Schockemöhle: “Totilas komt weer terug op topniveau”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:03

Alane schreef:
Citaat:
Selten zuvor hat man Paul Schockemöhle so gutgelaunt, ja geradezu aufgekratzt gesehen und erlebt, wie heute Vormittag im Greenwich Park. In der offiziellen Olympiakluft der Ukraine tauchte "PS" am Sattelplatz auf und sagte: "In dieser Jacke sehe ich aus wie ein Papagei! Aber es macht mir riesig Spaß, bei olympischen Spielen zu sein. Das ist doch alles toll hier." Im Übrigen habe er zuhause in Mühlen einen ganzen Koffer voller Olympiakleidung der verschiedensten Nationen, für die er bisher im Einsatz gewesen ist, darunter auch chinesische und koreanische - selbstverständlich besitze er auch die alten Sportkluften der deutschen Olypiateams immer noch. Auf die Frage, ob seine Frau Bettina ihn gerne als "Papagei" sehen würde, antwortete Schockemöhle wie aus der Pistole geschossen: "Meine Frau ist ja nicht hier!"

Stichwort Totilas. Klare Auskunft von Paul Schockemöhle: "Matthias hat Totilas in dieser Woche wieder im Schritt geritten. Die Decksaison ist vorbei, im nächsten Frühjahr wird er wieder zu uns nach Mühlen kommen." Auf die Frage, ob der Hengst in den Sport zurückkehren werde, war das Statement klar: "Wir geben nicht auf! Das kommt gar nicht in Frage. Totilas wird wieder Turniere gehen, das steht fest." Den Zeitpunkt dafür könne er natürlich noch nicht nennen. Die Frage, ob der Niederländer Sjef Janssen nach den Spielen von London das Trainig von Totilas und Matthias Rath tatsächlich übernehmen könne, sei wieder völlig offen - Janssen sei gesundheitlich angeschlagen, könne nach eigener Aussage nur zwei Stunden am Tag arbeiten. Man müsse, so Paul Schockemöhle, die weitere Entwicklung in den nächsten Wochen und Monaten einfach abwarten.

(Thomas Borgmann exklusiv für reitturniere.de)

bron: http://reitturniere.de/news/04082012-pa ... mmt-wieder
vertaling:
" Zelden heeft men PS zo goed gemutst eerder opgewekt gezien, als vanochtend in Greenwich Park. In de Officiele olympia kleding van de Oekraïne werd PS gespot bij de zadelplaats en vertelde dat hij eruit zag als een papegaai. "maar het feit op de OS te zijn doet me veel plezier.Het is toch geweldig hier te zijn?" aldus PS. " Thuis in Muhlen heb ik een hele koffer vol met olympische tenues van verschillende landen, waarvoor hij gewerkt (?) heeft, waaronder ook Chinees en Koreaans, en natuurlijk ook de Duitse olmpische tenues". Op de vraag wat zijn vrouw er van vindt dat hij er uit ziet als een papegaai, antwoorde PS prompt dat zijn vrouw niet hier is.

Dan het steekwoord, Totilas. Een helder antwoord van PS:" Mathias heeft Totilas deze week in stap gereden. Het dekseizoen is voorbij, en het volgende voorjaar zal de hengst weer terug keren naar Muhlen." Op de vraag of Totilas weer terug keert in de sport kwam het volgende statement :"We geven niet op, dat komt niet in ons op. Totilas zal weer op wedstrijden worden uitgebracht, dat is een vast staand feit." Wanneer kan hij nog niet zeggen. Het antwoord op de vraag of Sjef Janssen het duo gaat trainen staat geheel open gezien de gezondheidstoestand van Sjef Janssen volgens zeggen van Sjef zou hij maar 2 uur per dag kunnen werken. Men moet de de ontwikkelingen de komende weken en maanden afwachten, aldus PS.

Tot zover objectieve journalistiek in de OP....

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:19

Ik zie het zo:
Een goed paard heeft een goede ruiter/amazone nodig.
Totilas is een goed paard, MAR een goede ruiter. Echter is MAR niet goed genoeg om Totilas zó te laten lopen, zoals EG deed.

Tendance

Re: Schockemöhle: “Totilas komt weer terug op topniveau”

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:32

Dus? Mijn merrie loopt ook beter met adelinde op haar rug, maar dat wil niet zeggen, dat ik geen goede punten kan rijden.
Dan wordt hij niet net zo goed. Zolang hij straks beter is dan de rest, dan zou dat genoeg zijn.

Kan me er echt niet druk om maken.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:35

Sunrise_ schreef:
Ik heb ook zo het idee dat Schokemöhle denkt dat iedereen in de paardenwereld nog steeds reikhalzend uitkijkt naar een optreden van Totilas, terwijl volgens mij vooral de Nederlanders redelijk klaar zijn met de hele soap, en de paardenwereld in het algemeen andere toppers bewondert, zoals Valegro, Uthopia, Undercover etc. Totilas is imo een beetje het verhaal van 2010/2011 geworden, maar 2012...?

Ja; Totilas is zóóóó 2011! :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:48

Eerst zien dan geloven....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:50

manie schreef:
Jolandaa_ schreef:
Wel knap dat rath zo wonderbaarlijk snel hersteld! Apart..

Inderdaad, maar wanneer je in een eerder topic je twijfel uitsprak over de zogenaamde ziekte van Rath, kreeg je half bokt over je heen.
Rath kan gewoon niet goed genoeg met Totilas, wel zijn ze goed in mediaberichtjes maken #fail!!

Thuis stilletjes de training weer op pakken, is nog iets heel anders dan een paard weer op zijn top hebben voor de OS. Door deze betrichten bagatelliseer je élke geleverde prestatie op dit moment op de OS met die paarden, dat beseffen jullie toch wel hoop ik?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:52

Klopt het dat de site Eurovisionsports zich niet laad bij de dressuur?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:55

Klopt, dan krijg je de stalwebcam van Totilas!!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:58

:')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:00

Bravura schreef:
Klopt het dat de site Eurovisionsports zich niet laad bij de dressuur?

Hier wel hoor :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:02

mairead schreef:
Ja; Totilas is zóóóó 2011! :')

:')

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:13

:o Zat al te zoeken naar het antwoord....verkeerde topic! :')

annemieke82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:13

Ik snap dat mensen allemaal verschillend zijn, maar mijn vriend heeft de ziekte van pfeiffer gehad en heeft hier eerlijk waar een jaar lang last van gehad, en denk wel 4 maanden thuis gezeten dat hij echt niks kon.
Nogmaals ik snap dat iedereen verschillend is....... toch apart zo rond de OS

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:15

P.S droomt :Z

Sjef Totilas trainen? Ik ben dan heel benieuwd wat er in duitsland gaat gebeuren. iemand al de vreselijke trainings foto's gezien van Kittel en Adelinde? De ophef over de trainingen is weer volop losgebarsten.

Laat Totilas maar lekker in de wei zijn merries dekken.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:18

Cowgirl schreef:
P.S droomt :Z

Sjef Totilas trainen? Ik ben dan heel benieuwd wat er in duitsland gaat gebeuren. iemand al de vreselijke trainings foto's gezien van Kittel en Adelinde? De ophef over de trainingen is weer volop losgebarsten.

Laat Totilas maar lekker in de wei zijn merries dekken.

Niet Totilas trainen, maar Rath leren Totilas te rijden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:21

kimberley12 schreef:
Heel bijzonder, nu de Olympische Spelen aan de gang zijn, dat hij ineens weer kan trainen? Ik dacht dat Pfeiffer wel weken kon duren voordat je weer een beetje wat kon gaan doen qua herstel....

En daarom zeg ik: flauwekul dit alles, het gaat gewoon niet.

Totilas hadden ze bij Edward moeten laten staan.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 07-08-12 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:23

Iedereen moet weer eens de dingen die hij/zij zelf doet belangrijk gaan vinden.
Oftewel thuis eten ipv continu in het bord van een ander zitten te prikken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:24

Als hadden komt is hebben te laat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:24

Tendance het gebeurt niet vaak maar _O_ ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:28

Wat niet dat jij in andermans bord zit te prikken of dat we het eindelijk een keer eens zijn?
Haha

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:33

Haha, Toot is een echte Gribaldi. Beetje spanning en er valt niks meer te rijden. Die laten zich niet forceren in een houding. Die moeten beleefd gevraagd worden. En heb daar maar eens veel geduld voor. Daarbij komt natuurlijk dat de ANKY-stijl niet zomaar gekopieerd kan worden. Paard heeft een heel andere opleiding gehad dan de klassiek geschoolde Rath. Ik ben wel blij dat Sjef gaat helpen. Alleen voor Totilas dan.. zucht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:38

Tendance schreef:
Wat niet dat jij in andermans bord zit te prikken of dat we het eindelijk een keer eens zijn?
Haha

Dat we het met elkaar eens zijn :+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:42

Ik denk dat het vaker voorkomt, dan we daadwerkelijk denken. We zijn alleen allebei heel uitgesproken en hebben soms heel duidelijk een uitgesproken andere mening.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:42

Ik zou zeggen geen berichten meer op VN plaatsen zolang ze niet waargemaakt zijn

Ze liegen stuk voor stuk de hele boel bij elkaar om het deficit minder te laten lijken

Het dekseizoen is voorbij, ook zon goeie, wat heeft hij eigenlijk gedekt en dan de echte cijfers....

Ik begrijp niet dat PS, MAR of SJ nog denken dat iemand ze in dit kader nog serieus neemt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:46

Maar waarom speculeren en veroordelen als je zelf de waarheid niet eens kent?
Een ander mag het dus niet doen maar jij wel?