Dressuur individuele finale: Anky en Salinero naar de 82%

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 19:54

Hoewel ze geen goud hebben gewonnen zijn Anky en Salinero wat mij betreft de toppers van de dag! Geniaal gereden en een super afsluiting waar ze trots op mag zijn. Ook gezien de emotionele achtbaan waar ze alleen al tijdens de OS in heeft gezeten. Super sportvrouw en ik hoop dat ze nog lang kan genieten van Salie.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:16

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Re: Dressuur individuele finale: Anky en Salinero naar de 82%

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:18

Ik was diep onder de indruk van wat ze hier heeft laten zien vandaag. R.E.S.P.E.C.T. wat een sportvrouw en wat een team!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 20:21

Fantastische kur en ondergewaardeerd als je het mij vraagt! Prachtig hoor, wat een sportvrouw, wat een paard en wat een afscheid! :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 21:39

zo net terug gekeken en t niet droog gehouden wat een waanzinnig duo die 2...
heb toch wel ff lopen snotteren en tranen weg moeten vegen geweldig om zo nog een laatste proef te rijden

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:41

Wauw ook dat interview achteraf! Prachtig wat een emoties :) topvrouw!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:44

Eigenlijk had men na de huldiging wel iets voor Salinero en Anky kunnen doen. Met hun Olympische carrière, en totale carrière die afgesloten wordt op nota bene de Spelen... Ik vond dat toch een extra vermelding waard.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 22:45

De laatste jaren deed het me niet zoveel, dat wat Anky liet zien te paard. Maar vanmiddag had ik kippenvel en een brok in mijn keel, prachtig prachtig prachtig! Ik heb er ouderwets van genoten. Ook een waardig wedstrijd-afscheid van zo'n toppaard als Salinero!

Cayenne: bedankt voor de mooie en leuke verslagen. Ik leefde helemaal mee op deze manier!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:46

Tieneke schreef:
Eigenlijk had men na de huldiging wel iets voor Salinero en Anky kunnen doen. Met hun Olympische carrière, en totale carrière die afgesloten wordt op nota bene de Spelen... Ik vond dat toch een extra vermelding waard.

Eens, eigenlijk had ik dat ook wel verwacht, maar blijkbaar niet..

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 09:41

Ik volg de dressuursport al jaren niet bepaald meer intensief en heb daarom denk ik weinig recht van spreken, maar toch een bijdrage ;-)

Wat ik niet begreep in wat commentaren en ook discussietopics die ik gelezen heb: de juryleden zouden "uitgekeken zijn" op de combinatie Anky/Salinero. Maar is dit wat Anky met haar paard bereikt heeft nou niet juist het ultieme doel?
Ik moet zeggen dat ik mijn bedenkingen had toen Salinero voor het eerst op de Olympische Spelen in actie kwam, hij was zó jong en dan met zo'n resultaat. Zou zo'n paard oud worden?? Of voortijdig afgeschreven moeten worden, omdat hij al zo'n topprestatie heeft moeten leveren.
Anky heeft voor mij bewezen dat het mogelijk is om een paard tot op hoge leeftijd (hoewel ik persoonlijk 18 nog steeds niet echt oud vind!!) op topsportniveau te laten lopen, en hoe! Zou dat niet dubbel en dwars beloond moeten worden in plaats van "we zijn op de combinatie uitgekeken"? Daarnaast, goed is goed en ik heb een proef gezien (moet bekennen dat ik de anderen niet gezien heb, of slechts fragmenten) met een paard wat daadwerkelijk dánste en zat na afloop net zo hard met een brok in mijn keel. Wat moet ze ongelofelijk trots zijn op haar 3 x Olympische Spelen-paard, wie doet dat haar na???

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 10:24

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Enige wat ik kan zeggen!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:24

Ik heb het helaas niet kunnen kijken maar wat een score :D