piepenfiets schreef:
Tsja. Zegt imo toch genoeg.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Jawel, maar dát foto-album, met commentaren, is zo mogelijk nog zieliger dan de hele boktarazia bij elkaar gefabriceerd zou krijgen. Ik durf te garanderen, dat ik van élke bokker, willekeurig welke, foto's kan maken, waarvan je zegt "blijf aub met je tengels van een paard want echt, tis om te janken..."
Het verschil? Dít paard prestéérd. Voert moeiteloos de zware oefeningen uit. Als ie zo mishandeld werd als beweerd wordt door dat grietje, sleepte die de bak met Adelinde.
Zelfde geld voor Mistral, Undercover en Scandic (deze laatste kreeg de eer door de St. georges uitgekozen te zijn als onderwerp)
Bizzybijtje schreef:piepenfiets schreef:
Tsja. Zegt imo toch genoeg.
Ayasha schreef:Waar beweer ik dat jij de foto's geplaatst hebt?
Het ging mij er gewoon om dat piepedingskes *sorry, naam kwijt* en jij het schijnbaar eens waren met de plaatser. En van mij had alles wat zo strak reed ook gerust punten aftrek mogen krijgen en wie weet, hebben ze dat ook gekregen, is die 8 geen 9 omdát ze de stang er zo bij hadden en de mond open ging. Maar om nu bijna letterlijk te plaatsen dat Adelinde 'm mishandeld met de verboden Rollkur? Als je het daar mee eens kan zijn... Sja.
corientjuhh schreef:Ik vind persoonlijk dat je naar het geheel plaatje moet kijken niet op 1 punt concentreren
Zij rijdt daar niet zomaar, is niet zomaar nr 1 van de wereld en haalt ook niet zomaar die punten
Als t echt zo verkeerd was had de jury dat ook echt wel gezien en had haar daar ook wel op afgestraft
Parzival was en is een (heel) moeilijk paard
Petje af hoe zij m de ring doorstuurd, als je hoorde hoe het eerst ging...
Ayasha schreef:Juut schreef:Vind die sneer beetje jammer (te verwachten dat Charlotte deze punten in engeland zou halen), verder is Adelinde naar mijn mening gematst, en Edward en Anky te laag gejureerd.
Nou ja, in ieder geval is het nu nog steeds spannend dinsdag
Waar zie jij een sneer?
Is toch juist dat je iemand hoog in schat als je zo'n score verwacht.
Jolliegirl schreef:Relaxed schreef:Vond het beeld echt niet fijn..Knap/redelijk foutloos gereden ivm de spanning, maar stang horizontaal, mond open, spierballen trainen bij Adelinde, ongelijk in het achterbeen, achterwaarts pas op de derde hulp.. Nee, beeld was niet fijn en toch zo'n hoge score..
Amen....
Vond het dit keer echt niet om aan te zien.. Sorry voor Adelinde, ben meestal wel van haar manier van rijden, zeker omdat ik redelijk wat lessen gezien heb van haar.
Maar dit was trek en prikwerk... vond het de punten niet waard..
Paard zal flink last van z'n mond hebben, en adelinde weer wat spierballen erbij.
Nee...Niet mijn ding dit keer!
Cayenne, topverslagen elke keer!
Ben er erg blij mee!
Idra schreef:Het stukje 'in Engeland' hoefde er niet bij... De jury is immers niet zuiver Engels dus dat zou in principe niet uit mogen maken...
Het is jammer dat Adelinde het geheel er niet wat harmonieuzer kan doen uitzien. Verder vind ik de piaffe ook altijd zo overgewaardeerd bij Parzival, hij gaat niet zitten, zet eerder zijn onderhals erop en gaat bijna de voorhand op zodat hij achteraan omhoog kan wippen.
Maar goed, ik doe het haar niet na...
En misschien staat er op haar protocol wel iets over harmonie, ontspanning en vertrouwen, maar de oefeningen zijn (buiten in mijn ogen dan de piaffe) allemaal correct uitgevoerd, dus dan kunnen ze niet om haar heen.
Jotoma schreef:Nou ben ik wel benieuwd wat bokkers hier zouden doen als zij op dat moment op Parzival hadden gereden.. Een heel heet paard wat op ontploffen staat zou ik ook niet in zo'n ring ontspannen kunnen laten lopen, vast een gebrek van mij, maar ik ben ook geen topruiter. Ik zou dan ook kiezen voor controle en een gehoorzaam paard, als daar op dat moment een hardere hand bij hoort, dan is dat zo..