Adelinde Cornelissen 81.68%: "Parzival is gewoon topfit"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:19

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:20

Sommige commentaar terug...... jullie zien via jullie comp. de live beelden en vanuit dat klein schermpje zien jullie de kleinste detail ( zoals jullie het ook willen omschrijven) De 7 juryleden hebben dan volgens jullie geen verstand van jureren... Want volgens sommige van jullie verdienen Adelinde en Parzival de punten niet ... Jullie allen komen nog niet aan haar kleinste teen van ervaring.

Ik zou zeggen Jullie zijn goed bezig *\o/*

Proficiat aan Adelinde die haar Parzival weer vakundig door de baan gestuurd heeft, Ik ben en blijf fan!!!! Dikke proficiat aan gans het Team!

Ayasha
Blogger

Ach het zal me wel een OW en een ban op leveren maar wat zijn jullie toch een zielig stelletje. Sjémig.
Stelletje omhooggevallen bakrand-ridders. Ben benieuwd of hetgeen dat in de eigen achtertuin getoond wordt, allemaal zo katholiek is als jullie hier willen voor doen. :n
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-08-12 23:22, in het totaal 2 keer bewerkt

CindyUniek

Re: Adelinde Cornelissen 81.68%: "Parzival is gewoon topfit"

als ik zie hoe netjes hij alle oefeningen uitvoert, oortjes opzij, amper gezwiep met staart, etc
dan zal het toch wel meevallen hoe ze hem rijdt

ik vind het er niet super storend uitzien

dus petje af voor hun!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:21

Oh ja, je mag geen andere mening hebben, dat is waar ook.
Kijk, mij hoor je niet zeggen dat ik het beter doe, maar ik vind het gewoon echt niet normaal dat zo'n gigantisch strenge manier van rijden goedgekeurd wordt. Een paard dat de complete proef met zijn bakkes open loopt, met een amazone erop die er waarschijnlijk gelijk af zou liggen als iemand de teugels door zou knippen. Met alle respect, maar waar zijn we dan mee bezig? Maar goed, wat doe je er aan. Ik geniet wel van de andere combinaties.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-08-12 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:23

Jawel, maar dát foto-album, met commentaren, is zo mogelijk nog zieliger dan de hele boktarazia bij elkaar gefabriceerd zou krijgen. Ik durf te garanderen, dat ik van élke bokker, willekeurig welke, foto's kan maken, waarvan je zegt "blijf aub met je tengels van een paard want echt, tis om te janken..."
Het verschil? Dít paard prestéérd. Voert moeiteloos de zware oefeningen uit. Als ie zo mishandeld werd als beweerd wordt door dat grietje, sleepte die de bak met Adelinde.
Zelfde geld voor Mistral, Undercover en Scandic (deze laatste kreeg de eer door de St. georges uitgekozen te zijn als onderwerp)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-08-12 23:25, in het totaal 2 keer bewerkt

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:24

Heb de proef gezien was top!
Leuk om dorpsgenoot (helaas niet meer) en mijn oud biologie docent (haar moeder) op tv te zien haha
sorry moest t gewoon even zeggen ben gewoon trots dat iemand uit een klein dorpie dit neer kan zetten haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:27

Ayasha schreef:
Jawel, maar dát foto-album, met commentaren, is zo mogelijk nog zieliger dan de hele boktarazia bij elkaar gefabriceerd zou krijgen. Ik durf te garanderen, dat ik van élke bokker, willekeurig welke, foto's kan maken, waarvan je zegt "blijf aub met je tengels van een paard want echt, tis om te janken..."
Het verschil? Dít paard prestéérd. Voert moeiteloos de zware oefeningen uit. Als ie zo mishandeld werd als beweerd wordt door dat grietje, sleepte die de bak met Adelinde.
Zelfde geld voor Mistral, Undercover en Scandic (deze laatste kreeg de eer door de St. georges uitgekozen te zijn als onderwerp)

Dat kan zijn, maar dat fotoalbum heeft toch helemaal niks met bokt te maken :+ ?
Ik vind zulke dingen ook doodsirritant, ook die jank-filmpjes op YouTube....

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:29

Bizzybijtje schreef:
piepenfiets schreef:

Tsja. Zegt imo toch genoeg.

Ik ben t met je eens dat t voor de proef een en al spanning was en ik ook dacht wat gebeurd hier...
Maar eenmaal in de ring vond ik t er netjes en ontspannen uit zien
Hoeveel paarden daar liepen wel niet met hun mond open...
Oh paard heeft mond open BAM een en al spanning en ruiter verdient punten niet...
Ik vind persoonlijk dat je naar het geheel plaatje moet kijken niet op 1 punt concentreren
Zij rijdt daar niet zomaar, is niet zomaar nr 1 van de wereld en haalt ook niet zomaar die punten
Als t echt zo verkeerd was had de jury dat ook echt wel gezien en had haar daar ook wel op afgestraft
Parzival was en is een (heel) moeilijk paard
Petje af hoe zij m de ring doorstuurd, als je hoorde hoe het eerst ging...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:37

Bizzybijtje schreef:
Dat kan zijn, maar dat fotoalbum heeft toch helemaal niks met bokt te maken :+ ?
Ik vind zulke dingen ook doodsirritant, ook die jank-filmpjes op YouTube....

Daarop zeg jij toch "zegt imo genoeg"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:41

Dus daarom heb ik de foto's geplaatst en heb jij het recht zo'n aanvallende post te plaatsen? :') Zo zet jij je mening namelijk wel neer.
Ik doelde erop dat het er wel behoorlijk gespannen uit zag. Het commentaar is wel behoorlijk overdreven en de foto's zijn natuurlijk wel behoorlijk uitgezocht, maar je kunt niet ontkennen dat dit niet echt een mooi beeld is. Tuurlijk zien de oefeningen er goed uit, ik zeg ook nergens dat ze de punten niet verdient. Maar waar ik me aan stoor is gewoon het totaalbeeld. Maar zoals gezegd, dan geniet ik wel gewoon van de andere combi's :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:45

Waar beweer ik dat jij de foto's geplaatst hebt? :?
Het ging mij er gewoon om dat piepedingskes *sorry, naam kwijt* en jij het schijnbaar eens waren met de plaatser. En van mij had alles wat zo strak reed ook gerust punten aftrek mogen krijgen en wie weet, hebben ze dat ook gekregen, is die 8 geen 9 omdát ze de stang er zo bij hadden en de mond open ging. Maar om nu bijna letterlijk te plaatsen dat Adelinde 'm mishandeld met de verboden Rollkur? Als je het daar mee eens kan zijn... Sja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:47

Ayasha schreef:
Waar beweer ik dat jij de foto's geplaatst hebt? :?
Het ging mij er gewoon om dat piepedingskes *sorry, naam kwijt* en jij het schijnbaar eens waren met de plaatser. En van mij had alles wat zo strak reed ook gerust punten aftrek mogen krijgen en wie weet, hebben ze dat ook gekregen, is die 8 geen 9 omdát ze de stang er zo bij hadden en de mond open ging. Maar om nu bijna letterlijk te plaatsen dat Adelinde 'm mishandeld met de verboden Rollkur? Als je het daar mee eens kan zijn... Sja.

Nee dus, want dit heeft niks met rollkur te maken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:50

corientjuhh schreef:
Ik vind persoonlijk dat je naar het geheel plaatje moet kijken niet op 1 punt concentreren
Zij rijdt daar niet zomaar, is niet zomaar nr 1 van de wereld en haalt ook niet zomaar die punten
Als t echt zo verkeerd was had de jury dat ook echt wel gezien en had haar daar ook wel op afgestraft
Parzival was en is een (heel) moeilijk paard
Petje af hoe zij m de ring doorstuurd, als je hoorde hoe het eerst ging...

Dressuur is ook gewoon een stukje namenrijderij, eerlijk is eerlijk. Ik heb in de PSG ook ooit een paard gezien wat 5 keer op zijn achterbenen ging in de proef, onwijs kort in de hals werd voorgesteld, uit de pirouetten viel en maar wat aanflodderde in de series. Dat kreeg nog een dikke 61%... en dat kan nooit meer met zo'n verzet en fouten imo. Zo dramatisch is het natuurlijk niet op de OS maar het is wel zo dat ruiters die relatief onbekend zijn voorzichtiger gepunt worden.
Of Parzival moeilijk is of niet moet niet ter zake doen, de jury moet punten naar wat ze zien en niet naar wat er verwacht wordt of omdat het paard een lastig exemplaar is. Daarnaast heeft ieder paard zijn minpunten. Parzival hoger punten omdat hij een moeilijk paard is, is net zoiets als een Fjord een 8 geven op een matige middendraf 'omdat dit al knap was voor een Fjord', of een hengst in het dekseizoen op een onderdeel met verzet toch maar een 7 geven 'omdat het nou eenmaal lastig is om zo'n dier in die periode te rijden'. Een goed onderdeel verdient een hoog cijfer, een minder onderdeel een lager cijfer, en dan zien we het totaal vanzelf wel. En imo was de score van boven de 80% voor Adelinde en Parzival vandaag overrated. Behaalde resultaten geven GEEN garantie voor de toekomst :+

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 07:39

Jeetje die foto's zijn zó op het verkeerde moment genomen van Adelinde. Weet zeker dat iedere bokker hier óók zulke foto's heeft, maarja dat plaats je natuurlijk niet op bokt
Wat ontzettend zielig dat ze hier de dupe van is op haar eerste Olympische spelen.
(om even op een reactie op mijn vorige bericht); Tuurlijk mag je je mening geven! Maar ze wordt hier zó aangevallen, terwijl Adelinde en de juryleden er veel meer verstand van hebben dan wij, en die punten komen echt niet zomaar ergens vandaan. Er zaten echt super sterke onderdelen in de proef, ze haalde allemaal 8e.. en tuurlijk het totaaaaaalbeeld was misschien wat streng, maar Parzival was ook ontzettend heet en kijkerig.

Ik moet nu werken tot 1, dus ik lees daarna pas weer!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 07:43

Dat z'n mond duidelijk spanning vertoont stoorde mij ook. Als ik dat op lager niveau heb, dan krijg ik echt geen winstpunten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 08:52

Andere filmpjes ook bekeken. Gal vond ik eigenlijk de beste. Anky heeft wel eens netter gezeten in het verleden, maar verder op zich geen verkeerde proef.
Stap van adelinde was goed. Maar haar handen zijn af en toe wel strak. Ik zal eerlijk toegeven dat ik dat ook wel eens doe en dat zal op dit niveau af en toe ook noodzakelijk zijn. Maar een open mond hoort niet en die zie je toch een paar keer. Wel jammer. Score kan dus nog beter.
Lijkt alleen wel of een open mond in de basissport meer afgestraft wordt dan op dit niveau.

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:01

Bij het EK /WK voetbal zitten er altijd 16 miljoen coaches en trainers die het beter weten voor de buis te kijken. Ik dacht dat dat bij de paardensport niet zo was, maar de discussies in dit topic laten zien dat het in het paardenwereldje niet anders is.
Overigens is Adelinde mijn absolute favoriet en heb ik (gelukkig) weinig verstand van dressuur rijden op een zeer hoog, Olympisch, niveau zodat ik gewoon kan genieten.

sjallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:47

heeft voor mij niets met beter weten te maken,
''Een beer leren dansen kan ik ook niet maar ik vind de methodes nog steeds verachtelijk''

en blijkbaar hebben mensen over heel de wereld in hun ogen een beer zien dansen, of ik dan een leek aan de bakrand ben of ....., misschien wel niet.

dit was een mega voorbeeld , vele punten waard, de keuze is aan eenieder wat voor ruiter hij/zij wil zijn, je hebt het zelf in de hand ''wat wil je leren?''

persoonlijk :geef mij bijv. maar anja beran maar die zien we niet op de olympics maar die heeft wel''dressuur voor het paard ''en ''het paard niet voor de dressuur'', dat is geen beter weten maar een keuze'

en die delen mensen op een forum die keuze/mening dat is het mooie ervan

en als dit de dressuur is zoals die tegenwoordig hoort ,dan kan ik de winnaars alleen maar feliciteren met hun overwinning en heb ik weer wat geleerd ,nl :dat ik niet wil rijden zoals het tegenwoordig hoort ,
geweldig toch

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:39

Ayasha schreef:
Juut schreef:
Vind die sneer beetje jammer (te verwachten dat Charlotte deze punten in engeland zou halen), verder is Adelinde naar mijn mening gematst, en Edward en Anky te laag gejureerd.

Nou ja, in ieder geval is het nu nog steeds spannend dinsdag

Waar zie jij een sneer? :?
Is toch juist dat je iemand hoog in schat als je zo'n score verwacht.

Het stukje 'in Engeland' hoefde er niet bij... De jury is immers niet zuiver Engels dus dat zou in principe niet uit mogen maken...

Het is jammer dat Adelinde het geheel er niet wat harmonieuzer kan doen uitzien. Verder vind ik de piaffe ook altijd zo overgewaardeerd bij Parzival, hij gaat niet zitten, zet eerder zijn onderhals erop en gaat bijna de voorhand op zodat hij achteraan omhoog kan wippen.
Maar goed, ik doe het haar niet na...
En misschien staat er op haar protocol wel iets over harmonie, ontspanning en vertrouwen, maar de oefeningen zijn (buiten in mijn ogen dan de piaffe) allemaal correct uitgevoerd, dus dan kunnen ze niet om haar heen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:44

Jolliegirl schreef:
Relaxed schreef:
Vond het beeld echt niet fijn.. :n Knap/redelijk foutloos gereden ivm de spanning, maar stang horizontaal, mond open, spierballen trainen bij Adelinde, ongelijk in het achterbeen, achterwaarts pas op de derde hulp.. Nee, beeld was niet fijn en toch zo'n hoge score..

Amen....
Vond het dit keer echt niet om aan te zien.. Sorry voor Adelinde, ben meestal wel van haar manier van rijden, zeker omdat ik redelijk wat lessen gezien heb van haar.
Maar dit was trek en prikwerk... vond het de punten niet waard.. :n
Paard zal flink last van z'n mond hebben, en adelinde weer wat spierballen erbij.

Nee...Niet mijn ding dit keer!

Cayenne, topverslagen elke keer!
Ben er erg blij mee! :D

sluit me hier bij aan en dan ben ik geen kenner van de dressuur sport maar ik zag dat dit niet erg fijn gereden werd veel getrek aan de paarden mond.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:51

Idra schreef:
Het stukje 'in Engeland' hoefde er niet bij... De jury is immers niet zuiver Engels dus dat zou in principe niet uit mogen maken...

Het is jammer dat Adelinde het geheel er niet wat harmonieuzer kan doen uitzien. Verder vind ik de piaffe ook altijd zo overgewaardeerd bij Parzival, hij gaat niet zitten, zet eerder zijn onderhals erop en gaat bijna de voorhand op zodat hij achteraan omhoog kan wippen.
Maar goed, ik doe het haar niet na...
En misschien staat er op haar protocol wel iets over harmonie, ontspanning en vertrouwen, maar de oefeningen zijn (buiten in mijn ogen dan de piaffe) allemaal correct uitgevoerd, dus dan kunnen ze niet om haar heen.

Volgens mij ben je dan écht aan het muggenziften. Moeten al die ruiters nu echt hun woorden gaan wikken en wegen...
Gal is niet realistisch omdat ie zegt "we gaan gewoon voor goud" en Adelinde niet sportief omdat ze "in engeland" er bij zet...
Ze zouden gewoon níks meer moeten zeggen in de pers. :x

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 11:20

Nou ben ik wel benieuwd wat bokkers hier zouden doen als zij op dat moment op Parzival hadden gereden.. Een heel heet paard wat op ontploffen staat zou ik ook niet in zo'n ring ontspannen kunnen laten lopen, vast een gebrek van mij, maar ik ben ook geen topruiter. Ik zou dan ook kiezen voor controle en een gehoorzaam paard, als daar op dat moment een hardere hand bij hoort, dan is dat zo..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 11:32

amarial schreef:
Volgensmij zag ik een blauwe tong.. :(

Ja, roze was tie niet, maar die van het Zweedse paard ervoor ook niet. (waarmee ik het niet goedpraat)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 12:14

Jotoma schreef:
Nou ben ik wel benieuwd wat bokkers hier zouden doen als zij op dat moment op Parzival hadden gereden.. Een heel heet paard wat op ontploffen staat zou ik ook niet in zo'n ring ontspannen kunnen laten lopen, vast een gebrek van mij, maar ik ben ook geen topruiter. Ik zou dan ook kiezen voor controle en een gehoorzaam paard, als daar op dat moment een hardere hand bij hoort, dan is dat zo..

Is ook geen probleem, dat risico heb je met een heet paard en better safe then sorry.
Maar wat WEL een probleem is, is dat het gespannen beeld wel wordt beloond met meer dan 80%! Imo kan spanning, als de rest van de oefening echt briljant wordt uitgevoerd, hoogstens nog een zesje opleveren voor dat onderdeel. En doorgaans levert spanning al geen briljante uitvoering meer op, want het paard onttrekt zich aan de hulpen en het wringen levert altijd wel ergens een storing op, of het nu een blokkerend achterbeen is, storing in de aanleuning, scheef gaan of zich vasthouden in het lijf.
Daarnaast ben ik het eens met Idra over de piaffe, en die wordt op een of andere manier wel heel erg gewaardeerd als zijnde Parzivals sterke punt. Daarbij de spanning van het paard, de inzet van de ene pirouette, de uitgestrekte draf met de achterblijvende achterbenen, en ga maar door over de foutjes die erin slopen, hoe kom je dan nog op zo'n score?