Nederland wint brons: "Dit is echt helemaal geweldig"

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Feria

Berichten: 3367
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: België

Re: Nederland wint brons: "Dit is echt helemaal geweldig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:13

Ik wist niet dat Valegro ook de verkoop in zou gaan?! Ik hoop voor hen dat ze hier een oplossing voor vinden, want het zou doodzonde zijn die combi's uit elkaar te halen :oo

Vala

Berichten: 6728
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:30

Anky niks meer te zoeken in dit deelnemersveld :oo ? Ga je mond spoelen, of je tikvingers grondig wassen :+ , als er iemand wel in thuis hoort is het deze zeer evaren vakvrouw wel!!

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:09

Knakker schreef:
misschien mag ik het niet zeggen, maar ik vind toch eigenlijk dat Anky niet veel meer te zoeken heeft in het huidige deelnemersveld.
Er is een hele nieuwe generatie opgestaan, de jury's zijn hier ook echt aan toe.


Wat een onzin, wel eens naar de springruiters gekeken?

piepenfiets

Berichten: 716
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:09

Feria schreef:
Ik wist niet dat Valegro ook de verkoop in zou gaan?! Ik hoop voor hen dat ze hier een oplossing voor vinden, want het zou doodzonde zijn die combi's uit elkaar te halen :oo


Ze zijn voor zowel Uthopia als Valegro in gesprek met Barbancon *gruwel*

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:12

piepenfiets schreef:
Ze zijn voor zowel Uthopia als Valegro in gesprek met Barbancon *gruwel*


Die pakken het serieus aan en dat meisje doet het heel goed op PB, dus waarom gruwel. Ergens naar een Aziatisch land zou veel erger zijn.

Anoniem

Re: Nederland wint brons: "Dit is echt helemaal geweldig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:23

Dat Valegro en Uthopia na de spelen weg zouden gaan was al langer bekend. Ben benieuwd waar ze heen gaan, vermoedelijk Barbancon denk ik. Ik denk overigens dat er meer interesse is in Valegro dan in Uthopia.
Toch jammer dat het zo gaat in de sport. Het is wel begrijpelijk, maar toch ontzettend jammer. Dan kan ik echt genieten van Anky van Grunsven, die haar eigen paarden heeft die niet te koop zijn, nog niet voor al het geld van de wereld.

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Nederland wint brons: "Dit is echt helemaal geweldig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:24

ik hoop echt dat ze Valegro en Charlotte Dujardin niet uit elkaar halen maar dat er een sponsor komt die het paard voor haar koopt, anders voelt het net als met Edward en Totilas, een wereldcombinatie zou je niet moeten scheiden... Echt rot, ook voor de fans, als dat zou gebeuren!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:29

OUdere springruiters kun je niet vergelijken met de dressuurruiters, die ouwe knarren springen gewoon door en zijn niet afhankelijk van de mening van een jury die wel eens vers bloed wil zien.

Dors04
Berichten: 3253
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:35

joyce B schreef:
ik hoop echt dat ze Valegro en Charlotte Dujardin niet uit elkaar halen maar dat er een sponsor komt die het paard voor haar koopt, anders voelt het net als met Edward en Totilas, een wereldcombinatie zou je niet moeten scheiden... Echt rot, ook voor de fans, als dat zou gebeuren!

vond ik ook al!!
Hun horen bij elkaar, ze zijn een super combi!!

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Nederland wint brons: "Dit is echt helemaal geweldig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:38

Dan kan je net zo goed zeggen dat het publiek wel eens vers bloed wil zien. In de meeste sporten ben je al snel afgeschreven als half de 30 bent daar krijg je dus inderdaad snel vers bloed. Al moet je dan wel over vers bloed beschikken.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: Nederland wint brons: "Dit is echt helemaal geweldig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:39

Anky zei in een artikel in de VK ook al dat ze minder punten had gekregen omdat de jury genoeg had van de combinatie. Als dat zo zou zijn, en ik betwijfel dat in alle gevallen, dan is die jury die plaats niet waardig.

Maar ja het is een jurysport en als een 50 jarige zijn paard foutloos over de hindernissen stuurt maakt zijn leeftijd niet uit, maar als een perfect rijdende 40 jarige op een 18 jarig paard qua esthetiek onder moet doen voor een heen en weer schuddende amazone die zit te trekken en te plukken op een karrepaard dan is dressuur voor veel mensen toch onbegrijpelijk

petraaken

Berichten: 44242
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Nederland wint brons: "Dit is echt helemaal geweldig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:43

Hier kan ik je alleen maar in bijbenen Sarabande. Ik heb Anky haar proef nog bekeken en zag nergens een stijf paard lopen. Zijn maar weinig paarden die op die leeftijd nog zo soepel zijn of zo fris. Had zelfs de indruk dat ze hem nog inhield.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:58

maar ja, het blijft een jury-sport, dit blijkt ook wel uit de plaats waar Anky geeindigd is in de 1e 2 onderdelen.

Dors04
Berichten: 3253
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: spijkenisse

Re: Nederland wint brons: "Dit is echt helemaal geweldig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:00

uit http://www.carlhester.co.uk/ zijn site begrijp ik dat Valegro van Carl Hester and Rowena Luard is.

en dat Charlotte die traint en werkt voor Carl.
Er moet maar net een sponsor komen die Charlotte de mogelijkheid geeft Valegro verder te rijden?
Maar tegenwoordig denken ze dat alles met geld te koop is, ongeacht welke combinatie dan ook.

Dors04
Berichten: 3253
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:03

sarabande schreef:
Anky zei in een artikel in de VK ook al dat ze minder punten had gekregen omdat de jury genoeg had van de combinatie. Als dat zo zou zijn, en ik betwijfel dat in alle gevallen, dan is die jury die plaats niet waardig.

Maar ja het is een jurysport en als een 50 jarige zijn paard foutloos over de hindernissen stuurt maakt zijn leeftijd niet uit, maar als een perfect rijdende 40 jarige op een 18 jarig paard qua esthetiek onder moet doen voor een heen en weer schuddende amazone die zit te trekken en te plukken op een karrepaard dan is dressuur voor veel mensen toch onbegrijpelijk

Ookal zou ze jury genoeg van haar hebben, dan zou dat alsnog niet eerlijk zijn om haar anders te behandelen(jureren) dan de rest

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:42

ik snapte die puntenverschillen inderdaad ook niet zo goed met een bepaalde combinatie... Dat zag er toch een stuk minder "lichtvoetig en makkelijk" uit als met Anky. misschien dat de juryleden nog eens willen toelichten waarom dat paard of die combinatie beter scoort dan Anky en Salinero... Dat Valegro wint is echt meer dan terecht! En Adelinde kan zeer goed foutloos rijden en Langehanenberg heeft ook een super paard die ze heel goed voorstelt.
Maar inderdaad jurysport...

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Nederland wint brons: "Dit is echt helemaal geweldig"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:36

Het statement dat Anky hier niets meer te zoeken heeft, vind ik onzin. Ze ging heen om het team aan brons te helpen en dat is gelukt.
Het idee dat de jury haar "niet meer moet", kreeg ik eerlijk gezegd wel een beetje. Ze leek wel extra streng gejureerd te worden. Haar punten vielen mij, ten opzichte van sommige andere combinaties, wat tegen.
Gelukkig was ze blij met het resultaat, brons voor het team.

Ben benieuwd naar donderdag. Het zal voor iedereen, maar zeker voor haar en Sjef wel emotioneel worden.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:42

Ladybird schreef:
Aranel schreef:
Charlotte en haar relatie met Carl..? Heb ik nou zo onder een steen geleefd of betreft dit geen liefdesrelatie? :D

Edit: even verder gelezen, geen echte relatie dus :Y)

Wat zielig voor die Duitse amazone zeg, haar paard wordt dus verkocht?



Ik zat met jou onder die steen denk ik.. dat wist ik ook niet..

edit: Kwootfaal :')


Nee hoor, geen koppel die twee, je kon Charlotte gisteren op tv na haar proef zien zoenen met haar vriendje :D
Overigens is Carl voor de mannen ;)
*blik-modus uit*

Ik kijk uit naar morgen!!