeeer onwaarschijnlijk :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 17:54

Ess_Ramona schreef:
Wordt Valegro ook verkocht? Dat wist ik niet!
Maar heb van beide küren genoten, en de muziek van Charlotte, wauw! Bij de pirouettes, echt wauw! De BigBen.
Adelinde & Parzival hebben het ook top gedaan samen :)!

Ik hoorde dat Valegro naar Bechtolsheimer gaat...
Ben benieuwd of dat over vier jaar ook een touwtrek, excuus, teugeltrek wedstrijd gaat worden :)